ارائه خدمات 24 ساعت امداد رسانی
  • با ما تماس بگیرید

    ۰۵۱۳۸۰۸۹

  • ایمیل

    info@emdadyariran.ir

  • تماس فوری
 نحوه تعمیر رادیاتور

نحوه تعمیر رادیاتور

نحوه تعمیر رادیاتور

اگر با سیستم خنک کننده خودروی خود مشکل دارید، یکی از مقصران ممکن است رادیاتور باشد.
رادیاتور به گونه ای طراحی شده است که گرمای جذب شده مایع خنک کننده در طول موتور را پخش کند.
اما سطوح پایین مایع خنک کننده ناشی از نشتی یا خرابی مایع خنک کننده می تواند توانایی رادیاتور شما را در انجام این کار به خطر بیندازد.
اگر با رادیاتور خود مشکل دارید، چند چیز وجود دارد که می توانید قبل از تعمیر حرفه ای آن را امتحان کنید.
البته به یاد داشته باشید که گرم شدن بیش از حد موتور می تواند آسیب قابل توجهی به قطعات داخلی وارد کند.
بنابراین اگر خودرو همچنان با مشکلات خنک کننده مواجه بود، ممکن است بخواهید تعمیر حرفه ای را در نظر بگیرید.

شناسایی مشکل رادیاتور

یک نشانه مطمئن از وجود مشکل در سیستم خنک کننده خودروی شما، یافتن یک گودال مایع خنک کننده در زیر خودرو شما است.
به یاد داشته باشید که تعدادی مایع در موتور شما وجود دارد که امکان نشتی وجود دارد، بنابراین
به دقت بررسی کنید که آیا گودالی که پیدا می‌کنید مایع خنک‌کننده، روغن یا احتمالاً فقط آب ناشی از عملکرد کولر است.
  • گودال را با انگشت خود لمس کنید، سپس آن را روی یک کاغذ سفید پاک کنید تا ببینید واقعا چه رنگی است.
  • اگر سبز یا نارنجی باشد، احتمالاً نشت مایع خنک کننده است.
اگر فکر می کنید که ممکن است وسیله نقلیه شما مایع خنک کننده نشتی داشته باشد، مخزن مایع خنک کننده در محفظه موتور را بررسی کنید.
بیشتر مخازن مایع خنک‌کننده دارای برچسب «خطوط پر کردن» روی ظرف هستند که به شما اطلاع می‌دهند که آیا سطح مایع خنک‌کننده در خودروی شما کم است.
سطح مایع خنک کننده را در خودروی خود بررسی کنید و اگر به نظر می رسد کم است، آن را با مخلوط آب/ خنک کننده پر کنید.
بعد از چند روز دوباره آن را بررسی کنید تا ببینید سطح تغییر کرده است یا خیر.
  • اطمینان حاصل کنید که هر بار سطح مایع خنک کننده را با وسیله نقلیه تقریباً در یک دمای
  • یکسان بررسی کنید (یا در هنگام رانندگی گرم است یا در اثر نشستن خنک می شود).
  • افت سطح مایع خنک کننده همراه با گودال ها به این معنی است که نشت مایع خنک کننده بسیار محتمل است.
  • اگر مطمئن نیستید که کجا آن را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای مالک یا خدمات خودرو خود مراجعه کنید تا مخزن مایع خنک کننده را پیدا کنید.
اگر مایع خنک کننده موتور شما کم باشد یا مایع خنک کننده نیاز به تعویض داشته باشد، برای حفظ دمای کارکرد مناسب با مشکل مواجه خواهد شد.
مراقب دماسنج خودرو خود باشید.
اگر به طور مداوم گرمتر می شود یا به طور پراکنده بیش از حد گرم می شود، سیستم خنک کننده شما مشکل دارد.
  • سرد نشدن موتور شما به اندازه کافی می تواند به این معنی باشد که سطح مایع خنک کننده شما بسیار پایین است.
  • مایع خنک کننده در نهایت ممکن است خراب شود. اگر سطح مایع خنک‌کننده همچنان بالاست اما موتور بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است یک مشکل این باشد که مایع خنک‌کننده باید تعویض شود.
  • اگر از معنی نمادهای روی گیج‌های خود مطمئن نیستید، به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید تا تعیین کنید که گیج دما کدام است.
اگر مشکوک هستید که سیستم خنک کننده شما ممکن است نشتی داشته باشد، موتور را با یک شلنگ اسپری کنید تا علائم نشتی از بین برود.
سپس موتور خود را روشن کنید و محفظه موتور را به صورت بصری بررسی کنید و از نزدیک به دنبال علائم نشتی باشید.
مایع خنک‌کننده معمولاً تحت فشار است، بنابراین ممکن است نشتی به بیرون پاشیده شود یا فقط چکه کند. از عینک ایمنی استفاده کنید و در حین نگاه کردن به دور موتور در حالی که موتور روشن است، احتیاط کنید.
    • در حالی که موتور روشن است دستان خود را داخل محفظه موتور قرار ندهید.
    • به دنبال هر نشانه جدیدی از نشت مایع خنک کننده باشید، سپس مایع خنک کننده را تا بالاترین نقطه دنبال کنید تا شکاف یا سوراخ را پیدا کنید.

