تعمیر و نگهداری مناسب رادیاتور برای کارکرد ماشین شما در اوج عملکرد و جلوگیری از آسیب پرهزینه موتور به دلیل گرمای بیش از حد بسیار مهم است.
این کار معمولاً خیلی سخت نیست، با این حال هر مکانیک خانه باید در صورت بروز هر گونه مشکل، کتابچه راهنمای یا را برای ماشین خود داشته باشد.
تخلیه و شستشوی سیستم خنک کننده
درپوش رادیاتور را بردارید این کار را فقط زمانی انجام دهید که موتور خنک است.
این باعث کاهش فشار بر روی سیستم خنک کننده و جلوگیری از قفل خلاء هنگام تخلیه می شود.
شیلنگ های رادیاتور را فشار دهید.
اگر هنگام فشار دادن شیلنگ ها احساس خرچنگ می کنید، احتمالاً در سیستم خنک کننده زنگ زده اید. قبل از پر شدن با مایع خنک کننده جدید، سیستم باید شسته شود.
کیت هایی برای انجام این کار در فروشگاه قطعات خودرو محلی شما وجود دارد، اما اگر ترجیح می دهید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید.
یک تابه قطرهای را زیر گلدان قرار دهید.
ضروری است که تمام مایع خنک کننده ای را که از وسیله نقلیه خود تخلیه می کنید، در خود نگه دارید و کنترل کنید.
علاوه بر مضر بودن این خنک کننده برای محیط زیست، برای انسان و حیوانات بسیار سمی است.
طعم و بوی شیرین آن را برای کودکان و حیوانات خانگی جذاب می کند و می تواند منجر به آسیب جدی یا مرگ شود.
گلدان را باز کنید برای چرخاندن خروس حیوان خانگی می توانید از دستان خود یا یک انبر استفاده کنید.
این باعث باز شدن آن میشود و اجازه میدهد خنککننده به داخل ظرف قطرهای شما تخلیه شود.رادیاتور را بشویید.
اگر احساس زنگ زدگی کردید یا اگر مایع خنک کننده شما کثیف به نظر می رسد، اکنون زمان مناسبی برای شستشوی مایع خنک کننده است.
اگر با این روش آشنایی ندارید، می توانید به مراجعه کنید.تمام مایعات گرفته شده را بازیافت کنید.
مایعات حاصل از شستشو نیز حاوی مایع خنک کننده خواهند بود.
این مایعات زباله های خطرناکی محسوب می شوند و نباید در زمین ریخته شوند.
برای انتخاب گزینه های دفع، با مراکز بازیافت و مدیریت زباله محلی خود تماس بگیرید.
قطع کردن رادیاتور
شیلنگ بالا و پایین رادیاتور و شیلنگ به مخزن را بردارید.
برای این کار باید گیره های شلنگ را شل کنید.
این کار را با استفاده از حذف کننده گیره شلنگ یا یک جفت قفل کانال انجام می دهید تا انتهای گیره شلنگ را به هم فشار دهید.
هنگامی که انتهای رادیاتور به هم متصل شدند، گیره باید به اندازه کافی شل باشد تا شیلنگ رادیاتور به سمت بالا بلغزد و به شما امکان می دهد شیلنگ را از رادیاتور خارج کنید.
برخی از مدل های قدیمی ممکن است دارای گیره پیچی باشند.
برای این کار به یک سوکت یا پیچ گوشتی برای پیچاندن پیچ روی گیره شلنگ نیاز دارید.
در خلاف جهت عقربه های ساعت باید گیره را شل و در جهت عقربه های ساعت باید سفت کنید.
خط انتقال را قطع کنید در برخی خودروها، ممکن است یک خنک کننده مایع گیربکس در رادیاتور تعبیه شده باشد.
اگر خطوط فلزی از گیربکس به سمت رادیاتور میرود، باید با استفاده از آچار جدا شوند.
باید دو خط باشد. همچنین مراقب باشید که هنگام جدا کردن این خطوط، مایع انتقال نشتی را بگیرید.
اینها مجموعه ای از دو خط فلزی هستند که به پایین رادیاتور می روند.
این خطوط را خم نکنید یا کج نکنید.توجه داشته باشید که مایع انتقال نیز سمی است و باید به طور مناسب دور ریخته شود.
تمام اتصالات دسته سیم برق را بردارید. محل اتصال برق موتور فن را پیدا کرده و جدا کنید.
این معمولاً تنها اتصال الکتریکی است، اما برای اطمینان دوبار بررسی کنید.
کندانسور کولر گازی را جدا کنید کندانسور کولر گازی اغلب به رادیاتور متصل می شود.
برای جدا کردن رادیاتور، باید پیچ های نصب کندانسور را با آچار جدا کنید.
این به کندانسور اجازه می دهد تا در محفظه موتور بماند و سیستم مبرد را بسته نگه می دارد.
