ارائه خدمات 24 ساعت امداد رسانی
  • با ما تماس بگیرید

    ۰۵۱۳۸۰۸۹

  • ایمیل

    info@emdadyariran.ir

  • تماس فوری
  باتری و عیب یابی

 باتری و عیب یابی

 باتری و عیب یابی

باتری های سرب اسید یواسا با بالاترین استانداردها ساخته شده اند.
آنها در بیشتر موارد برای مطابقت یا فراتر از الزامات و مشخصات سازنده خودرو تولید می شوند.
با این وجود، باید به وضوح درک کرد که باتری اسید سرب مرطوب (پر) یک محصول زنده است.
چه در انبار باشد و چه در سرویس، عمر محدودی دارد.
تمام باتری ها پس از پر شدن به آرامی خود تخلیه می شوند.
هر چه دما و رطوبت محل نگهداری بیشتر باشد، میزان تخلیه خود بیشتر است.
برای اطمینان از اینکه باتری ها اجازه ندارند تا جایی که آسیب دیده باشندسولفاته یا تا حدی که عمر مفید طراحی شده را نداشته باشند تخلیه نشوند.
برچسب تاریخ شارژ را در پشت باتری به طور منظم بررسی کنید و ولتاژ باتری های کمتر از 4 ماه باقی مانده باید ساخته شود.
مهم است که از چرخش خوب موجودی، اول به داخل، اول خارج، اطمینان حاصل شود، به خصوص با در حال اجرا آهسته خطوط با حجم کم.
باتری های با ولتاژ 12.35 ولت یا کمتر باید فوراً شارژ شوند.
شارژ مجدد نباید با استفاده از یک شارژر سریع انجام شود زیرا در هنگام تلاش برای شارژ باتری نیمه سولفاته.
که منجر به گازگرفتگی بیش از حد و آسیب به پیوندهای شبکه مواد فعال در باتری می شود که برای اطمینان از عمر باتری بسیار مهم است، کارایی ندارد.
در حالت ایده‌آل، از نرخ شارژ مجدد مطابق با دستورالعمل‌های نوع باتری و کاتالوگ در نرخ و دوره شارژ توصیه‌شده استفاده کنید.
در پایان تخلیه، تمام سلول ها باید آزادانه گاز بگیرند.
به وضوح توصیه می شود که باتری ها حداقل 3 ساعت پس از شارژ باقی بمانند تا اطمینان حاصل
شود که گازهای محبوس شده در محفظه های بالایی باتری اجازه انتشار در جو را دارند.
اگر باتری شارژ شده است، تاریخ شارژ روی برچسب پشتی باید 6 ماه پس از تاریخ شارژ دوم با بریدگی فیزیکی برچسب به روز شود.
توجه داشته باشید حداکثر دو بار شارژ قبل از فروش مجاز است و محصول نباید حداکثر 9 ماه پس از انقضای اولین تاریخ شارژ توصیه شده فروخته شود.

