ارائه خدمات 24 ساعت امداد رسانی
  • با ما تماس بگیرید

    ۰۵۱۳۸۰۸۹

  • ایمیل

    info@emdadyariran.ir

  • تماس فوری
 سیستم سوخت خودروی

سیستم سوخت خودروی

 سیستم سوخت خودروی

سوخت برای موتور ضروری است و یک عنصر حیاتی در فرآیند احتراق است به طوری که ممکن است آن را به انرژی برای حرکت وسیله نقلیه شما تبدیل کند.

با هوا مخلوط می شود، مشتعل می شود و در نهایت به اگزوز تبدیل می شود.

با این حال، اگر متوجه نشده اید، در اکثر خودروها، مخزن سوخت به سمت انتهای عقب و موتور در جلوی خودرو قرار دارد.

سوخت چگونه به موتور می رسد وقتی باک را پر کردید با بنزین چه اتفاقی می‌افتد برای اطلاع از

نحوه عملکرد سیستم سوخت رسانی خودرو و نحوه نگهداری آن به طوری که خودروی شما به

مصرف سوخت به کارآمدترین شکل ممکن ادامه دهد، ادامه مطلب را بخوانید.

در حالت ایده‌آل، وقتی گیج بنزین وسیله نقلیه شما به یک چهارم باک می‌رسد، به جایگاه سوخت‌رسانی مورد علاقه خود می‌روید و باک را پر می‌کنید.

پمپ پمپ بنزین جایی است که سوخت سفر خود را آغاز می کند.

از پمپ به مخازن، گاز از طریق پمپ سوخت حرکت می کند.پمپ سوخت را از باک بنزین به موتور می فرستد.

برخی از خودروها به چندین مخزن بنزین و حتی چندین پمپ سوخت مجهز هستند.

پمپ های سوخت چندگانه برای اطمینان از اینکه وسیله نقلیه همیشه به سوخت دسترسی دارد

بدون توجه به زمینی که وسیله نقلیه در آن حرکت می کند ایده آل هستند.

به عنوان مثال، اگر وسیله نقلیه در حال گردش تند باشد یا در یک شیب تند حرکت کند و گرانش سوخت را از یک پمپ سوخت دور کند، تضمین می کند که حداقل یکی از پمپ ها به سوخت دسترسی دارد.

پمپ سوخت را از خطوط سوخت عبور می دهد که سوخت را از مخزن به موتور برای احتراق می رساند. خطوط سوخت از مواد بادوام فلزی، پلاستیکی تولید می شوند و اگرچه در قسمت زیرین وسیله

نقلیه قرار دارند و به ظاهر در موقعیت آسیب پذیری قرار دارند، اما در مناطقی قرار می گیرند که به

دلیل عوامل، شرایط جاده یا در معرض گرمای ناشی از آن صدمه نمی بینند.

اگزوز موتور یا اجزای دیگر.فیلتر بنزین توقف بعدی بنزین قبل از رسیدن به موتور شما است.

ضروری است که سوخت وارد شده به موتور بدون آلودگی و عاری از آلودگی یا ذرات باشد.

برای جلوگیری از ورود هر گونه زباله به موتور، فیلتر بنزین به از بین بردن کثیفی یا زباله کمک می کند .

فیلتر بنزین گرفتگی یا کثیف نمی تواند ذرات مضر وارده به موتور شما را به دام بیندازد و باعث ایجاد انواع صدمه شود.

خودروهای جدیدتر ممکن است فیلترهای سوخت قابل تعمیر نداشته باشند زیرا در مخزن سوخت قرار دارند. تعویض فیلتر مستلزم تعویض کل تنظیمات است.

پس از عبور از فیلتر سوخت، سوخت به موتور می رسد و به محفظه احتراق تزریق می شود تا با استفاده از انژکتورهای سوخت احتراق ایجاد کند.

تزریق سوخت: گذشته، حال و آینده

در گذشته، وسایل نقلیه از کاربراتور برای ایجاد ترکیب مناسب هوا و سوخت برای احتراق استفاده می کردند.

کاربراتور از فشار ناشی از مکش موتور برای وارد کردن هوا استفاده می کند.

در حالی که این چیزی است که وسیله نقلیه به آن نیاز دارد، اما با نوسانی کاملاً قابل اعتماد نبود.

دریچه گاز بر اساس سرعت فعلی خودرو و تقاضای موتور، میزان هوا و سوخت مورد نیاز را تعیین می کند.

با دورهای متفاوت، این امر باعث مصرف سوخت ضعیف‌تر می‌شود و کاربراتور برای کارکرد روان مشکل دارد.

