چگونه یک لاستیک پنچر را با یک تعمیر ایمن و دائمی تعمیر کنیم بنابراین، شما یک لاستیک پنچر شده یا لاستیک دارید که هوا نشتی دارد.
آخر دنیا نیستخوشبختانه راه های ایمن و مقرون به صرفه برای تعمیر صحیح بیشتر پنچری لاستیک ها وجود دارد.
هدف این مقاله این است که تفاوت بین تعمیر ایمن، دائمی و تعمیر رشته، پلاگین یا پچ موقت را به شما نشان دهد.
طبق گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه و انجمن صنعت تایر تنها روش برای ترمیم صحیح پنچری لاستیک، پر کردن آسیب با میل تعمیر و پشت ساقه با یک وصله تعمیر است.
این معمولاً به عنوان تعمیر ترکیبی یا تعمیر وصله پلاگین شناخته می شود.
تعمیرات لاستیک پچ پلاگ یک تعمیر دائمی تایر صاف را ارائه می دهد تعمیرات وصله شاخه اغلب با استفاده از
یک واحد تعمیر یک تکه انجام می شود که ساقه تعمیر و کلاهک یا وصله را در یک واحد ترکیب می کند.
با این حال، شرایط خاص ممکن است نیاز به استفاده از تعمیر ترکیبی دو تکه داشته باشد مثلاً اگر زاویه سوراخ بیش از 35 درجه باشد.
سپس تعمیر به طور دائمی به داخل تایر و از طریق کانال آسیب با استفاده از یک فرآیند ولکانیزاسیون سرد و شیمیایی متصل می شود.
تعمیر اساساً به بخشی از لاستیک تبدیل میشود و یک مهر و موم هوا ایجاد میکند که هوا را در داخل نگه
میدارد و رطوبت و آلایندهها را خارج میکند اطلاعات بیشتر در مورد این روش در زیر.
شمع و بند لاستیک تعمیرات موقت هستند تعمیرات اضطراری دوشاخه کنار جاده به عنوان تعمیر دائمی لاستیک در نظر گرفته نشده است.
تعمیر دوشاخه ها و رشته ها به گونه ای طراحی شده اند که شما را به اندازه کافی بلند کنید و بچرخانید تا به خانه یا نزدیکترین مرکز خدمات برای انجام تعمیر مناسب لاستیک بروید.
تصور غلط رایج در تعمیرات دوشاخه و رشته این است که چون هوا را نگه می دارند، استفاده از آنها بی خطر است.
در حالی که درست است که بسیاری از تعمیرات دوشاخه کار بسیار خوبی برای حفظ هوا در تایر انجام می دهند، این تنها بخشی از معادله است.
از آنجا که آنها به طور کامل آسیب را مهر و موم نمی کنند، تعمیر شمع ممکن است اجازه دهد هوا و رطوبت به بدنه تایر نفوذ کند.
با گذشت زمان، این می تواند به یک انفجار خطرناک یا حتی مرگبار منجر شود.
تعمیر لاستیک فقط وصله ای تایر شما را مستعد آسیب می کند تعمیر لاستیک که فقط از یک وصله استفاده می کند نیز مناسب یا ایمن در نظر گرفته نمی شود.
یک پچ که به درستی نصب شده باشد، کار بسیار خوبی را برای نگه داشتن هوا به لاستیک انجام می دهد.
با این حال، مانند تعمیر فقط پلاگین، پچ کانال آسیب را پر نمی کند.
بنابراین، هوا و رطوبت می تواند از سطح آج به لاستیک نفوذ کند و در نهایت به لاستیک آسیب برساند.
فرآیند صحیح تعمیر تایر طبق دستورالعمل های صنعت تعمیر صحیح لاستیک با استفاده از پلاگین فقط یک تعمیر
وصله شاخه مناسب سوراخ را از داخل تایر و از طریق کل کانال آسیب کاملاً میبندد.
برای انجام تعمیر مناسب تایر مطابق با دستورالعمل های صنعت، چند مرحله اضافی لازم است.
ما یک مخفف ساده برای کمک به سازماندهی و به خاطر سپردن مراحل ایجاد کرده ایم برای شروع، لاستیک باید از مجموعه چرخ جدا شود.
این امکان را برای بررسی کامل داخل و خارج تایر فراهم می کند. ارزیابی با برداشتن لاستیک از رینگ، پنچری را می توان به طور کامل ارزیابی کرد تا اندازه و زاویه آسیب مشخص شود.
همچنین می توان تشخیص داد که سوراخ شدن آسیب قابل توجهی به طناب ها یا تسمه ها وارد کرده است یا خیر.
آماده سازی هنگامی که مشخص شد تایر در شرایط کافی برای تعمیر قرار دارد، نوبت به آماده سازی سطوح
لاستیکی برای حذف هر گونه آسیب و آلودگی می رسد تا حداکثر چسبندگی واحد تعمیر را فراهم کند.
ابتدا، جراحت با استفاده از یک برش کاربید برای جدا کردن طناب ها یا تسمه های آسیب دیده سوراخ می شود.
در مرحله بعد، آستر داخلی تمیز می شود و به بافت کمی خشن تبدیل می شود.
این همچنین به به حداکثر رساندن چسبندگی تعمیر پچ/شاخه کمک می کند.
اعمال مرحله بعدی این است که مایع ولکانیزه را از طریق آسیب و در ناحیه باف شده لاینر داخلی اعمال کنید.
سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه اجازه داده می شود تا در هوا خشک شود.
نصب تعمیر یک یا دو تکه از طریق کانال آسیب نصب می شود و قسمت وصله کاملاً با استفاده از دوخت لاستیک به آستر داخلی دوخته می شود تا هوای محبوس شده در زیر تعمیر را کاملاً خارج کند.
ناحیه بیش از حد صاف شده آستر داخلی با یک لایه نازک از درزگیر لاستیکی درمان می شود و ترمیم اضافی تقریباً ¼ اینچ بالاتر از سطح آج بریده می شود.
بازگشت به سرویس لاستیک اکنون آماده است تا دوباره به رینگ سوار شود، باد شود، متعادل شود و بر روی خودرو سوار شود.
چه زمانی تعمیر لاستیک شما بی خطر است قابلیت تعمیر اکثر لاستیکها به تاج محدود میشود تعدادی از
عوامل وجود دارد که ممکن است تعیین کند که آیا تایر شما برای تعمیر ایمن است یا خیر.
این عوامل به سه دسته اصلی تقسیم می شوند محل آسیب دیدگی برای لاستیک های سواری، تعمیر پنچری باید در ناحیه تاج لاستیک باشد.
آسیب به شانه یا دیواره جانبی قابل ترمیم نیست.
اندازه سوراخ برای لاستیک های سواری و کامیون های سبک پارچه ای، حداکثر اندازه آسیب قابل تعمیر اینچ (6 میلی متر) است.
برای کامیون های سبک با تسمه فولادی، تایرهای کامیون های متوسط و سنگین، حداکثر اندازه آسیب 3/8 اینچ (10 میلی متر) است.
امداد باتری مشهد
امداد باطری در مشهد
باتری کمکی در مشهد
کابل به کابل باتری در مشهد
تعمیر استارت در مشهد
تعمیر دینام در مشهد
شارژ باتری در مشهد
تست باتری در مشهد
تعویض باتری در مشهد
تعویض لامپهای چراغهای خودرو در مشهد
تعمیر فن خودرو در مشهد
تست ایسیو خودرو در مشهد
نصب سیستم صوتی و تصویری خودرو در مشهد
عیب یابی و رفع عیب برق خودرو در مشهد
فروش لوازم یدکی برق خودرو در مشهد
فروش تعویض باتری ۲۴ ساعته
فروش و تعویض استارت در محل
فروش و تعویض دینام در محل
فروش و تعویض باتری در محل
تعویض باطری خراب با باطری صفر در مشهد
خدمات
امداد فنی در مشهد امداد خودرو مشهد
امداد در محل مشهد
عیب یابی و تعمیر مکانیکی سیار در مشهد
سوخت رسانی در اسرع وقت در مشهد
تعمیر انواع خودروهای ایرانی و خارجی مکانیک سیار در مشهد
تعویض لاستیک پنچر شده در مشهد
پنچرگیری لاستیک در محل در مشهد
تعویض لنتهای چرخهای جلو و عقب در مشهد
حمل خودرو با خودرو بر- جرثقیل – یدککش در مشهد
فروش لوازم یدکی خودرو در مشهد
فروش روغن در مشهد
خدمات رنگ خودرو – تعمیرات صافکاری – در تعمیرگاههای طرف قرارداد در مشهد
تعویض و تعمیر رادیاتور آب در مشهد
تعویض پمپ بنزین در مشهد
باز کردن درب خودرو قفل شده در مشهد
تعمیر شیشه بالابر آینه برقی در مشهد
چکاپ خودرو و سرویس در محل در مشهد
رفع مشکل سوئیچ تعریف کد سوئیچ در مشهد
باز کردن درب صندوق عقب خودرو در مشهد
تعمیرات سبک و رفع ایرادهای فنی خودرو در مشهد
عیب یابی به دستگاه دیاگ
خدمات
حمل خودرو در مشهد
حمل و نقل خودرو با خودروبر در مشهد
حمل و نقل خودرو با یدککش – یدککش در مشهد
حمل و نقل خودرو با خودرو سوار در مشهد
حمل و نقل خودرو با جرثقیل در مشهد
حمل و نقل خودرو با تریلر در مشهد
حمل اتومبیلهای آسیب دیده در مشهد
حمل خودروهای تصادفی به مراکز بیمه و تعمیرگاه در مشهد
حمل و نقل خودروهای لوکس و مدل بالا در مشهد
حمل و نقل خودروهای وارداتی از گمرک به مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری در مشهد
حمل و نقل خودروهای صفر به مراکز تعویض پلاک با خودروبر در مشهد
حمل و نقل خودروهای تصادفی با نیسان یدککش در مشهد
حمل و نقل خودروهای آسیب دیده – نیسان چرخگیر در مشهد
حمل و نقل خودروهای معیوب با خودرو سوار در مشهد
حمل و نقل خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد
حمل و نقل خودروهای مسابقهای و کلاسیک در مشهد
حمل و نقل انواع خودروهای خارجی – ایرانی در مشهد
حمل و نقل خودرو بدون پلاک در مشهد
حمل و نقل ادوات کشاورزی از کارخانجات تولیدی در مشهد
آماده سازی خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد
درآوردن خودرو از دره یا رودخانه در مشهد
بیرون آوردن خودرو گیر کرده در گل و رودخانه در مشهد
کشیدن و درآوردن خودرو گیر کرده در رمپ و پارکینگ در مشهد