ارائه خدمات 24 ساعت امداد رسانی
  • با ما تماس بگیرید

    ۰۵۱۳۸۰۸۹

  • ایمیل

    info@emdadyariran.ir

  • تماس فوری
 خرابی باتری خودرو چیست؟

خرابی باتری خودرو چیست؟

خرابی باتری خودرو چیست؟

یک سازنده آلمانی خودروهای لوکس فاش می کند که از 400 باتری خودرو که تحت گارانتی برگشت داده شده اند، 200 باتری به خوبی کار می کنند و مشکلی ندارند.
بار کم و طبقه بندی اسیدی شایع ترین علل خرابی ظاهری هستند.
سازنده خودرو می‌گوید که این مشکل در خودروهای لوکس بزرگی که گزینه‌های کمکی پرمصرف را ارائه می‌کنند، بیشتر از مدل‌های اولیه‌تر دیده می‌شود.
در ژاپن، خرابی باتری بزرگترین شکایت در میان صاحبان خودروهای جدید است.
یک خودروی متوسط ​​تنها 13 کیلومتر (8 مایل) در روز و بیشتر در شهرهای شلوغ رانندگی می کند.
در نتیجه، باتری ها هرگز به طور کامل شارژ نمی شوند و سولفاته شدن اتفاق می افتد.
باتری های خودروهای ژاپنی کوچک هستند و تنها قدرت کافی برای چرخاندن موتور و انجام برخی عملکردهای ابتدایی را فراهم می کنند.
آمریکای شمالی ممکن است از این مشکلات باتری محافظت شود، تا حدی به دلیل رانندگی در مسافت طولانی.
عملکرد خوب باتری مهم است زیرا مشکلات در طول دوره گارانتی رضایت مشتری را خدشه دار می کند.
هر گونه خدمات مورد نیاز در این مدت ثبت می شود و تعداد آن در مجلات تجاری منتشر می شود.
این داده ها در بین خریداران احتمالی خودرو در سراسر جهان بسیار جالب است.
خرابی باتری به ندرت به دلیل نقص کارخانه ایجاد می شود.
عادات رانندگی مقصر شایع تر هستند.
قدرت لوازم جانبی سنگین هنگام رانندگی در مسافت کوتاه از شارژ دوره ای کاملاً اشباع شده که برای طول عمر باتری سرب اسید بسیار مهم است، جلوگیری می کند.
به گفته یک سازنده اروپایی پیشرو باتری خودرو، عیوب کارخانه کمتر از 7 درصد است.
باتری همچنان یک حلقه ضعیف باقی مانده است و خرابی های 1.95 میلیون خودرو در شش سال یا کمتر به شرح زیر است.
باتری 52 درصدلاستیک پنچر شده 15 درصدموتور 8 درصدچرخ 7 درصدتزریق سوخت 7 درصدگرمایش و سرمایش سیستم.
سوخت 6 درصدخرابی ناشی از باتری همچنان عامل شماره یک است.

طبقه بندی اسیدی، مشکل خودروهای لوکس

یکی از دلایل رایج خرابی باتری، لایه بندی اسیدی است.
الکترولیت موجود در باتری طبقه بندی شده در قسمت پایینی آن متمرکز می شود و باعث می شود نیمه بالایی سلول از اسید ضعیفی برخوردار باشد.
این اثر شبیه یک فنجان قهوه است که وقتی پیشخدمت فراموش می کند قاشق همزن را بیاورد، شکر در ته آن جمع می شود.
باتری ها در صورت نگهداری در شارژ کم زیر 80 درصد تمایل به طبقه بندی دارند و هرگز فرصت دریافت شارژ کامل را ندارند.
رانندگی در مسافت کوتاه در حین کار برف پاک کن شیشه جلو و بخاری برقی به این امر کمک می کند.
لایه بندی اسیدی عملکرد کلی باتری را کاهش می دهد.
شکل 1 یک باتری معمولی را نشان می دهد که در آن اسید از بالا به پایین به طور مساوی توزیع شده است.
این باتری عملکرد خوبی را ارائه می دهد زیرا غلظت اسید صحیح صفحات را احاطه کرده است.
شکل 2 یک باتری طبقه بندی شده را نشان می دهد که در آن غلظت اسید در بالا سبک و در پایین سنگین است.
یک اسید سبک فعال شدن صفحه را محدود می کند، باعث خوردگی می شود و عملکرد را کاهش می دهد.
از طرف دیگر غلظت بالای اسید در قسمت پایین، ولتاژ مدار باز را به طور مصنوعی افزایش می دهد. باتری کاملاً شارژ به نظر می رسد اما پایینی را ارائه می دهد.
غلظت اسید بالا همچنین سولفاته شدن را افزایش می دهد و رسانایی پایین را بیشتر کاهش می دهد.
در صورت عدم بررسی، چنین شرایطی در نهایت منجر به از کار افتادن باتری می شود.
اجازه دادن به باتری برای چند روز استراحت، اعمال تکان دادن یا واژگونی دستگاه باعث اصلاح مشکل می شود.
شارژ بالای باتری که توسط آن باتری 12 ولتی به مدت یک تا دو ساعت به 16 ولت می رسد نیز لایه بندی اسید را معکوس می کند.
شارژ رویه همچنین سولفاتاسیون ناشی از غلظت اسید بالا را کاهش می دهد.
توجه دقیق لازم است تا باتری از گرم شدن و از دست دادن الکترولیت بیش از حد از طریق گاز هیدروژن جلوگیری کند.
همیشه باتری را در اتاقی با تهویه مناسب شارژ کنید.
تجمع گاز هیدروژن می تواند منجر به انفجار شود. هیدروژن بی بو است و فقط با دستگاه های اندازه گیری قابل تشخیص است.