مشکلات باتری عیوب غیر تولیدی

آسیب فیزیکی اگر باتری ذخیره شود، جابجا شود یا به درستی نصب شود، اگر سرنخ های رابط به پایانه ها کوبیده شوند.
سیم ها به درستی بسته نشده باشند، باتری به بدنه و/یا پایانه ها آسیب خواهد دید.
این یک نقص تولید نیست.
توجه داشته باشید که تمام باتری‌هایی که از انبار یواسا در انگلستان انتخاب و ارسال می‌شوند، قبل از ارسال عکس گرفته می‌شوند .
تا اطمینان حاصل شود که اهداف کیفیت حمل و نقل ما برآورده شده‌اند.
سولفاته شدن اگر به باتری اجازه داده شود در حالت دشارژ یا خاموش یا روشن خودرو برای مدتی بایستد.
یک واکنش شیمیایی رخ می دهد که عملکرد و عمر باتری را برای همیشه مختل می کند، به این فرآیند “سولفاته کردن” می گویند.
سولفاته شدن را می توان به صورت یک پوشش ریز سفیدخاکستری در صفحه مثبت و یک درخشش غیر فلزی در صفحه منفی مشاهده کرد.
در بیشتر موارد این نشان می دهد که باتری قابل تعمیر نیست.
تلاش برای شارژ مجدد باتری‌هایی که در حالت دشارژ باقی مانده‌اند، حتی در نرخ‌های شارژ بسیار کم، منجر به آسیب به شبکه و رابط‌های مواد فعال می‌شود.
و همچنین رسوبات سولفات می‌تواند در جداکننده‌ها تشکیل شود که شورت دندریتی ایجاد می‌کند.
آسیب می تواند در انبارها یا اگر باتری روی وسیله نقلیه یا تجهیزات نصب شده باشد که برای مدتی از آن استفاده نمی شود.
به عنوان مثال تراکتور، موتور سیکلت، قایق، وسیله نقلیه فرودگاهی، حتی خودرو یا کامیونی که با باتری ذخیره می شود. متصل می تواند همچنان به باتری آسیب برساند.
این به این دلیل است که باتری از مواردی مانند زنگ هشدار، ساعت، چراغ‌ها و غیره تخلیه دائمی می‌شود که باتری را به پایین‌ترین حالت ممکن شارژ می‌کشد.
هر چه مدت زمان باقی مانده بیشتر باشد، سولفاتاسیون بیشتری روی صفحات ایجاد می شود.
سولفاته شدن مانع از کارایی واکنش های الکتروشیمیایی درون باتری بین ماده فعال صفحات و اسید می شود. این یک نقص تولید نیست.
سایش و پاره شدن همانطور که باتری چرخه می شود، یعنی شارژ و دشارژ می شود، مواد فعال درون صفحات باتری در حرکت هستند تا الکتریسیته ذخیره شده توسط باتری را آزاد کنند.
هر بار که باتری شارژ و تخلیه می شود، مقدار کمی از مواد فعال برای همیشه از صفحات از بین می رود.
از آنجایی که عمر نهایی باتری توسط عوامل زیادی مانند دما، وضعیت شارژ باتری، چرخه کار و غیره تعیین می‌شود، نمی‌توان حداقل حداکثر طول عمر را در این زمینه تعیین کرد.
این فرآیند پیری طبیعی در نهایت باعث از دست دادن ظرفیت باتری می شود و به جایی می رسد که باتری دیگر نمی تواند وسیله نقلیه یا تجهیزات را روشن کند.
ماشین‌های تزریق سوخت مدرن خیلی سریع‌تر روشن می‌شوند، معمولاً با استفاده از تخلیه سطحی از صفحات باتری.
از این رو خرابی غیرمنتظره باتری اغلب زمانی که باتری برای اولین بار تحت فشار قرار می‌گیرد، به عنوان مثال در یک صبح سرد یا بعد از آن، دیده نمی‌شود.