پیچهای نصب کندانسور معمولاً نزدیک گوشههای بالایی رادیاتور هستند.
شما نیازی به جدا کردن خطوط یا شلنگ از کندانسور ندارید.
پیچ ها را از روی پایه های نصب بردارید به نحوه اتصال رادیاتور به ماشین خود نگاه کنید.
معمولاً بادبندهایی در بالا به قاب پیچ میشوند و قسمت پایین روی پایههای لاستیکی در داخل یک فرورفتگی قرار میگیرد.
رادیاتور را از ماشین خارج کنید. نباید شیلنگ، اتصال دهنده های الکتریکی وجود داشته باشد و باید فاصله کافی برای برداشتن داشته باشد.
اگر نه، طرح را مطالعه کنید و قبل از جدا کردن هر چیز دیگری فکر کنید.
برخی از اجزای دیگر مانند پایه موتور یا سینی باتری ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشند
اما معمولاً رادیاتور فقط توسط براکت های نصب نگه داشته می شود.رادیاتور را جدا کنید.
هنگامی که رادیاتور خارج شد، باید به دنبال قطعاتی باشید که باید به رادیاتور جدید منتقل شوند.
این ممکن است شامل مجموعه پوشش فن، براکت ها یا سایر قطعات باشد.
قبل از بازیافت رادیاتور، چنین قطعاتی را جدا کنید.
نصب رادیاتور جدید
تمام قطعات را به رادیاتور وصل کنید هر قسمتی که از رادیاتور قدیمی جدا شده است مانند براکت ها، روکش فن و غیره باید قبل از اینکه به داخل ماشین برود روی رادیاتور جدید نصب شود.
رادیاتور را داخل ماشین قرار دهید. به سادگی در همان فضایی که رادیاتور قدیمی را از آن بیرون آورده اید، پایین می آید یا بالا می رود.
این قسمت نسبتاً آسان است، اما مراقب باشید.
اگر پره های رادیاتور را خم کنید، باید آنها را با شانه رادیاتور صاف کنید تا از جریان هوا و خنک شدن مناسب اطمینان حاصل کنید.
براکت های نصب را وصل کنید.
رادیاتور را پایین بیاورید یا در مسیر پشتیبانی قرار دهید.
رادیاتور را با هر زبانه نصب، از جمله هر قالب لاستیکی بین رادیاتور و قفسه نگهدارنده، تراز کنید.
پیچ های پایه نصب را ببندید تا رادیاتور در محفظه موتور محکم شود.
کندانسور تهویه مطبوع را محکم کنید.
از همان پیچ و مهره های نصب کندانسور استفاده کنید که از رادیاتور قدیمی جدا کرده اید.
کندانسور را به گونه ای تراز کنید که پیچ ها در رادیاتور قرار بگیرند و آنها را با آچار یا ضامن دار پیچ کنید.هر دسته سیم کشی را به برق وصل کنید.
با این کار برق به فن برقی شما باز می گردد (اگر ماشین شما دارای فن برقی باشد).
اگر اجزای الکتریکی دیگری با رادیاتور شما وجود داشته باشد، این کار باعث بازیابی برق به آنها نیز می شود.
خطوط انتقال خنک کننده را وصل کنید.
این کار باعث می شود که گیربکس شما خنک بماند و مایع گیربکس نشتی نداشته باشد.
مطمئن شوید که این اتصالات را رزوه ای متقاطع نکنید، زیرا ممکن است باعث آب بندی ضعیف و نشتی مایع انتقال شود.
این احتمال وجود دارد که واشرهایی بین این خطوط و رادیاتور وجود داشته باشد.
مطمئن شوید که واشر روی رادیاتور قدیمی شما باقی نمانده است.
شیلنگ های بالا و پایین رادیاتور و شیلنگ را به مخزن وصل کنید.
این سیستم خنک کننده شما را کامل می کند و اجازه می دهد خنک کننده به داخل و خارج رادیاتور شما جریان یابد.
شیلنگ ها را روی اتصالات مربوطه در بالا و پایین رادیاتور بکشید.
سپس از یک جفت قفل کانال برای جابجایی گیره های شلنگ در جای خود استفاده کنید.
این کار شیلنگ ها را به رادیاتور محکم نگه می دارد.
پر کردن مجدد سیستم خنک کننده
بررسی کنید که مایع خنک کننده صحیح را دارید برای مشخصات مناسب مایع خنک کننده باید
به دفترچه راهنمای مالک یا دفترچه راهنمای خدمات خود مراجعه کنید.
مایع خنک کننده را با آب مقطر رقیق کنید. می توانید خنک کننده از قبل رقیق شده خریداری کنید
یا از آب مقطر برای رقیق کردن مایع خنک کننده استفاده کنید.