چالش تست باتری

در طول 20 سال گذشته، آزمایش باتری از سایر فناوری ها عقب مانده است.
دلیل آزمایش باتری حیوان بسیار دشواری است، با کمبود شارژ کامل، دشارژ و شارژ مجدد. باتری شبیه به ما انسان ها رفتار می کند.
ما هنوز نمی دانیم چرا در روزهای خاصی بهتر از روزهای دیگر عمل می کنیم.
حتی با استفاده از تجهیزات شارژ و دشارژ بسیار دقیق، باتری‌های اسید سرب در اندازه‌گیری‌های تکراری نوسانات ظرفیت بسیار نگران‌کننده‌ای ایجاد می‌کنند.
برای نشان دادن تغییرات، 91 باتری خودرو را با سطوح عملکرد متفاوت آزمایش کرد شکل 3.
ابتدا باتری ها را با شارژ کامل و استراحت 24 ساعته آماده کردیم.
سپس ظرفیت را با اعمال تخلیه 25 آمپر به 10.50 ولت یا 1.75 ولت سلول (الماس سیاه اندازه گیری کردیم.
این روش برای بار دوم تکرار شد و ظرفیت های حاصل مربع های بنفش ترسیم شد.
این باعث ایجاد یک تغییر +/-15٪ در خوانش ظرفیت در کل جمعیت شد. برخی از باتری ها بار دوم خوانش بالاتری داشتند.
بقیه پایین تر بودند به نظر می رسد که سایر مواد شیمیایی در خوانش ظرفیت بیشتر از اسید سرب سازگار هستند.
از ابتدا، تسترهای بار، روش استاندارد تست باتری خودرو بوده است.
سال 1992 رسانایی را برای ما به ارمغان آورد، روشی که آزمایش باتری را ساده کرد.
اکنون ما در حال آزمایش طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی چند مدلی در یک نسخه قابل حمل با قیمت مناسب هستیم.
گرفتن یک ارزیابی سریع و قابل اعتماد از یک باتری خراب دشوار است.
اکثر تسترهای باتری در حال استفاده فقط آمپرهای میل لنگ سرد و ولتاژ را می گیرند.
ظرفیت، مهم ترین اندازه گیری باتری، در دسترس نیست.
در حالی که خواندن به تنهایی نسبتاً ساده است، اندازه گیری ظرفیت بسیار پیچیده است و ابزارهایی که این ویژگی را ارائه می دهند گران هستند.
12 توسط اولین دستگاه از سری آزمایش‌کننده‌های باتری پیشرفته است که قادر به اندازه‌گیری ظرفیت،و حالت شارژ در یک آزمایش غیر تهاجمی است.
این فناوری مبتنی بر طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی چند مدلی است.
این سیستم 24 فرکانس تحریک را از 20 تا 2000 هرتز تزریق می کند.
سیگنال های سینوسی در تنظیم می شوند تا در ولتاژ باتری حرارتی اسید سرب باقی بمانند.
این به خوانش های پایدار برای باتری های کوچک و بزرگ دست می یابد.
در طول آزمایش 30 ثانیه ای، بیش از 40 میلیون تراکنش تکمیل می شود.
یک الگوریتم ثبت اختراع داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج نهایی در ظرفیت، و وضعیت شارژ نمایش داده می شود.
بسیار پیچیده است و تا همین اواخر به رایانه‌های اختصاصی و تجهیزات آزمایشگاهی گران‌قیمت نیاز داشت.
سخت افزار یک سیستم کامل معمولاً روی قفسه ها نصب می شود و هزینه نصب آن به ده ها هزار دلار می رسد.از ابتدا، تسترهای بار، روش استاندارد تست باتری خودرو بوده است.
سال 1992 رسانایی AC را برای ما به ارمغان آورد، روشی که آزمایش باتری را ساده کرد.
اکنون ما در حال آزمایش طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی چند مدلی در یک نسخه قابل حمل با قیمت مناسب هستیم.
گرفتن یک ارزیابی سریع و قابل اعتماد از یک باتری خراب دشوار است.
اکثر تسترهای باتری در حال استفاده فقط آمپرهای میل لنگ سرد و ولتاژ را می گیرند.
ظرفیت، مهم ترین اندازه گیری باتری، در دسترس نیست.
در حالی که خواندن به تنهایی نسبتاً ساده است، اندازه گیری ظرفیت بسیار پیچیده است و ابزارهایی که این ویژگی را ارائه می دهند گران هستند.
توسط اولین دستگاه از سری آزمایش‌کننده‌های باتری پیشرفته است که قادر به اندازه‌گیری ظرفیت، و حالت شارژ  در یک آزمایش غیر تهاجمی است.
این فناوری مبتنی بر طیف‌سنجی امپدانس الکتروشیمیایی چند مدلی  است.
این سیستم 24 فرکانس تحریک را از 20 تا 2000 هرتز تزریق می کند.
سیگنال های سینوسی درتنظیم می شوند تا در ولتاژ باتری حرارتی اسید سرب باقی بمانند.
این به خوانش های پایدار برای باتری های کوچک و بزرگ دست می یابد.
در طول آزمایش 30 ثانیه ای، بیش از 40 میلیون تراکنش تکمیل می شود.
یک الگوریتم ثبت اختراع داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج نهایی در ظرفیت، و وضعیت شارژ نمایش داده می شود.
بسیار پیچیده است و تا همین اواخر به رایانه‌های اختصاصی و تجهیزات آزمایشگاهی گران‌قیمت نیاز داشت.
سخت افزار یک سیستم کامل معمولاً روی قفسه ها نصب می شود و هزینه نصب آن به ده ها هزار دلار می رسد.