تخلیه و شستشوی رادیاتور

  • پس از چند ساعت، به آرامی به بالای رادیاتور ضربه بزنید تا ببینید آیا در لمس خنک است یا خیر. اگر گرم باشد، ممکن است مایع خنک کننده داخل هنوز کاملاً داغ باشد.
  • باز کردن سیستم خنک کننده در حالت گرم باعث پاشش مایع خنک کننده گرم شده به بیرون می شود که بسیار خطرناک است.
به منظور دسترسی به پایین رادیاتور برای تخلیه مایع خنک‌کننده قدیمی،
باید وسیله نقلیه را تا ارتفاعی بالا ببرید که به شما امکان می‌دهد کار کنید و ظرفی را در زیر آن قرار دهید تا مایع تخلیه را بگیرد.

نقاط جک تعیین شده برای وسیله نقلیه خود را با مراجعه به دفترچه راهنمای مالک خود تعیین کنید تا در حین جک زدن به خودرو آسیبی وارد نشود.

  • هنگامی که وسیله نقلیه به اندازه کافی بلند شد که ظرف شما را زیر آن بلغزید، پایه های جک را زیر آن قرار دهید تا وزن وسیله نقلیه را تحمل کند.
  • هرگز زیر وسیله نقلیه ای که فقط توسط جک پشتیبانی می شود کار نکنید.
  • پایه های جک از کاهش فشار جک و پایین آوردن خودرو در حالی که زیر آن هستید جلوگیری می کند.
کوک را در قسمت پایین رادیاتور قرار دهید.
پت‌کوک اغلب شبیه یک دهانه است که دریچه‌ای دارد که می‌توانید برای باز کردن آن بچرخانید، و باید روی یا نزدیک پایین رادیاتور باشد تا تخلیه شود.
هنگامی که آن را پیدا کردید، مطمئن شوید که ظرف به درستی در زیر آن قرار گرفته است و دریچه را باز کنید.
  • مایع خنک کننده باید خنک باشد که از رادیاتور خارج می شود، اما همچنان باید مراقب باشید که از تماس آن با پوست برهنه خود جلوگیری کنید.
  • دفترچه راهنمای مالک خود را از نظر ظرفیت مایع خنک کننده خودرو بررسی کنید و مطمئن شوید که ظرفی به اندازه کافی بزرگ دارید که حداقل دو بار آن را نگه دارد.
  • پس از اتمام تخلیه رادیاتور، هنوز مقدار زیادی مایع خنک کننده بد در سیستم باقی خواهد ماند.
  • پت کوک را ببندید و مخزن خنک کننده را با آب پر کنید. موتور را روشن کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه کار کند و دوباره رادیاتور را تخلیه کنید.
  • اگر هر بار فقط اجازه دهید موتور برای چند دقیقه کار کند، نباید آنقدر گرم شود که رادیاتور تخلیه شود.
  • آب بقیه مایع خنک کننده بد را از موتور خارج می کند.
اکثر خودروها برای به حداکثر رساندن راندمان سیستم خنک کننده به مخلوط آب و خنک کننده 50/50 نیاز دارند.
می توانید خنک کننده از پیش مخلوط شده خریداری کنید یا خودتان آن را مخلوط کنید. مخزن را پر کنید تا یک اینچ بالاتر از خط “پر” باشد، سپس موتور را روشن کنید.
همانطور که گرم می شود، ترموستات باز می شود و اجازه می دهد مایع خنک کننده به داخل جریان پیدا کند.
همانطور که سطح مایع خنک کننده در مخزن کاهش می یابد، همچنان به آن اضافه کنید.
مخلوط را به رادیاتور یا مخزن اضافه کنید تا به حداکثر ظرفیت پیشنهادی برسید.
    • اگر دفترچه راهنمای مالک خود را ندارید، وب سایت سازنده خودرو را برای ظرفیت های مایع بررسی کنید.
    • ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا مایع خنک‌کننده به داخل سیستم تخلیه شود، بنابراین در هنگام ریختن مایع خنک‌کننده جدید صبور باشید.
    • اگر رادیاتور وسیله نقلیه شما یک سوپاپ تخلیه در قسمت بالایی دارد، آن را باز کنید و اجازه دهید موتور به مدت ده دقیقه کار کند تا هوای اضافی خارج شود.