یک غرفه آخر هفته این یک نقص تولید نیست.همیشه بهتر است قبل از شروع هوای سرد یا دوره های طولانی پارک فرودگاه، از فرصت بررسی رایگان باتری استفاده کنید.
دوچرخه سواری عمیق همانطور که در بالا ذکر شد، هر بار که یک باتری شارژ و دشارژ می شود، مقدار کمی از مواد از بین می رود.
اگر باتری در معرض دشارژ عمیق بیشتر از 35 درصد و شارژ سریع باشد، این فرآیند تسریع می‌شود.
علاوه بر این، اگر شارژ مجدد چرخه تخلیه را به طور کامل بازیابی نکند، باتری عملکرد خود را از دست می دهد .
و غلظت اسید بین صفحات رخ می دهد که می تواند منجر به خوردگی و از دست دادن عملکرد شود.
حتی پس از شارژ مجدد، ولتاژ پایین خواهد بود (زیر 12.4 ولت) اما اگر گرانش اسید سلول ها بررسی شود، به طور کلی در سراسر باتری یکنواخت خواهد بود. این یک نقص تولید نیست.
شارژ بیش از حد اگر رگولاتور دینام به درستی تنظیم نشده باشد، یا مدار کنترل ولتاژ دینام از کار بیفتد، باتری ممکن است در معرض شارژ بیش از حد قرار گیرد.
اگر کنترل نشود باتری بیش از حد گرم می شود و شروع به تبخیر الکترولیت می کند.
شارژ بیش از حد باعث تسریع تجزیه مواد فعال و شبکه ها می شود و باتری عملکرد خود را از دست می دهد.
بررسی باتری معمولا سطح اسید پایین و معمولاً یک پوشش سیاه روی شاخه های پرکننده و بوی قوی را نشان می دهد.
توصیه می شود ولتاژ شارژ دینام توسط مکانیک بررسی شود.
این یک نقص تولید نیست.
ادعای نادرست به منظور به حداقل رساندن ادعای جعلی باتری، هر باتری یواسا شماره منحصر به فرد خود را دارد که روی برچسب پشتی باتری یافت می شود.
توصیه می‌شود که این عدد در گواهی یا خرید در محل فروش ثبت شود تا امکان بررسی متقابل مضاعف در طول روند ادعا وجود داشته باشد.
برچسب ضد دستکاری ساخته شده است.برنامه نادرست باتری های توصیه شده در این لیست برنامه برابر یا بالاتر از مشخصات تجهیزات اصلی هستند.
نصب یک باتری کوچکتر یا کم قدرت باعث عمر مفید کمتر و خرابی زودتر می شود.
خرابی معمولاً به عنوان چرخش عمیق  سایش و پارگی زودرس دیده می شود.
لازم به ذکر است که خودرویی که در اصل توسط سازنده با باتری نصب شده است باید فقط با باتری جایگزین شود.
به همین ترتیب، خودرویی که در اصل به باتری مجهز شده است، باید فقط با باتری جایگزین شود.
این یک نقص تولید نیست.
شارژ کم شارژ کم اتفاق می افتد اگر باتری به اندازه کافی شارژ دریافت نکند تا آن را به حالت شارژکامل برگرداند، این امر به آرامی باعث سولفاته شدن می شود.
اگر خودرو فقط گاهی برای سفرهای کوتاه یا برای رانندگی شهری استارت-ایست استفاده شود، این عیب ممکن است رخ دهد.
اگر ولتاژ دینام کم باشد (13.6-13.8 ولت)، تسمه دینام شل باشد یا کابل های باتری فرسوده شده و باعث مقاومت بالا شود.
شارژ کم اتفاق می افتد – اگر شک دارید از یک برقکار خودرو راهنمایی بگیرید.