خدمات

امداد باتری مشهد

امداد باطری در مشهد

باتری کمکی در مشهد

کابل به کابل باتری در مشهد

 تعمیر استارت در مشهد

 تعمیر دینام در مشهد

شارژ باتری در مشهد

تست باتری در مشهد

 تعویض باتری در مشهد

تعویض لامپ‌های چراغ‌های خودرو در مشهد

تعمیر فن خودرو در مشهد

تست ایسیو خودرو در مشهد

نصب سیستم صوتی و تصویری خودرو در مشهد

عیب یابی و رفع عیب برق خودرو در مشهد

فروش لوازم یدکی برق خودرو در مشهد

فروش تعویض باتری ۲۴ ساعته

فروش و تعویض استارت در محل

فروش و تعویض دینام در محل

فروش و تعویض باتری در محل

تعویض باطری خراب با باطری صفر در مشهد

خدمات

امداد فنی در مشهد امداد خودرو مشهد

امداد در محل مشهد

عیب یابی و تعمیر مکانیکی سیار در مشهد

سوخت رسانی در اسرع وقت در مشهد

تعمیر انواع خودروهای ایرانی و خارجی مکانیک سیار در مشهد

تعویض لاستیک پنچر شده در مشهد

پنچرگیری لاستیک در محل در مشهد

تعویض لنت‌های چرخ‌های جلو و عقب در مشهد

حمل خودرو با خودرو بر- جرثقیل – یدک‌کش در مشهد

 فروش لوازم یدکی خودرو در مشهد

فروش روغن در مشهد

خدمات رنگ خودرو  – تعمیرات صافکاری – در تعمیرگاه‌های طرف قرارداد در مشهد

تعویض و تعمیر رادیاتور آب در مشهد

تعویض پمپ بنزین در مشهد

باز کردن درب خودرو قفل شده در مشهد

تعمیر شیشه بالابر آینه برقی در مشهد

چکاپ خودرو  و سرویس در محل در مشهد

رفع مشکل سوئیچ تعریف کد سوئیچ در مشهد

باز کردن درب صندوق عقب خودرو در مشهد

تعمیرات سبک و رفع ایرادهای فنی خودرو در مشهد

عیب یابی به دستگاه دیاگ

خدمات

حمل خودرو در مشهد

حمل و نقل خودرو با خودروبر در مشهد

حمل و نقل خودرو با یدک‌کش – یدککش در مشهد

 حمل و نقل خودرو با خودرو سوار در مشهد

حمل و نقل خودرو با جرثقیل در مشهد

حمل و نقل خودرو با تریلر در مشهد

حمل اتومبیل‌های آسیب دیده در مشهد

حمل خودروهای تصادفی به مراکز بیمه و تعمیرگاه در مشهد

حمل و نقل خودروهای لوکس و مدل بالا در مشهد

 حمل و نقل خودروهای وارداتی از گمرک به مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری در مشهد

حمل و نقل خودروهای صفر به مراکز تعویض پلاک با خودروبر در مشهد

حمل و نقل خودروهای تصادفی با نیسان یدک‌کش در مشهد

حمل و نقل خودروهای آسیب دیده – نیسان چرخ‌گیر در مشهد

حمل و نقل خودروهای معیوب با خودرو سوار در مشهد

 حمل و نقل خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد

حمل و نقل خودروهای مسابقه‌ای و کلاسیک در مشهد

 حمل و نقل انواع خودروهای خارجی – ایرانی در مشهد

حمل و نقل خودرو بدون پلاک در مشهد

حمل و نقل ادوات کشاورزی از کارخانجات تولیدی در مشهد

آماده سازی خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد

درآوردن خودرو از دره یا رودخانه در مشهد

بیرون آوردن خودرو گیر کرده در گل و رودخانه در مشهد

کشیدن و درآوردن خودرو گیر کرده در رمپ و پارکینگ در مشهد

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با مرکز امداد
WhatsApp icon
درخواست امداد به موقیت شما