این به خنک کننده اجازه می دهد تا به درستی کار کند، بنابراین مطمئن شوید که در غلظت های صحیح رقیق می کنید.
این معمولاً یک به یک رقت (نصف آب، نصف خنک کننده) است.به خط پر بریزید.
شما باید مستقیماً داخل رادیاتور بریزید تا زمانی که سیال را نزدیک بالا ببینید و سپس مخزن مخزن را تا خط پر کردن سرد پر کنید.
هنگامی که موتور آنچه را که اضافه می کنید به گردش در می آورد، ممکن است لازم باشد مایع خنک کننده اضافی کنید.
جیب های هوا را از سیستم خنک کننده خارج کنید.
برخی از خودروها برای خروج هوا از سیستم خنک کننده به روال خاصی نیاز دارند.
راهنمای خدمات خود را برای جزئیات نحوه انجام صحیح این کار بررسی کنید.
درپوش رادیاتور خود را دوباره نصب کنید.
این سیستم شما را می بندد و به آن اجازه می دهد فشار ایجاد کند. الان رادیاتورت رو عوض کردی.
خدمات
امداد باتری مشهد
امداد باطری در مشهد
باتری کمکی در مشهد
کابل به کابل باتری در مشهد
تعمیر استارت در مشهد
تعمیر دینام در مشهد
شارژ باتری در مشهد
تست باتری در مشهد
تعویض باتری در مشهد
تعویض لامپهای چراغهای خودرو در مشهد
تعمیر فن خودرو در مشهد
تست ایسیو خودرو در مشهد
نصب سیستم صوتی و تصویری خودرو در مشهد
عیب یابی و رفع عیب برق خودرو در مشهد
فروش لوازم یدکی برق خودرو در مشهد
فروش تعویض باتری ۲۴ ساعته
فروش و تعویض استارت در محل
فروش و تعویض دینام در محل
فروش و تعویض باتری در محل
تعویض باطری خراب با باطری صفر در مشهد
خدمات
امداد فنی در مشهد امداد خودرو مشهد
امداد در محل مشهد
عیب یابی و تعمیر مکانیکی سیار در مشهد
سوخت رسانی در اسرع وقت در مشهد
تعمیر انواع خودروهای ایرانی و خارجی مکانیک سیار در مشهد
تعویض لاستیک پنچر شده در مشهد
پنچرگیری لاستیک در محل در مشهد
تعویض لنتهای چرخهای جلو و عقب در مشهد
حمل خودرو با خودرو بر- جرثقیل – یدککش در مشهد
فروش لوازم یدکی خودرو در مشهد
فروش روغن در مشهد
خدمات رنگ خودرو – تعمیرات صافکاری – در تعمیرگاههای طرف قرارداد در مشهد
تعویض و تعمیر رادیاتور آب در مشهد
تعویض پمپ بنزین در مشهد
باز کردن درب خودرو قفل شده در مشهد
تعمیر شیشه بالابر آینه برقی در مشهد
چکاپ خودرو و سرویس در محل در مشهد
رفع مشکل سوئیچ تعریف کد سوئیچ در مشهد
باز کردن درب صندوق عقب خودرو در مشهد
تعمیرات سبک و رفع ایرادهای فنی خودرو در مشهد
عیب یابی به دستگاه دیاگ
خدمات
حمل خودرو در مشهد
حمل و نقل خودرو با خودروبر در مشهد
حمل و نقل خودرو با یدککش – یدککش در مشهد
حمل و نقل خودرو با خودرو سوار در مشهد
حمل و نقل خودرو با جرثقیل در مشهد
حمل و نقل خودرو با تریلر در مشهد
حمل اتومبیلهای آسیب دیده در مشهد
حمل خودروهای تصادفی به مراکز بیمه و تعمیرگاه در مشهد
حمل و نقل خودروهای لوکس و مدل بالا در مشهد
حمل و نقل خودروهای وارداتی از گمرک به مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری در مشهد
حمل و نقل خودروهای صفر به مراکز تعویض پلاک با خودروبر در مشهد
حمل و نقل خودروهای تصادفی با نیسان یدککش در مشهد
حمل و نقل خودروهای آسیب دیده – نیسان چرخگیر در مشهد
حمل و نقل خودروهای معیوب با خودرو سوار در مشهد
حمل و نقل خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد
حمل و نقل خودروهای مسابقهای و کلاسیک در مشهد
حمل و نقل انواع خودروهای خارجی – ایرانی در مشهد
حمل و نقل خودرو بدون پلاک در مشهد
حمل و نقل ادوات کشاورزی از کارخانجات تولیدی در مشهد
آماده سازی خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد
درآوردن خودرو از دره یا رودخانه در مشهد
بیرون آوردن خودرو گیر کرده در گل و رودخانه در مشهد
کشیدن و درآوردن خودرو گیر کرده در رمپ و پارکینگ در مشهد