
علائم خرابی قطعات الکتریکی
علائم خرابی قطعات الکتریکی
دینام شما علاوه بر شارژ باتری، برق سیستم الکتریکی خودروی شما را تامین می کند و هر دستگاه الکتریکی را تامین می کند.
به عنوان مثال می توان به چراغ ها، نشانگرهای داشبورد، شیشه های برقی و سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد.
اگر دینام کهنه یا خراب است، ممکن است نتواند برق کافی را برای هر قطعه تامین کند.
وسایل نقلیه مدرن با یک لیست اولویت برنامه ریزی می شوند که ابتدا برق را به سیستم های غیر ضروری مانند بلندگوهای صوتی، سانروف یا گرمکن صندلی و چرخ قطع می کند.
این تضمین می کند که هر نیروی موجود به اجزای حیاتی تر می رود.
در صورتی که دینام برای تامین برق اجزای حیاتی ماشین شما مشکل دارد، تعمیر یا تعویض فوری دینام را ترتیب دهید،
مانند چراغهای جلو یا عقب از حد معمول کمتر هستند سوسو زدن نشانگرهای داشبورد خوشه ابزار کم
نور فرمان برقی کمتر پاسخگو می شود تقویتکنندههای ترمز الکتریکی یا دیگر به درستی کار نمیکنند و باعث سفت شدن پدال ترمز یا تندتر شدن واکنش ترمز میشوند.
برف پاک کن های شیشه جلو به طور نامنظم عمل می کنند یا دیگر کار نمی کنند نیروی ناکافی به اجزای
الکتریکی حیاتی خودرو می تواند آنها را زود از موعد خراب کند و هزینه های تعمیر را افزایش دهد.
خدمات تعمیر دینام بوی سوختگی که از محفظه موتور شما می آید دینام با استفاده از القای الکترومغناطیسی
الکتریسیته تولید می کند، فرآیندی که توسط تسمه محرک که دینام را به موتور متصل می کند، فعال می شود.
هنگامی که موتور کار می کند، قرقره ای را می چرخاند که تسمه محرک را می چرخاند و روتورهای دینام را می چرخاند.
تا زمانی که موتور کار می کند، این چرخش مداوم روتور در داخل دینام، تولید برق را تسهیل می کند.
تسمه های محرک اصطکاک و کشش مداوم را تجربه می کنند که به مرور زمان منجر به ساییدگی و پارگی می شود.
یک تسمه محرک کهنه در دینام شما ممکن است
شروع به انتشار بویی شبیه به سوختگی لاستیک کند.
اگر تسمه محرک دینام هنوز در شرایط خوبی باشد، بوی لاستیک سوختگی می تواند نشان دهنده کارکرد بیش از حد دینام باشد.
این بدان معناست که قسمتهای داخلی آن تحت فشار بیش از حد قرار میگیرند، که منجر به گرم شدن بیش از حد و احتمال سوختن مواد لاستیکی مانند مانند عایق سیم میشود.
اگر متوجه بوی سوختگی از محفظه موتور شدید، خدمات تعمیر دینام را ترتیب دهید. مکانیک های حرفه ای
مشکل را تشخیص داده و تعمیرات مورد نیاز را انجام می دهند، اعم از تعویض تسمه درایو فرسوده و یا تعمیر یا تعویض دینام.
شما می توانید صداهای عجیب و غریب در محفظه موتور خود بشنوید اگر صداهای غیرعادی را از قسمت موتور می شنوید، می تواند به معنای مشکل دینام باشد.
شناسایی نوع خاص و شدت این صداها می تواند به تعیین دقیق ماهیت مشکل دینام و برآورد هزینه های تعمیر کمک کند.
به طور کلی چهار نوع صدا در ارتباط با دینام معیوب وجود دارد غر زدن و ناله کردن.
هنگامی که دینام شروع به از خرابی می کند، اغلب صدای ناله یا چرخش با صدای بلند منتشر می کند.
این ناله با افزایش دور موتور بلندتر و شدیدتر می شود. هر چه دورها بالاتر باشد، صدا بیشتر قابل توجه است.
صداهای ناله معمولاً بیانگر کهنه شدن بلبرینگ در دینام است.
غرغر و سایش اگر به نظر می رسد که محفظه موتور صدای غرغر شنیدنی یا ساییدن فلز تولید می کند، یاتاقان های داخل دینام ممکن است شکسته شوند.
جیغ و صدای جیرجیر اغلب به مشکلی در تسمه محرک دینام اشاره می کند که ممکن است ناهماهنگ باشد، شل شود یا به پایان عمر خود نزدیک شود.
یک کمربند کهنه ممکن است هم صدای جیغ و هم بوی مشخصی تولید کند که می تواند به شناسایی مشکل خاص کمک کند.
جغجغه کردن صداهای تق تق فلزی می تواند مشکلات مختلفی را نشان دهد، اما دینام یک مشکوک رایج است.
این صداهای تق تق از دینام معمولاً به دلیل شل شدن یا شکستگی قطعات داخلی است.
توصیه می شود دینام خود را بررسی کنید و احتمالاً به زودی تعمیر یا تعویض کنید، زیرا ممکن است خطر خرابی بالایی داشته باشد.
صرف نظر از صداهای خاص از قسمت موتور شما، برنامه ریزی قرار ملاقات برای سرویس موثرترین راه برای تشخیص این مشکل است.
مکانیک های ماهر می توانند در تعیین اینکه صداها ناشی از دینام یا سایر اجزای خودرو هستند کمک کنند.
به بخش خدمات شهر محله اجازه دهید جایگزین شما را بازرسی کند خواه به تعمیر و نگهداری معمولی، خدمات
تعمیر یا تعویض قطعات نیاز داشته باشید، کارکنان مهربان می توانند به شما کمک کنند.
مکانیک های بخش خدمات و قطعات واجد شرایط ما در کار بر روی خودروها و کامیون های سبک از طیف گسترده ای از برندها و مدل ها مهارت دارند.