ارائه خدمات 24 ساعت امداد رسانی
  • با ما تماس بگیرید

    ۰۵۱۳۸۰۸۹

  • ایمیل

    info@emdadyariran.ir

  • تماس فوری
 تعویض کابل باتری خودرو

تعویض کابل باتری خودرو

تعویض کابل باتری خودرو

تعویض کابل باتری خودرو کابل های باتری ضروری هستند زیرا آنها باتری را به خودرو متصل می کنند.

حتی اگر کابل های باتری از سیم مسی ضخیم ساخته شده اند، در نهایت ممکن است آسیب ببینند یا خورده شوند تا جایی که نیاز به تعویض داشته باشند.

خبر خوب این است که اگر دانش و ابزار مناسبی دارید، تعویض کابل باتری معمولاً کاری است که می توانید خودتان با آن مقابله کنید.

نحوه تست کابل های باتری

دو کابل مثبت و منفی به باتری وصل شده است.

کابل مثبت باتری را به موتور استارت و سیستم الکتریکی خودرو متصل می کند، در حالی که کابل منفی باتری را به یک نقطه اتصال به زمین متصل می کند.

هر کابل با یک پایانه به باتری متصل می شود.کابل‌های باتری آسیب‌دیده یا خورده می‌توانند باعث شوند که موتور به آرامی میل لنگ بزند یا از شروع به کار خودداری کند.

اگر مشکوک هستید که یکی (یا هر دو) کابل باتری ماشین شما ممکن است معیوب باشد، اولین قدم برای اثبات (یا رد) این نظریه، انجام یک بازرسی بصری است.

کابل ها را برای علائم آشکار آسیب، مانند شکستگی یا خوردگی بیش از حد، بررسی کنید.

در صورت مشاهده هر گونه مشکل، کابل ها را در صورت لزوم تعویض کنید.

همچنین مواردی وجود دارد که کابل ها ممکن است آسیب یا خوردگی داشته باشند که قابل مشاهده نیست.

در چنین سناریویی، بهترین راه برای تشخیص کابل معیوب، انجام آزمایش افت ولتاژ در مدار راه اندازی است.

آزمایش افت ولتاژ یک راه عالی برای مشخص کردن مشکل مقاومت بالا (به عنوان مثال، خوردگی بیش از حد) است که جریان جریان را از طریق کابل مهار می کند.

با این حال، قبل از انجام آزمایش افت ولتاژ، باید مطمئن شوید که باتری کاملاً شارژ شده است.

می توانید وضعیت شارژ باتری را با استفاده از یک مولتی متر دیجیتال آزمایش کنید.

برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید.

موارد زیر دستورالعمل های کلی فقط برای اهداف آموزشی و سرگرمی است.

برای دستورالعمل‌های تعمیر خاص و روش‌های ایمنی توصیه‌شده، با اطلاعات کارخانه خودرو خود مشورت کنید.

عینک ایمنی خود را بزنید. را روی 20 ولت DC تنظیم کنید.

سیم کنتور مشکی را به ترمینال منفی باتری و سیم کنتور قرمز را به قطب مثبت باتری وصل کنید.

باتری که به اندازه کافی شارژ شده باشد باید حداقل 12.2 ولت داشته باشد.

هنگامی که از شارژ کامل باتری مطمئن شدید، می توانید تست های افت ولتاژ را روی کابل های باتری انجام دهید.

برای تست کابل باتری مثبت را روی 2 ولت DC تنظیم کنید.برای جلوگیری از روشن شدن موتور، سیستم جرقه زنی یا سوخت را غیرفعال کنید.
معمولاً می توانید این کار را با جدا کردن کانکتورهای برق از سیم پیچ های احتراق در هر سیلندر

(در صورت مجهز بودن وسیله نقلیه) یا با برداشتن رله یا فیوز تزریق سوخت انجام دهید.

سیم های شمع را جدا نکنید.

سیم کنتور قرمز را به پایانه مثبت کابل در باتری و سیم متر مشکی را به انتهای دیگر کابل در ترمینال باتری استارت وصل کنید.

از یک دستیار بخواهید کلید احتراق را در موقعیت قرار دهد و خوانش روی کنتور را یادداشت کند

اگر موتور میل لنگ می زند، اجازه ندهید تا بیش از 15 ثانیه در حالت غیرفعال بودن آن بچرخد.

به طور معمول، خواندن باید کمتر از 0.2 ولت باشد.

هر چیزی بیشتر معمولاً نشان می دهد که کابل دارای مقاومت بالایی است و باید تعویض شود.

در مرحله بعد، باید آزمایش افت ولتاژ را روی کابل منفی باتری انجام دهید.

این فرآیند بسیار شبیه به آزمایش سمت مثبت مدار است.

سیم کنتور قرمز را به پایانه منفی کابل در باتری و سرب کنتور مشکی را به انتهای دیگر کابل در موتور وصل کنید.

از یک دستیار بخواهید کلید احتراق را در موقعیت قرار دهد و خوانش روی کنتور را یادداشت کند.

به طور معمول، خواندن باید کمتر از 0.2 ولت باشد.

هر چیزی بیشتر معمولاً نشان می دهد که کابل دارای مقاومت بالایی است و باید تعویض شود.

در زیر، ویدئویی را مشاهده خواهید کرد که آزمایش افت ولتاژ کابل های باتری یک کامیون سنگین را نشان می دهد.

این مفهوم برای خودروهای سبک نیز یکسان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با مرکز امداد
WhatsApp icon
درخواست امداد به موقیت شما