آب بندی نشتی در رادیاتور شما

یک نقطه رایج خرابی رادیاتورها، خود کلاهک است.
درپوش‌های رادیاتور طوری طراحی شده‌اند که اجازه خروج فشار اضافی را می‌دهند تا از آسیب به سیستم خنک‌کننده جلوگیری شود، اما با گذشت زمان ممکن است.
اکسید شده، پر از کثیف یا فقط فرسوده شوند.
برای تعویض درپوش رادیاتور، کافی است صبر کنید تا موتور کاملا خنک شود و درپوش قدیمی را بچرخانید. جایگزین را در جای خود پیچ ​​کنید.
  • می توانید درپوش های جایگزین رادیاتور را از فروشگاه قطعات خودروی محلی خود خریداری کنید.
  • مطمئن شوید که درپوشی را بخواهید که با سال، برند و مدل خودروی شما مطابقت داشته باشد.
درزگیرهای نشتی تجاری در اکثر فروشگاه های قطعات خودرو فروخته می شوند و در صورت بروز مشکل می توانند به رفع نشتی رادیاتور کمک کنند.
با این حال، توجه به این نکته مهم است که این سیلانت های نشتی برای تعمیر دائمی طراحی نشده اند.
برای استفاده از درزگیر نشتی، کافی است درب رادیاتور را روی یک موتور خنک باز کنید و آن را داخل آن بریزید.
اگر در اثر نشتی کم شد، رادیاتور را با مخلوط مایع خنک کننده و آب پر کنید.
  • احتمالاً همچنان باید محل نشتی را پیدا کرده و تعمیر کنید، یا بعد از استفاده از سیلانت نشتی رادیاتور را تعویض کنید.
  • اگر می خواهید وسیله نقلیه خود را به خانه یا به یک مرکز تعمیر ببرید، نشتی سیلانت یک گزینه عالی است.
اگر بتوانید ترک را در رادیاتور خود پیدا کنید، ممکن است بتوانید آن را با استفاده از اپوکسی تعمیر کنید.
ابتدا اطراف ترک را به طور کامل تمیز کنید، زیرا هر گونه کثیفی یا گریس ممکن است مانع از ایجاد اپوکسی شود.
از یک اسپری بر روی پاک کننده ترمز و یک پارچه برای پاک کردن لکه های گیر کرده استفاده کنید، سپس اجازه دهید ناحیه تمیز شده کاملا خشک شود.
از دستان خود برای ورز دادن اپوکسی استفاده کنید تا آنقدر انعطاف پذیر شود که بتوانید آن را روی کل ترک پخش کنید.
  • قبل از استارت زدن خودرو، اجازه دهید اپوکسی یک شبه سفت شود.
  • رادیاتور اپوکسی را می توان از اکثر فروشگاه های قطعات خودرو خریداری کرد.

اگر در رادیاتور شما ترک خورده باشد، به احتمال زیاد ممکن است نیاز به خرید جایگزینی برای آن داشته باشید.
برای تعویض رادیاتور، تمام مایعات را از آن تخلیه کنید و شیلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور را جدا کنید.
بست هایی را که رادیاتور را در جای خود نگه می دارد باز کنید و آن را به سمت بالا و خارج از جلوی وسیله نقلیه خود بکشید.
وسایل نقلیه مختلف سخت افزار نصب متفاوتی دارند، اما معمول است که رادیاتورها با چهار تا
شش پیچ در جای خود ثابت شوند.
رادیاتور جدید را در جای خود بلغزانید و با استفاده از همان پیچ ها آن را محکم کنید.
  • برای دسترسی به پیچ های رادیاتور یا جدا کردن رادیاتور از خودرو، ممکن است مجبور شوید پانل های بدنه یا تزئینی را بردارید.
  • می توانید یک رادیاتور جدید را از سازنده خودرو یا اکثر فروشگاه های قطعات خودرو خریداری کنید.