برای مبارزه با مبارزات کاربراتورها، سیستم های تزریق سوخت با تزریق سوخت مکانیکی معرفی شدند.

در حالی که یک پیشرفت، از آنجایی که سیستم‌های تزریق سوخت مکانیکی قادر بودند میزان

صحیح سوخت مورد نیاز برای موتور را اندازه‌گیری کنند و آن را مستقیماً از طریق پاشش تزریق

کنند، همچنان به تنظیم مانند کاربراتورها برای بهترین عملکرد نیاز داشتند.

تزریق سوخت الکترونیکی امروزه در اکثر خودروها رایج است.

این یک سیستم جدیدتر و پیشرفته تر است که توسط واحد کنترل الکترونیکی کنترل می شود، و به دلایل زیادی از جمله بهبود بهره وری سوخت و عملکرد بهتر، ایده آل است.

تنظیم کننده فشار سوخت مقدار مشخصی از فشار سوخت را حفظ می کند، بنابراین انژکتورها بر

اساس محاسبات سنسور جریان هوای انبوه میزان هوای ورودی به موتور را مشاهده می کنند.

این به اجازه می دهد تا محاسبه و تعیین کند که چقدر سوخت برای رسیدن به نسبت بهینه

سوخت به هوا که توسط سازنده تعیین می شود، مورد نیاز است.

تزریق الکترونیکی سوخت از یک تنظیم کننده فشار برای حفظ فشار یکنواخت استفاده می کند که

سوخت را به سمت انژکتورها می کشد و سپس غباری از سوخت را به داخل محفظه احتراق می پاشند.

سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت، مترادف با موتورهای دیزلی، دارای یک انژکتور در هر سیلندر

هستند که سوخت را مستقیماً به محفظه‌های احتراق می‌رسانند.

در آینده، فرآیند تزریق سوخت تنها می تواند با دقت بهتر بهبود یابد تا حداکثر بازده و ضایعات کمتری

ایجاد شود.

برخی بر این باورند که گازوئیل ممکن است کلید بهبود باشد ، هرچند، دیزل نیز مجموعه ای از معایب خود را دارد.

تعمیر و نگهداری سیستم سوخت خودروی شما

پس از طی چندین مایل رانندگی، سایش روی ماشین شما می تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

به همین دلیل است که تعمیر و نگهداری معمول خودرو شما بسیار مهم است.

آیا می توانید تصور کنید که هرگز روغن خود را تعویض نکرده باشید موتور شما زیاد دوام نمی آورد همین امر را می توان برای هر قطعه اصلی در خودروی شما گفت.

تعمیر منظم سیستم سوخت شما می تواند به پمپ بنزین کمک کند، کارایی سوخت بهینه و بهترین عملکرد در  برای وسیله نقلیه شما را تضمین کند.

در ما سیستم سوخت و آنچه را که برای ادامه کار برای عملکرد اوج نیاز دارد، می دانیم.

تعویض فیلتر بنزین در هر 60000 مایل و همچنین تمیز کردن سیستم سوخت در هر 30000 مایل یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از ادامه پردازش و مصرف صحیح خودروی شما است.

ما یک تمیز کردن سیستم سوخت 4 مرحله ای را ارائه می دهیم که باعث می شود ماشین شما دوباره احساس “نو” بودن کند.

قرار ملاقات خود را برای تمیز کردن سیستم سوخت 4 مرحله ای  که شامل کربن زدایی موتور لاک موجود در موتور را می شکند

و به سوپاپ ها اجازه می دهد کاملا مسدود شوند، به حداکثر فشرده سازی برسند و اتمیزه شدن سوخت را بهبود می بخشد .

خدمات تزریق سوخت با تمیز کردن سوزن انژکتور و حذف سوخت حوضچه ای که در بالای انژکتورها جمع است،

اسپری را از یک قطره به مه برای استفاده بهتر از سوخت افزایش دهید. سرویس بدنه دریچه گاز  با تجمع کربن در بدنه دریچه گاز، مسدودی درزگیر پروانه‌ای دشوارتر می‌شود

و بنابراین کمی باز می‌ماند و باعث افزایش بیکاری و کاهش مصرف سوخت می‌شود.علاوه بر این، برای افزایش کارایی، تجمع از حسگرهای حیاتی، مانند حذف می‌شود.

افزودنی سوخت – با گذشت زمان، رطوبت در مخزن سوخت شما جمع می شود.این افزودنی برای حذف هرگونه رطوبت و همچنین تمیز کردن انژکتورهای سوخت شما در حین رانندگی است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با مرکز امداد
WhatsApp icon
درخواست امداد به موقیت شما