تعمیر و نگهداری سرویس
تعمیر و نگهداری سرویس
تعمیر و نگهداری منظم برای ایمنی عملیاتی و ترافیکی کاملا ضروری است.
اما آیا فواصل تعمیر و نگهداری ثابت بهتر است یا انعطاف پذیر.
این سرویس برای چگونه کار می کند؟ و هزینه معاینه خودرو چقدر است.
فواصل تعمیر و نگهداری ثابت یا انعطاف پذیر بازرسی قطعات فرسوده تبادل مواد عملیاتی.
فاصله نگهداری: ثابت یا انعطاف پذیر؟
چیزی به نام وسیله نقلیه ای که نیاز به نگهداری نداشته باشد وجود ندارد.
برای بسیاری از مجموعه ها و مواد عملیاتی خودرو، بازرسی و تعویض منظم برای اطمینان از ایمنی عملیاتی و ترافیکی وسیله نقلیه ضروری است.
سایش آنها در درجه اول به شرایط عملیاتی بستگی دارد.
سازندگان خودرو مشخصات تعمیر و نگهداری را در شرایط عادی و متوسط به عنوان مصالحه تنظیم می کنند.
بنابراین فواصل تعمیر و نگهداری ثابت می تواند برای وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده سالانه کم و/یا عادات رانندگی ملایم مفید باشد.
برعکس، یک فاصله زمانی انعطافپذیر میتواند برای عملکرد رانندگی بالاتر از حد متوسط یا شرایط عملیاتی شدید بهتر باشد.
بازرسی هر چند وقت یک بار در کارگاه؟
وسایل الکترونیکی پیشرفتهتر خودرو مانند سنسورها و نرمافزارها میتوانند فرسودگی و پارگی قطعات فرسوده را تشخیص دهند.
و در نتیجه امکان برقراری تماسهای تعمیر و نگهداری را در صورت نیاز فراهم کنند.
با این حال با این انعطاف پذیری جزئی در تعمیر و نگهداری بازدیدهای کمتری از کارگاه انتظار می رود.
زیرا برای مثال روغن ترمز بدون توجه به مسافت پیموده شده و شرایط کار، قدیمی می شود و باید در فواصل زمانی منظم تعویض شود.
همچنان میتواند برای مشتریان سودآور باشد بازههای زمانی انعطافپذیر ، زیرا به عنوان مثال، لنتهای ترمز بدون ذخیره کافی در یک تاریخ ثابت .
به عنوان یک اقدام احتیاطی تعویض نمیشوند، اما میتوانند تا سقف سایش استفاده شوند.
تنها پس از آن درخواست برای ایجاد تغییر ظاهر می شود.
همین امر در مورد روغن موتور نیز صدق می کند.
بنابراین تماس های تعمیر و نگهداری مبتنی بر تقاضا می تواند به صرفه جویی در منابع کمک کند.
ماشین سرویس چه کاری انجام می شود؟
محدوده معمول کار برای تعمیر و نگهداری شامل تعویض مایعات کارکرده و قطعات فرسوده و همچنین بررسی عملکرد مجموعه های مهم است.
خودرو همچنین برای آسیبهای ناشی از تأثیرات خارجی یا شرایط عملیاتی نامطلوب مانند لاستیکها، شیلنگهای ترمز یا بدنه بازرسی میشود.
در صورت لزوم، سازنده خودرو همچنین بهبودهای رایگان برای نقاط ضعف شناخته شده که مربوط به امنیت نیستند،کمپین میدانی انجام خواهد داد.
متأسفانه معمولاً صاحب خودرو در این مورد مطلع نمی شود.
به طور معمول مواد عملیاتی را جایگزین می کنید؟
سازنده دقیقاً مشخص می کند که چه چیزی در طول تعمیر و نگهداری جایگزین شود.
به عنوان مثال، روغن های ترمز معمولی با اتصال به آب، عمدتاً به دلیل جذب آب از هوای محیط، نیاز به تعویض دارند.
این به این معنی است پس از یک دوره زمانی ثابت. مسافت پیموده شده و شرایط عملیاتی خودرو هیچ تاثیری در این مورد ندارد.
قابلیت استفاده روغن موتور از طرف دیگر، عمدتاً به دلیل تأثیرات شیمیایی و فیزیکی، از جمله ورود پسماندهای .
حاصل از احتراق موتور مانند اجزای سوخت، دوده، میعانات احتراق اسیدی و فرآیندهای اکسیداتیو وابسته به دما کاهش می یابد.
پیری روغن موتور عمدتاً به شرایط کار بستگی دارد.
چه اتفاقی برای پوشیدن قطعات می افتد؟
به دلایل فنی یا اقتصادی، برخی از قطعات در تمام مدت استفاده از خودرو دوام نمی آورند.
اینها قطعاتی هستند که مواد مانند لنت ترمز، لاستیک یا پیری را از دست می دهند و بنابراین غیرقابل استفاده می شوند (مانند باتری های استارت، لاستیک های برف پاک کن.
اگر قطعات ذکر شده اول به دلیل سایش غیرقابل استفاده نمی شوند، این اغلب می تواند به دلیل کهنه شدن مانند لاستیک نیز باشد.
قطعات فرسوده در طول کار تعمیر و نگهداری تعویض می شوند.
برای قطعات یا تجهیزات عملیاتی که در معرض سایش آشکار نیستند اما به دلیل تأثیرات شیمیایی یا فیزیکی عملکرد خود را از دست می دهند.
سازندگان خودرو نیاز به تعویض پس از مسافت پیموده شده یا دوره استفاده معین دارند.
به عنوان مثال، این موارد شامل خنک کننده ها، مایعات هیدرولیک و روان کننده ها، و همچنین تسمه های پیشرانه و تایم است.