مشکلات باتری ایرادات تولید

با توجه به تقاضاهای بالای بازار و استانداردهای فنی و ساخت باتری‌های یواسا، میزان خطاهای ساخت واقعی ناچیز است.
اتصال کوتاه سلول مرده به طور معمول در باتری در طول عمر 12 ماه دیده می شود.
یک سلول وزن مخصوص اسید را به طور چشمگیری پایین تر از سایر سلول ها نشان می دهد.
سلول مشکل معمولاً تحت یک تخلیه زیاد به طور قابل مشاهده می جوشد، تمام سلول های باقی مانده وزن مخصوص 1.26 یا بالاتر را نشان می دهند.
اتصال کوتاه سلول‌های مرده که در زندگی بعدی دیده می‌شوند معمولاً با بازیابی یک باتری سولفاته دشارژ بیش از حد همراه هستند.
اگر سولفاته شدن علت مسیر باشد، می توان وزن ویژه اسید متغیر را بین سلول ها مشاهده کرد.شکست داخلی باتری وزن مخصوص خوبی خواهد داشت اما ولتاژ را نمی خواند.
هرگونه آسیب فیزیکی که ممکن است باعث شکستگی داخلی شده باشد را بررسی کنید.
با ارائه باتری صحیح، در شرایط مناسب در برنامه مناسب استفاده شده باشد، تعداد مشکلات باتری با حداقل خواهد بود.
همه باتری ها عمر محدودی دارند در غیر این صورت تجارت باتری پس از فروش وجود نخواهد داشت طول عمر با شرایطی که باتری تحت آن کار می کند کنترل می شود.
خرابی باتری ناشی از سولفاته شدن، سایش و پارگی، چرخش عمیق و آسیب فیزیکی نقص تولیدی نیست و تحت پوشش ضمانت یواسا قرار نمی گیرد.
در شرایط عادی کار، باتری نمی تواند به خودی خود تخلیه شود.
دلیل آن را معمولاً می توان در موارد زیر جستجو کرد.
دینام، رگولاتور، یا موتور استارت خراب است لیز خوردن تسمه شارژ دینام تنظیم نادرست خطای الکتریکی.
مانند روشنایی صندوق عقب جعبه دستکش داخلی، مشکلات رابط حسگر که خودرو پس از پارک بیش از 5 دقیقه به حالت نمی رود.
خطای موتور برف پاک کن استفاده بیش از حد از مصرف کننده های الکتریکی، تهویه مطبوع، استریو نصب نادرست .
مستقیم به باتری و غیره مدت زمان طولانی بدون شارژ روشنایی خودرو یا فلاشر خطر روشن است اگر باتری به طور مداوم استفاده شود.
در حالت دشارژ رها شود، در نهایت به حالتی می رسد که با یک شارژ مجدد کنترل شده قابل بازیابی نیست.
این به عنوان تخلیه عمیق کم شارژ طبقه بندی می شود و یک خطای تولیدی نیست.
اگر باتری به طور مداوم با توقف استارت موتور و استفاده زیاد از دستگاه مصرف کننده وسیله نقلیه عمیقاً تخلیه شود و سپس به اندازه کافی شارژ نشود.
عملکرد خود را نسبتاً سریع از دست خواهد داد.
به این حالت دوچرخه‌سواری ساییدگی عمیق گفته می‌شود و یک خطای تولیدی نیست.
برای این کاربردها باید راه حل های جایگزین فناوری باتری، شارژ و جابجایی باتری پیدا شود.تست با استفاده از آزمایش کننده های باتری هدایت دیجیتال.
انواع مختلفی از تستر رسانایی دیجیتال دستی در بازار وجود دارد.
آنها به طور کلی نشانه خوبی از مشکلات هستند، اما نکات زیر همیشه باید در نظر گرفته شوند.
آنها روش قابل اعتمادی برای بررسی عملکرد کاملاً توسعه یافته میل لنگ سرد یک باتری جدید
نیستند، تا حدی به دلیل برخی از الگوریتم های خواندن سلامت مورد استفاده قرار می گیرد.
آنها برای ارزیابی آزمایش باتری های معیوب یا استفاده شده طراحی شده اند.
ساخت های مختلف تستر و حتی مدل های مختلف می توانند نتایج متفاوتی را ارائه دهند.
تکنیک‌های مختلف طراحی ساخت باتری می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر خواندن روی یک
آزمایش‌کننده رسانایی دیجیتال تأثیر بگذارند، زیرا باید از الگوریتم‌های رایج استفاده شود.
به عنوان مثال، باتری هایی که با دوام بیشتر طراحی شده اند، مواد بیشتری را حمل می کنند و چگالی بیشتری دارند.
این معمولاً در ولتاژ اولیه پایین تر، اما زمان تخلیه طولانی تر منعکس می شود.
تسترهای دیجیتال فقط می توانند به طور واقعی مقاومت داخلی اولیه باتری را در وضعیت خاص باتری تعیین کنند، نه اینکه چه مقدار ماده در دسترس است.
این می تواند تفاوت قابل توجهی بین داده های نشان داده شده و داده های واقعی بدست آمده در آزمایشگاه تحت بارهای جریان واقعی تا استاندارد باتری مناسب مشخص شده ایجاد کند.
قرائت های را می توان بر اساس تعدادی استاندارد بین المللی  اندازه گیری کرد، در استاندارد  2006 دو الزام ذکر شده است .
تست‌کننده‌های رسانایی معمولی بر اساس استاندارد کالیبره شده‌اند، با این حال سیستم
شماره‌گذاری درک اینکه کدام استاندارد روی باتری استفاده می‌شود را برای افراد عادی دشوار می‌کند.
وضعیت کابل های باتری و اتصالات ترمینال می تواند بر روی خوانش تستر دستی تأثیر بگذارد.
باتری 2 تا 3 ساله ممکن است هنوز برای چند سال آینده قابل استفاده باشد، اما به دلیل ساییدگی ممکن است تنها 75٪ میزان سلامتی را نشان دهد.
برعکس، یک باتری با دشارژ عمیق یا پارگی داخلی جزئی می‌تواند خوانش خوبی را در مقیاس ارائه دهد.
اما در بررسی نرخ بالا یا ظرفیت واقعی، باتری در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
تست در ارتباط با بار سنج باید در نظر گرفته شود که تخلیه عمیق ممکن است گزینه خرابی باشد.
به طور کلی، آزمایش‌کننده رسانایی دیجیتال بهترین نشانه‌ها را برای ارزیابی باتری‌های مشکوک
یا مستعمل در بازار امروزی ارائه می‌دهد، اما در حین کار با کنتورها باید نکات بالا را در نظر گرفت.

