قطعات خودرو
قطعات خودرو
هرگز زمان بهتری برای فروش قطعات و لوازم جانبی خودرو به صورت آنلاین هم به مشاغل و هم به مصرف کنندگان نهایی نبوده است.
پیشبینی میشود فروش پس از فروش خودروهای سبک به 325 میلیارد دلار در سال جاری افزایش یابد – یک جهش بیش از 11 درصد در مقایسه با سال 2020.
رهبران گروه مانند گزارش دادند که فروش خالص آنها در سه ماهه دوم مالی 2022 نزدیک به 6 درصد (2.6 میلیارد دلار) افزایش یافته است.
سه ماهه نسبت به سال مالی قبل بازار قوی فروش خودرو، همراه با مهاجرت سریع فروش
قطعات خودرو به خریداران B2C/B2B در کانالهای آنلاین، فرصتی باورنکردنی برای ایدههای تجاری قطعات خودرو است .
در واقع، نزدیک به 60 درصد از مشتریانی که قطعات و لوازم جانبی خودرو را خریداری می کنند، این کار را به صورت آنلاین انجام می دهند.
بر اساس تحقیقات اخیر و این نسبت به سال 2020 8 درصد افزایش یافته است.
شیفته؟ راه اندازی یک کسب و کار و سپس یک فروشگاه آنلاین که قطعات و لوازم جانبی
خودرو را می فروشد شامل چند ملاحظات کلیدی است که در زیر بررسی می کنیم.
کدام قطعات خودرو بهترین فروش آنلاین را دارند؟
چند رویکرد متفاوت وجود دارد که باید هنگام فروش آنلاین قطعات خودرو در نظر بگیرید، از جمله
اینکه چگونه میخواهید محصولات خود را تهیه و ارسال کنید و بهترین کانالها برای دسترسی به مشتریان.
همچنین میخواهید روی محبوبترین قطعات خودرو که مصرفکنندگان از طریق کانالهای آنلاین خریداری میکنند تمرکز کنید.
در حالی که همه قطعات خودرو تمایل به فروش خوبی دارند، و آن را به یکی از سودآورترین
ایدههای تجارت الکترونیکی تبدیل میکند که میتوانید دنبال کنید، چهار دسته از قطعات وجود دارند که تقاضای آنلاین زیادی دارند. این شامل:
-
قطعات خدماتی : لاستیک ها، قطعات تعلیق، قطعات سیستم ترمز، فیلترهای سوخت، ضربه گیرها/استرات ها، باتری ها و کیت های کلاچ.
-
قطعات الکتریکی : دینام، پمپ سوخت/انژکتور، استارت، فیوز، رله و کابل.
-
قطعات مکانیکی : پایههای موتور، رادیاتور، گیربکس، زنجیر تایم، شیفت بادامک، میل لنگ، شمع، سرسیلندر، سوپاپ/پیستون و غیره.
-
قطعات داخلی : پانل های داشبورد، آفتابگیر، دستگیره دنده، روکش صندلی و موارد دیگر.
-
قطعات بیرونی : توری، تیغه های برف پاک کن، ضربه گیرها، آینه های جانبی، چراغ های جلو / عقب، لامپ های جایگزین و کلاهک هاب.
درک اینکه مردم بیشتر از همه به دنبال قطعات خودرو هستند، تنها اولین قدم در فروش آنلاین موفق است.
همچنین باید بدانید که مشتریان و کسب و کارها چگونه و از کجا قطعات خودرو را به صورت آنلاین خرید می کنند.
چه کسی قطعات خودرو می خرد: بدانید به چه کسی می فروشید
دو دسته اصلی از افرادی که قطعات خودرو را به صورت آنلاین خریداری می کنند وجود دارد – مشتریان عمده فروشی و خرده فروشی.
هر دسته را می توان بر اساس عواملی مانند جمعیت شناسی کاربر و قصد خرید به زیر دسته ها تقسیم کرد.
محدود کردن ویژگی های یک گروه کاربری خاص به شما امکان می دهد محتوا، پیشنهادات و تبلیغات را بر اساس مخاطب هدف قرار دهید
-
خریداران قطعات تعویضی: اینها عمدتاً مصرف کنندگان نهایی هستند که با بهترین قیمت موجود برای قطعات تعویضی (بر خلاف قطعات ارتقا یافته) خرید می کنند.
-
سن و جنس در رفتارها و انگیزه های این مخاطبان نقش دارد.
-
به عنوان مثال، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که مردان بیشتر بر روی داده های مربوط به اتصالات تمرکز می کنند،
-
در حالی که زنان هنگام خرید آنلاین قطعات خودرو بیشتر روی قیمت تمرکز می کنند.
