ارائه خدمات 24 ساعت امداد رسانی
  • با ما تماس بگیرید

    ۰۵۱۳۸۰۸۹

  • ایمیل

    info@emdadyariran.ir

  • تماس فوری
 خرابی باتری خودرو چیست؟

خرابی باتری خودرو چیست؟

خرابی باتری خودرو چیست؟

در ژاپن، خرابی باتری بزرگترین شکایت در میان صاحبان خودروهای جدید است.

یک خودروی متوسط ​​تنها 13 کیلومتر (8 مایل) در روز و بیشتر در شهرهای شلوغ رانندگی می کند.

در نتیجه، باتری ها هرگز به طور کامل شارژ نمی شوند و سولفاته شدن اتفاق می افتد.

باتری های خودروهای ژاپنی کوچک هستند و تنها قدرت کافی برای چرخاندن موتور و انجام برخی عملکردهای ابتدایی را فراهم می کنند.

آمریکای شمالی ممکن است از این مشکلات باتری محافظت شود، تا حدی به دلیل رانندگی در مسافت طولانی.

عملکرد خوب باتری مهم است زیرا مشکلات در طول دوره گارانتی رضایت مشتری را خدشه دار می کند.

هر گونه خدمات مورد نیاز در این مدت ثبت می شود و تعداد آن در مجلات تجاری منتشر می شود.

این اطلاعات در بین خریداران احتمالی خودرو در سراسر جهان بسیار جالب است.خرابی باتری به ندرت به دلیل نقص کارخانه ایجاد می شود.

عادات رانندگی مقصر شایع تر هستند.

قدرت لوازم جانبی سنگین هنگام رانندگی در مسافت کوتاه از شارژ دوره ای کاملاً اشباع و برای طول عمر باتری سرب اسید بسیار مهم است، جلوگیری می کند.

باتری همچنان یک حلقه ضعیف باقی مانده است و خرابی های 1.95 میلیون خودرو در شش سال یا کمتر به شرح زیر است.

باتری 52 درصد لاستیک پنچر  15 درصدموتور 8 درصدچرخ 7 درصدتزریق سوخت 7 درصدگرمایش و سرمایش سیستم.

سوخت 6 درصدخرابی ناشی از باتری همچنان عامل شماره یک است.

طبقه بندی اسیدی، مشکل خودروهای لوکس

یکی از دلایل رایج خرابی باتری، لایه بندی اسیدی است.

الکترولیت موجود در باتری طبقه بندی و در قسمت پایینی آن متمرکز می شود و باعث می شود نیمه بالایی سلول از اسید ضعیفی برخوردار باشد.

این اثر شبیه یک فنجان قهوه است که وقتی پیشخدمت فراموش می کند قاشق همزن را بیاورد، شکر در ته آن جمع می شود.

باتری ها در صورت نگهداری در شارژ کم زیر 80 درصد تمایل به طبقه بندی دارند و هرگز فرصت دریافت شارژ کامل را ندارند.

رانندگی در مسافت کوتاه در حین کار برف پاک کن شیشه جلو و بخاری برقی به این امر کمک می کند.

لایه بندی اسیدی عملکرد کلی باتری را کاهش می دهد.

یک اسید سبک فعال شدن صفحه را محدود می کند، باعث خوردگی می شود و عملکرد را کاهش می دهد.

از طرف دیگر غلظت بالای اسید در قسمت پایین، ولتاژ مدار باز را به طور مصنوعی افزایش می دهد. باتری کاملاً شارژ به نظر می رسد اما پایینی را ارائه می دهد.

غلظت اسید بالا همچنین سولفاته شدن را افزایش می دهد و رسانایی پایین را بیشتر کاهش می دهد.

در صورت عدم بررسی، چنین شرایطی در نهایت منجر به از کار افتادن باتری می شود.

اجازه دادن به باتری برای چند روز استراحت، اعمال تکان دادن یا واژگونی دستگاه باعث اصلاح مشکل می شود.

شارژ بالای باتری که توسط آن باتری 12 ولتی به مدت یک تا دو ساعت به 16 ولت می رسد نیز لایه بندی اسید را معکوس می کند.

شارژ رویه همچنین سولفاتاسیون ناشی از غلظت اسید بالا را کاهش می دهد.

توجه دقیق لازم است تا باتری از گرم شدن و از دست دادن الکترولیت بیش از حد از طریق گاز هیدروژن جلوگیری کند.

همیشه باتری را در اتاقی با تهویه مناسب شارژ کنید.

تجمع گاز هیدروژن می تواند منجر به انفجار شود. هیدروژن بی بو است و فقط با دستگاه های اندازه گیری قابل تشخیص است.

چالش تست باتری

در طول 20 سال گذشته، آزمایش باتری از سایر فناوری ها عقب مانده است.

دلیل آزمایش باتری حیوان بسیار دشواری است، با کمبود شارژ کامل، دشارژ و شارژ مجدد. باتری شبیه به ما انسان ها رفتار می کند.

ما هنوز نمی دانیم چرا در روزهای خاصی بهتر از روزهای دیگر عمل می کنیم.

