315 صندوقدار
مشخصات باتری ام وی ام 315 صندوقدار
ام وی ام 315 صندوقدار 60 آمپر ساعت پایه کوتاه قطب چپ
mvm 315s
بعد از فیسلیفت 315 در سال 1393 و عرضه نسخه جدید آن، مدیران خودرو تیراژ مدل صندوقدارش را کمتر و کمتر کرد تا اینکه در سال 95 خط تولید آن را متوقف نمود. 315 صندوقدار نیوفیس ظاهر بسیار بهتری نسبت به مدل پیشین خود دارد بهخصوص در قسمت عقب که چراغها و درب صندوقش کاملا تغییر کرده. به لحاظ تجهیزاتی نیز 315 نیوفیس تا مدل 95، امکانات یکسانی در مدل هاچبک و صندوقدارش داشت. در بحث فنی نیز نسخه نیوفیس این چینی علاوهبر تغییرات ظاهری در بیرون و داخل خودرو، شاهد چندین ارتقای فنی هم بوده مثل: تقویت بدنه (در قسمت دربها) و بهبود طراحی دیسک و صفحه
محل باتری ام وی ام 315 صندوقدار
باتری ام وی ام 315 صندوقدار در کاپوت جلو سمت راننده قرار دارد.
طول عمر باتری ام وی ام 315 صندوقدار
باطری بر روی ماشین ام وی ام 315 صندوقدار در حدود دو تا سه سال کار میکند. البته این مدت با توجه به شرایط نگهداری باطری و نوع استفاده از باطری تغییر میکند.
انتخاب آمپر مناسب باطری برای خودرو ام وی ام 315 صندوقدار
راهنمای خرید باطری ماشین مسئله دیگری که در هنگام خرید باطری باید به آن توجه شود آمپر باطری است.یعنی باید بدانیم سیستم برق ماشین به باطری چند آمپر نیاز دارد.
اگر خودرو شما مصرف کننده های برقی اضافه مانند سیستم صوتی یا لامپهای قوی دارند, باید آمپر باطری را بالا تر انتخاب کرد.
عمر باتری به چندین عامل بستگی دارد
1- کشور و برند سازنده
2- آلیاژ استفاده شده برای صفحات
3- جنس باتری (تر یا خشک) اتمی یا اسیدی
4- میزان مصرف یا شارژ دهی دینام
5 – آب و هوای منطقه
البته عمر دقیق باطری به نحوه کارکرد دینام و استارت ماشین بستگی دارد .
آیا میتوانم باتری با ظرفیت بالاتر در ام وی ام 315 صندوقدار استفاده نمایم؟
بله، باتری با ظرفیت بالاتر قدرت آمپردهی بیشتر و عمر طولانی تری دارد و در زمان استفاده از لوازم برقی، فشار کمتری به سیستم برق خودرو وارد میشود.
برای ماشین باطری اتمی بهتر است یا باتری اسیدی؟
هر دو نوع باطری اتمی و اسیدی بر ام وی ام 315 صندوقدار نصب میشود ولی باطری اتمی به علت کیفیت بهتر و طول عمر بیشتر همچنین ایجاد آلودگی کمتر و عدم نیاز به مراقبت و نگهداری قطعا بهتر خواهد بود.
علائم خرابی باتری ماشین چیست؟
بهترین راه تست باتری استفاده از دستگاه تستر کنترل سلامت باتری می باشد و همکاران ما قبل از نصب باتری با دستگاه تستر، سلامت باتری شما را کنترل می نمایند. اگر به موارد زیر برخوردید احتمال خرابی باتری وجود دارد:
خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
از عمر باتری 2 سال یا حدود 40000 کیلومتر گذشته است.
صدای استارت پیدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
هنگام استارت زدن، خودرو صدای “تق تق” و یا “یک تیک کوچک” می دهد.
برق پشت آمپر وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
درب خودرو با ریموت باز نمی شود و یا سیستم صوتی کار نمی کند.
با توجه با راهنمای روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغییر رنگ داده است.
در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودرو کم نور شده است.
شکل ظاهری باتری تغییر پیدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسید نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.