-
خریداران خود انجام دهید : طبق داده های انجمن مراقبت از خودرو ، خریداران قطعات
-
خودرو معمولاً مصرف کنندگان نهایی هستند که قطعاتی مانند فیلترها، شیشه، محصولات روشنایی و قطعات الکتریکی را برای جایگزینی در مقابل ارتقاء می خرند.
-
اینها قطعاتی هستند که از نظر فنی کمتر و حمل و فروش آسان تر هستند.
-
خریداران (این کار را برای من انجام دهید): خریداران می توانند مصرف کننده نهایی یا تکنسین باشند.
-
در هر صورت، خرید معمولی شامل قطعات پیچیده تری (به عنوان مثال، کامپیوتر، قطعات اگزوز و غیره) است که هدف آن “ارتقا” در مقابل “تعویض” است.
-
این خریداران به طور کلی بیشتر از فناوری آگاه هستند و به سمت خرده فروشانی که طیف وسیعی از گزینه های حمل و نقل را ارائه می دهند،
-
گرایش دارند، زیرا قطعات این دسته اغلب سنگین تر از دسته هستند.
-
خریدار B2B: این دسته بندی گسترده شامل عمده فروشان قطعات خودرو می شود
-
که به فروشندگان کوچک مانند مغازه های خودرو، گاراژهای محلی، مکانیک ها و هر
-
کسب و کاری که به خودروها خدمات رسانی می کند و/یا قطعات را به مصرف کننده نهایی می فروشند، می فروشند.
درک اینکه به چه کسی می فروشید به شما امکان می دهد محتوای خود را سفارشی کنید و تجربه تجارت الکترونیک بسیار شخصی تری را برای خریداران فراهم کنید.
5 کانال برتر فروش آنلاین قطعات خودرو
کانال های مختلفی وجود دارد که افراد هنگام خرید آنلاین قطعات خودرو به آنها مراجعه می کنند.
اینکه چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است بستگی به این دارد که چه چیزی می فروشید و چگونه محصولات خود را تهیه می کنید.
سه رویکرد اصلی برای منبع یابی محصول عبارتند از
-
عمده فروش : شما محصولات خود را به صورت عمده با قیمتی با تخفیف خریداری می کنید و مستقیماً به مشتری نهایی خود می فروشید.
-
این ممکن است مستلزم این باشد که محصولات را در یک مکان فیزیکی مانند انبار یا فروشگاه ذخیره کنید یا از عمدهفروشی استفاده کنید که از پشتیبانی میکند.
-
سازنده : شما قطعات را مستقیماً از سازنده سفارش می دهید که ممکن است پس از
-
تکمیل سفارش به فروشنده یا مصرف کننده نهایی ارسال شود یا به مرکز شما ارسال شود تا تحویل گرفته شود و/یا برای مشتری نهایی ارسال شود.
-
منبع یابی/ جستجوی محلی : شما خودتان قطعات خودرو را از منابع محلی جمع آوری
-
می کنید (مثلاً کارگاه های آشغال، فروش حیاط و غیره) و آنها را مستقیماً از محل خود به فروشنده یا مشتری نهایی ارسال می کنید.
صرف نر از اینکه محصولات خود را چگونه تهیه می کنید، باید از یک کانال فروش آنلاین (یا چندین کانال) استفاده کنید تا محصولات خود را در اختیار مصرف کنندگان آنلاین قرار دهید.
01. وب سایت استاندارد تجارت الکترونیک
شما فروشگاه آنلاین ویترین فروشگاه دیجیتال شما، چهره مجازی برند شماست.
ندارید اگر قبلاً یک وبسایت تجارت الکترونیک (به عنوان مثال، یک فروشگاه فیزیکی دارید و/یا از بازارهای آنلاین استفاده میکنید)،
میتوانید با ایجاد آن، محصولات بیشتری را به صورت آنلاین بفروشید.
راه اندازی یک فروشگاه آنلاین به شما امکان می دهد محصولات خود را بدون درهم ریختگی و رقابت بازارهایی مانند آمازون و eBay به نمایش بگذارید.
همچنین شما را قادر می سازد تا با مشتریان اعتماد و وفاداری برقرار کنید و آنها را تشویق می کند که در صورت نیاز به قطعات جدید بارها و بارها به فروشگاه شما بازگردند.
برای ایجاد وب سایت تجارت الکترونیک خود ، باید بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک را برای نیازهای فروش خود انتخاب کنید.
یک بازار بزرگ قطعات خودرو با بیش از 110 میلیون قطعه زنده دارد.
به گفت سه قطعه یا لوازم جانبی خودرو در هر ثانیه بر روی پلتفرم فروخته می شود، یک قطعه
چرخ یا تایر در هر شش ثانیه فروخته می شود و چهارده موتور کامل در هر ساعت فروخته می شود.