حتی با استفاده از تجهیزات شارژ و دشارژ بسیار دقیق، باتری‌های اسید سرب در اندازه‌گیری‌های تکراری نوسانات ظرفیت بسیار نگران‌کننده‌ای ایجاد می‌کنند.

برای نشان دادن تغییرات، 91 باتری خودرو را با سطوح عملکرد متفاوت آزمایش کرد شکل 3.

ابتدا باتری ها را با شارژ کامل و استراحت 24 ساعته آماده کردیم.

سپس ظرفیت را با اعمال تخلیه 25 آمپر به 10.50 ولت یا 1.75 ولت سلول (الماس سیاه اندازه گیری کردیم.

این روش برای بار دوم تکرار شد و ظرفیت های حاصل مربع های بنفش ترسیم شد.

این باعث ایجاد یک تغییر +/-15٪ در خوانش ظرفیت در کل جمعیت شد. برخی از باتری ها بار دوم خوانش بالاتری داشتند.

بقیه پایین تر بودند به نظر می رسد که سایر مواد شیمیایی در خوانش ظرفیت بیشتر از اسید سرب سازگار هستند.

از ابتدا، تسترهای بار، روش استاندارد تست باتری خودرو بوده است.

سال 1992 رسانایی را برای ما به ارمغان آورد، روشی که آزمایش باتری را ساده کرد.

اکنون ما در حال آزمایش طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی چند مدلی در یک نسخه قابل حمل با قیمت مناسب هستیم.

گرفتن یک ارزیابی سریع و قابل اعتماد از یک باتری خراب دشوار است.

اکثر تسترهای باتری در حال استفاده فقط آمپرهای میل لنگ سرد و ولتاژ را می گیرند.

ظرفیت، مهم ترین اندازه گیری باتری، در دسترس نیست.

در حالی که خواندن به تنهایی نسبتاً ساده است، اندازه گیری ظرفیت بسیار پیچیده است و ابزارهایی که این ویژگی را ارائه می دهند گران هستند.

12 توسط اولین دستگاه از سری آزمایش‌کننده‌های باتری پیشرفته است که قادر به اندازه‌گیری ظرفیت،و حالت شارژ در یک آزمایش غیر تهاجمی است.

این فناوری مبتنی بر طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی چند مدلی است.

این سیستم 24 فرکانس تحریک را از 20 تا 2000 هرتز تزریق می کند.

سیگنال های سینوسی در تنظیم می شوند تا در ولتاژ باتری حرارتی اسید سرب باقی بمانند.

این به خوانش های پایدار برای باتری های کوچک و بزرگ دست می یابد.

در طول آزمایش 30 ثانیه ای، بیش از 40 میلیون تراکنش تکمیل می شود.

یک الگوریتم ثبت اختراع داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج نهایی در ظرفیت، و وضعیت شارژ نمایش داده می شود.

بسیار پیچیده است و تا همین اواخر به رایانه‌های اختصاصی و تجهیزات آزمایشگاهی گران‌قیمت نیاز داشت.

سخت افزار یک سیستم کامل معمولاً روی قفسه ها نصب می شود و هزینه نصب آن به ده ها هزار دلار می رسد.از ابتدا، تسترهای بار، روش استاندارد تست باتری خودرو بوده است.

سال 1992 رسانایی AC را برای ما به ارمغان آورد، روشی که آزمایش باتری را ساده کرد.

اکنون ما در حال آزمایش طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی چند مدلی در یک نسخه قابل حمل با قیمت مناسب هستیم.

گرفتن یک ارزیابی سریع و قابل اعتماد از یک باتری خراب دشوار است.

اکثر تسترهای باتری در حال استفاده فقط آمپرهای میل لنگ سرد و ولتاژ را می گیرند.

ظرفیت، مهم ترین اندازه گیری باتری، در دسترس نیست.

در حالی که نمایش به تنهایی نسبتاً ساده است،اندازه گیری ظرفیت بسیار سخت است

و ابزارهایی که این ویژگی را ارائه می دهند گران هستند.

توسط اولین دستگاه از سری آزمایش‌کننده‌های باتری پیشرفته است که قادر به اندازه‌گیری ظرفیت، و حالت شارژ  در یک آزمایش غیر تهاجمی است.

این فناوری مبتنی بر طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی چند مدلی  است.

این سیستم 24 فرکانس تحریک را از 20 تا 2000 هرتز تزریق می کند.

سیگنال های سینوسی درتنظیم می شوند تا در ولتاژ باتری حرارتی اسید سرب باقی بمانند.

این به خوانش های پایدار برای باتری های کوچک و بزرگ دست می یابد.

در طول آزمایش 30 ثانیه ای، بیش از 40 میلیون تراکنش تکمیل می شود.

یک الگوریتم ثبت اختراع اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کند

و نتایج نهایی در ظرفیت، و وضعیت شارژ نمایش می دهد

بسیار پیچیده است و تا همین اواخر به رایانه‌های اختصاصی و تجهیزات آزمایشگاهی گران‌ قیمت نیاز داشت.

سخت افزار یک سیستم کامل معمولاً روی قفسه ها نصب می شود و هزینه نصب آن به ده ها هزار دلار می رسد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با مرکز امداد
WhatsApp icon
درخواست امداد به موقیت شما