خدمات

امداد باتری مشهد

امداد باطری در مشهد

باتری کمکی در مشهد

کابل به کابل باتری در مشهد

 تعمیر استارت در مشهد

 تعمیر دینام در مشهد

شارژ باتری در مشهد

تست باتری در مشهد

 تعویض باتری در مشهد

تعویض لامپ‌های چراغ‌های خودرو در مشهد

تعمیر فن خودرو در مشهد

تست ایسیو خودرو در مشهد

نصب سیستم صوتی و تصویری خودرو در مشهد

عیب یابی و رفع عیب برق خودرو در مشهد

فروش لوازم یدکی برق خودرو در مشهد

فروش تعویض باتری ۲۴ ساعته

فروش و تعویض استارت در محل

فروش و تعویض دینام در محل

فروش و تعویض باتری در محل

تعویض باطری خراب با باطری صفر در مشهد

خدمات

امداد فنی در مشهد امداد خودرو مشهد

امداد در محل مشهد

عیب یابی و تعمیر مکانیکی سیار در مشهد

سوخت رسانی در اسرع وقت در مشهد

تعمیر انواع خودروهای ایرانی و خارجی مکانیک سیار در مشهد

تعویض لاستیک پنچر شده در مشهد

پنچرگیری لاستیک در محل در مشهد

تعویض لنت‌های چرخ‌های جلو و عقب در مشهد

حمل خودرو با خودرو بر- جرثقیل – یدک‌کش در مشهد

 فروش لوازم یدکی خودرو در مشهد

فروش روغن در مشهد

خدمات رنگ خودرو  – تعمیرات صافکاری – در تعمیرگاه‌های طرف قرارداد در مشهد

تعویض و تعمیر رادیاتور آب در مشهد

تعویض پمپ بنزین در مشهد

باز کردن درب خودرو قفل شده در مشهد

تعمیر شیشه بالابر آینه برقی در مشهد

چکاپ خودرو  و سرویس در محل در مشهد

رفع مشکل سوئیچ تعریف کد سوئیچ در مشهد

باز کردن درب صندوق عقب خودرو در مشهد

تعمیرات سبک و رفع ایرادهای فنی خودرو در مشهد

عیب یابی به دستگاه دیاگ

خدمات

حمل خودرو در مشهد

حمل و نقل خودرو با خودروبر در مشهد

حمل و نقل خودرو با یدک‌کش – یدککش در مشهد

 حمل و نقل خودرو با خودرو سوار در مشهد

حمل و نقل خودرو با جرثقیل در مشهد

حمل و نقل خودرو با تریلر در مشهد

حمل اتومبیل‌های آسیب دیده در مشهد

حمل خودروهای تصادفی به مراکز بیمه و تعمیرگاه در مشهد

حمل و نقل خودروهای لوکس و مدل بالا در مشهد

 حمل و نقل خودروهای وارداتی از گمرک به مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری در مشهد

حمل و نقل خودروهای صفر به مراکز تعویض پلاک با خودروبر در مشهد

حمل و نقل خودروهای تصادفی با نیسان یدک‌کش در مشهد

حمل و نقل خودروهای آسیب دیده – نیسان چرخ‌گیر در مشهد

حمل و نقل خودروهای معیوب با خودرو سوار در مشهد

 حمل و نقل خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد

حمل و نقل خودروهای مسابقه‌ای و کلاسیک در مشهد

 حمل و نقل انواع خودروهای خارجی – ایرانی در مشهد

حمل و نقل خودرو بدون پلاک در مشهد

حمل و نقل ادوات کشاورزی از کارخانجات تولیدی در مشهد

آماده سازی خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد

درآوردن خودرو از دره یا رودخانه در مشهد

بیرون آوردن خودرو گیر کرده در گل و رودخانه در مشهد

کشیدن و درآوردن خودرو گیر کرده در رمپ و پارکینگ در مشهد

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با مرکز امداد
WhatsApp icon
درخواست امداد به موقیت شما