چری آریزو 5
بهترین باتری چری آریزو 5
بهترین باتری برای چری آریزو 5 باتری 60 آمپر است.
chery arrizo 5
چری آریزو 5 یکی از پرفروش ترین محصولات چینی است که در سال 1395 وارد کشور شد. طزاحی قابل قبول و خدمات پس از فروش مناسب این خودرو اصلی ترین دلیل فروش خوب این خودرو در ایران بوده است. هرچند که شاید بتوان گفت خودرویی نیست که ارزش خرید بالایی داشته باشد. ترمز های به نسبت ضعیف، استفاده از متریال بی کیفیت و نداشتن سانروف و کیسه هوای جانبی از جمله نکات منفی این خودرو می باشد. چری آریزو 5 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با توان 147 اسب بخار بهره می برد. آریزو 5 در دو مدل معمولی و توربو تولید می شود و رقبایی همچون دنا پلاس و بسترن B30 را در ایران دارد.
انتخاب آمپر مناسب باطری برای خودرو چری آریزو 5
راهنمای خرید باطری ماشین مسئله دیگری که در هنگام خرید باطری باید به آن توجه شود آمپر باطری است.یعنی باید بدانیم سیستم برق ماشین به باطری چند آمپر نیاز دارد.
اگر خودرو شما مصرف کننده های برقی اضافه مانند سیستم صوتی یا لامپهای قوی دارند, باید آمپر باطری را بالا تر انتخاب کرد.
عمر باتری به چندین عامل بستگی دارد
1- کشور و برند سازنده
2- آلیاژ استفاده شده برای صفحات
3- جنس باتری (تر یا خشک) اتمی یا اسیدی
4- میزان مصرف یا شارژ دهی دینام
5 – آب و هوای منطقه
البته عمر دقیق باطری به نحوه کارکرد دینام و استارت ماشین بستگی دارد .
آیا میتوانم باتری با ظرفیت بالاتر در چری آریزو 5 استفاده نمایم؟
بله، باتری با ظرفیت بالاتر قدرت آمپردهی بیشتر و عمر طولانی تری دارد و در زمان استفاده از لوازم برقی، فشار کمتری به سیستم برق خودرو وارد میشود.
محل باتری چری آریزو 5
چری آریزو 5 در کاپوت جلو سمت راننده قرار دارد.
برای ماشین باطری اتمی بهتر است یا باتری اسیدی؟
هر دو نوع باطری اتمی و اسیدی بر نصب میشود ولی باطری اتمی به علت کیفیت بهتر و طول عمر بیشتر همچنین ایجاد آلودگی کمتر و عدم نیاز به مراقبت و نگهداری قطعا بهتر خواهد بود.
از کجا بفهمم باتری چری آریزو 5 خراب شده است؟
بهترین راه تست باتری استفاده از دستگاه تستر کنترل سلامت باتری می باشد و همکاران ما قبل از نصب باتری با دستگاه تستر، سلامت باتری شما را کنترل می نمایند. اگر به موارد زیر برخوردید احتمال خرابی باتری وجود دارد:
خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
از عمر باتری 2 سال یا حدود 40000 کیلومتر گذشته است.
صدای استارت تغییر پیدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
هنگام راه اندازی، خودرو صدای “تق تق” و یا “یک تیک کوچک” می دهد.
برق پشت آمپر وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
درب خودرو با ریموت باز نمی شود و یا سیستم صوتی کار نمی کند.
در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی کم نور شده است.
شکل ظاهری باتری تغییر پیدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسید نشت کرده است.