    خدمات

    امداد باتری مشهد

    امداد باطری در مشهد

    باتری کمکی در مشهد

    کابل به کابل باتری در مشهد

     تعمیر استارت در مشهد

     تعمیر دینام در مشهد

    شارژ باتری در مشهد

    تست باتری در مشهد

     تعویض باتری در مشهد

    تعویض لامپ‌های چراغ‌های خودرو در مشهد

    تعمیر فن خودرو در مشهد

    تست ایسیو خودرو در مشهد

    نصب سیستم صوتی و تصویری خودرو در مشهد

    عیب یابی و رفع عیب برق خودرو در مشهد

    فروش لوازم یدکی برق خودرو در مشهد

    فروش تعویض باتری ۲۴ ساعته

    فروش و تعویض استارت در محل

    فروش و تعویض دینام در محل

    فروش و تعویض باتری در محل

    تعویض باطری خراب با باطری صفر در مشهد

    خدمات

    امداد فنی در مشهد امداد خودرو مشهد

    امداد در محل مشهد

    عیب یابی و تعمیر مکانیکی سیار در مشهد

    سوخت رسانی در اسرع وقت در مشهد

    تعمیر انواع خودروهای ایرانی و خارجی مکانیک سیار در مشهد

    تعویض لاستیک پنچر شده در مشهد

    پنچرگیری لاستیک در محل در مشهد

    تعویض لنت‌های چرخ‌های جلو و عقب در مشهد

    حمل خودرو با خودرو بر- جرثقیل – یدک‌کش در مشهد

     فروش لوازم یدکی خودرو در مشهد

    فروش روغن در مشهد

    خدمات رنگ خودرو  – تعمیرات صافکاری – در تعمیرگاه‌های طرف قرارداد در مشهد

    تعویض و تعمیر رادیاتور آب در مشهد

    تعویض پمپ بنزین در مشهد

    باز کردن درب خودرو قفل شده در مشهد

    تعمیر شیشه بالابر آینه برقی در مشهد

    چکاپ خودرو  و سرویس در محل در مشهد

    رفع مشکل سوئیچ تعریف کد سوئیچ در مشهد

    باز کردن درب صندوق عقب خودرو در مشهد

    تعمیرات سبک و رفع ایرادهای فنی خودرو در مشهد

    عیب یابی به دستگاه دیاگ

    خدمات

    حمل خودرو در مشهد

    حمل و نقل خودرو با خودروبر در مشهد

    حمل و نقل خودرو با یدک‌کش – یدککش در مشهد

     حمل و نقل خودرو با خودرو سوار در مشهد

    حمل و نقل خودرو با جرثقیل در مشهد

    حمل و نقل خودرو با تریلر در مشهد

    حمل اتومبیل‌های آسیب دیده در مشهد

    حمل خودروهای تصادفی به مراکز بیمه و تعمیرگاه در مشهد

    حمل و نقل خودروهای لوکس و مدل بالا در مشهد

     حمل و نقل خودروهای وارداتی از گمرک به مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری در مشهد

    حمل و نقل خودروهای صفر به مراکز تعویض پلاک با خودروبر در مشهد

    حمل و نقل خودروهای تصادفی با نیسان یدک‌کش در مشهد

    حمل و نقل خودروهای آسیب دیده – نیسان چرخ‌گیر در مشهد

    حمل و نقل خودروهای معیوب با خودرو سوار در مشهد

     حمل و نقل خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد

    حمل و نقل خودروهای مسابقه‌ای و کلاسیک در مشهد

     حمل و نقل انواع خودروهای خارجی – ایرانی در مشهد

    حمل و نقل خودرو بدون پلاک در مشهد

    حمل و نقل ادوات کشاورزی از کارخانجات تولیدی در مشهد

    آماده سازی خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد

    درآوردن خودرو از دره یا رودخانه در مشهد

    بیرون آوردن خودرو گیر کرده در گل و رودخانه در مشهد

    کشیدن و درآوردن خودرو گیر کرده در رمپ و پارکینگ در مشهد

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با مرکز امداد
WhatsApp icon
درخواست امداد به موقیت شما