ابزارهای فروش را به طور خاص برای فروشندگان قطعات خودرو فراهم می کند، به عنوان مثال،
با امکان فهرست کردن مشخصات سازگاری قطعات (سال، ساخت، مدل، و غیره)
03. آمازون
آمازون موانع بیشتری برای فروش قطعات خودرو در مقابل دارد.
آنها به فروشندگان اجازه نمیدهند که قطعات خودروی مستعمل را بفروشند و این دسته بندی
محدود است، به این معنی که فروشندگان باید قبل از اینکه بتوانند قطعات خودرو را در پلتفرم بفروشند، برای تایید درخواست دهند.
شما به یک حساب فروش حرفهای، کدهای برای مارکهای اصلی، درک قسمت یاب و دادههای
فیتنت آمازون ، ضمانت سازنده یا بازسازنده برای محصولات بازسازیشده، و تصاویر محصول سازگار نیاز دارید.
بیشتر بدانید درباره فروش در آمازون .
04. سایت های فروشنده محلی
وبسایتها و کانالهای اجتماعی مانند \رسانههای آنلاین عالی برای دسترسی به
مصرفکنندگان محلی هستند، بهویژه برای قطعات بزرگتری که ممکن است ارسال آنها گران تمام
شود.
می توانید تک تک قطعات را در این سایت ها تبلیغ کنید یا کاربران را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید.
05. پلتفرم تجارت الکترونیک
اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک چهره مجازی برند شما است، پلتفرم تجارت الکترونیک چند کاناله سطح بعدی ارائه خدمات دیجیتال به مشتریان است.
فروش شامل تمام کانالهایی است که مصرفکنندگان برای یافتن و به دست آوردن محصولات
استفاده میکنند، چندین نقطه تماس، دروازههای پرداخت، و گزینههای تکمیل را فاکتور میکنند و همه آنها را در یک «سقف» مجازی ادغام میکنند.
مرف کنندگان بر اساس تجربه خرید کلی خود با یک فروشنده آنلاین و آفلاین، کسب و کارها را قضاوت می کنند.
یک پلتفرم تجارت الکترونیک همهکاناله، مانند تجارت الکترونیک ، اطمینان میدهد که نقاط سفر خرید مشتری را به هم متصل میکنید تا بتوانید بهترین تجربه ممکن را ارائه دهید.
ادغام مستقیم با آمازون و آسان است پس از اتصال حساب فروشنده آمازون و فروشگاه مربوطه
خود، می توانید محصولات خود را از برگه های فروش مربوطه در داشبورد خود مدیریت کنید.
فروش قطعات خودرو در
راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را سریع و بدون دردسر می کند تا بتوانید یک کسب و کار تجارت الکترونیک را راه اندازی و توسعه دهید. در کمترین زمان
به شما امکان میدهد از بین بیش از 500 قالب فروشگاه آنلاین رایگان انتخاب کنید و دارای
مجموعهای از ویژگیهای تجارت الکترونیک از جمله گواهینامه رایگان ، گزینههای پرداخت
و انجام چندگانه، و مدیریت موجودی چند کانالی قوی است.
داشتن ویترین تجارت الکترونیک قطعات خودرو به شما کمک می کند تا برند منحصر به فرد خود
را ایجاد کنید و در عین حال از ویژگی های قدرتمند وب سایت با هدف فروش بیشتر و ایجاد مخاطبان وفادار استفاده کنید. این شامل:
-
وفاداری و تعامل مشتری: از خبرنامههای ارائه شده توسط ، وبلاگها و برنامههای وفاداری برای تعامل با خریداران و تقویت تجارت تکراری استفاده کنید.
-
کمپین های بازاریابی مارک دار : از میان مجموعه ای از قالب های ایمیل زیبا که می توانند
-
سفارشی شوند و برای تبلیغ برند و پیشنهادات فروشگاه خود استفاده شوند، انتخاب کنید.
-
تولید سرنخ: استفاده کنید . از فرمهای برای جمعآوری اطلاعات تماس خریداران و
-
بازدیدکنندگان، پذیرش پرداختهای آنلاین، دریافت بازخورد مشتری و موارد دیگر
-
بررسی محصول و فروشگاه: با گنجاندن نظرات محصول در وب سایت خود، اعتماد ایجاد کنید و تعامل را تقویت کنید.
مدیریت وب سایت قطعات خودرو تجارت الکترونیک خود (در مقابل فروش قطعات در بازاری مانند
شما را قادر می سازد از این و بسیاری دیگر از ویژگی های وب سایت و تجارت الکترونیک از جمله
ابزارهای سئو داخلی، تخفیف ها/کوپن ها، تجزیه و تحلیل دقیق کسب و کار و فروشگاه و موارد دیگر استفاده کنید. .