نحوه فروش لاستیک
اگر چند لاستیک قدیمی دارید، آنها را بیرون نیندازید آنها را به یک سود منظم تبدیل کنید.
راههای زیادی وجود دارد که میتوانید از روی انبوهی از لاستیکهایی که هنوز در شرایط خوبی هستند، کمی پول اضافی به دست آورید.
ساده ترین گزینه این است که آنها را به مغازه ای ببرید که در فروش مجدد لاستیک های دست دوم تخصص دارد.
همچنین ممکن است انتخاب کنید که آنها را به صورت آنلاین در یک سایت تجارت الکترونیک مانند فهرست کنید.
اگر برای یک نمایندگی یا فروشگاه قطعات خودرو کار می کنید، لاستیک های بیشتری را با ذخیره
طیف گسترده ای از محصولات، آموزش خود در مورد مشخصات آنها و ارائه قیمت رقابتی جابجا خواهید کرد.
بردن لاستیکهای مستعمل به یک مغازه پنچرگیری
یک مغازه لاستیکسازی محلی پیدا کنید.
یک جستجوی اینترنتی سریع برای کسب و کارهای منطقه خود انجام دهید.
این مغازه ها با تعمیر و فروش مجدد لاستیک های قدیمی درآمد خود را به دست می آورند، به این معنی که آنها فقط خریدار مورد نظر شما هستند.
در حالی که در حال جستجوی مغازههای نوسازی در نزدیکی خود هستید، برخی از نظرات را بخوانید تا ببینید مشتریان دیگر چه نوع تجربیاتی از برخورد با آنها داشتهاند.
پیشنهادات را مقایسه کنید تا قیمت بهتری داشته باشید.
لاستیک های خود را فقط به نام اول لیست قول ندهید. با چندین فروشگاه مختلف تماس بگیرید و بپرسید که حاضرند برای هر لاستیک چه چیزی بپردازند.
با خرید در اطراف گزینههای خود، میتوانید مقداری را که با آن کنار میروید به حداکثر برسانید.
در بیشتر مواقع، تایرهای مسافری استاندارد حدود 1 تا 1.50 دلار ارزش دارند، در حالی که لاستیکهای کامیون بزرگتر میتوانند تا 40 دلار به ازای هر بدنه قیمت داشته باشند.
اگر مغازه نرخ ثابتی را تبلیغ نمیکند، سعی کنید با دادن نکاتی به فروشنده مبنی بر اینکه فروشگاه دیگری به شما پیشنهاد بیشتری داده است، کمی چانه بزنید.
جزئیات مربوط به فرآیند ارسال را بخواهید.
ببینید فروشگاه در یک معامله چند لاستیک میخرد و آیا محدودیتی در مورد سن یا مسافت پیموده شده موجودیشان وجود دارد یا خیر.
با اطمینان از اینکه شرایط خرید از قبل مشخص است، می توانید از مشکلات زیادی خلاص شوید.
برخی از مغازهها ممکن است فقط لاستیکهای جدیدتر یا لاستیکهایی را بپذیرند که کمترین میزان ساییدگی و پارگی دارند.
اگر تعداد زیادی لاستیک (معمولاً 100 تایر یا بیشتر) ذخیره کردهاید، ممکن است بازخردگر کسی را بفرستد تا خودش آنها را بردارد و از یک سفر جداگانه صرف نظر کند.
با خریدار تایر رابطه خوبی برقرار کنید. هنگامی که اولین فروش موفق خود را انجام دادید، برای همه کسب و کار آینده خود به همان فروشگاه برگردید.
اگر شما یک فروشنده اختصاصی هستید، ممکن است مایل به ارائه نرخ ویژه به شما باشند.
حداقل، شما می دانید که همیشه جایی برای تخلیه لاستیک های ناخواسته خود دارید.
لاستیکها در اواخر تابستان و اوایل پاییز بیشترین تقاضا را دارند، زمانی که لاستیکها برای شرایط جادهای خائنانه در ماههای زمستان آماده میشوند.
لیست تایرها به صورت آنلاین
قبل از اینکه لاستیک هایی را که می فروشید آنها را لیست کنید، تحقیق کنید.
یک جستجوی سریع در مورد مدل و مدل لاستیک باید هر چیزی را که خریداران بالقوه می خواهند بدانند نشان دهد.
شما همچنین می توانید هر یک از لاستیک های خود را برای شماره شناسایی تایر اسکن کنید، که سن، اندازه و محل تولید آن را نشان می دهد.
شماره شناسایی لاستیک را می توان در امتداد دیواره کناری تایر در کنار رینگ پیدا کرد.
آنها اغلب با حروف شروع می شوند و به دنبال آن یک سری اعداد و حروف دیگر قرار می گیرند.
انجام تکالیف همچنین به شما کمک می کند تا از لیست کردن لاستیک هایی که به دلیل نگرانی های ایمنی فراخوانی شده اند جلوگیری کنید.
از لاستیک های خود عکس های واضح و با کیفیت بگیرید. چند عکس از لاستیک ها از زوایای مختلف بگیرید، از جمله نمای بالا به پایین و جانبی و نمای نزدیک از آج.
تصاویر دقیق به پیشنهاد دهندگان ایده بهتری در مورد نوع شکل لاستیک ها می دهد.
فراموش نکنید که ترک، ترک خوردگی یا لکه های فرسوده را نیز نشان دهید.
برای عکاسی از مجموعه تایرهای خود از یک دوربین قدرتمند مانند یک گوشی هوشمند نسل فعلی یا دوربین عکاسی استفاده کنید.
در غیر این صورت، عکس های شما ممکن است تار یا پیکسلی ظاهر شوند.
هرچه تصاویر بیشتری آپلود کنید، خریدار با خرید خود احساس امنیت بیشتری می کند.
وضعیت لاستیک های خود را ارزیابی کنید.
لاستیکهایی که از طریق اکثر وبسایتهای تجارت الکترونیک فروخته میشوند معمولاً تحت یکی از چندین دسته قرار میگیرند برای مثال، فهرستبندیها را بر اساس گروهبندی میکند.
برای اینکه لیست شما تا حد امکان دقیق باشد، ابتدا باید لاستیک ها را به دقت و به طور کامل بررسی کنید تا نوع شکل آنها را مشخص کنید.
لاستیک های نو هنوز در شرایطی هستند که در زمان خروج از کارخانه بودند و هیچ استفاده ای ندیده اند.
لاستیک های عقب نشینی لاستیک هایی هستند که آج آن ها به صورت حرفه ای برداشته و تعویض شده اند.
این لاستیک ها به طور قابل توجهی ارزان تر از لاستیک های جدید هستند.لاستیک های مستعمل مسافت پیموده شده اند، اما به اندازه ای نیست که باعث ساییدگی و پارگی قابل توجهی شود.
برای قبولی باید حداقل داشته باشند اینچ (0.40 سانتی متر) از آج اصلی باقی مانده است.
لاستیکهای آسیبدیده آنهایی هستند که سوراخها، ترکها، لکهها و سایر عیوب را نشان میدهند.
اینها معمولاً کاربردی نیستند و ممکن است قبل از استفاده نیاز به تعمیر داشته باشند.
حتی لاستیک هایی که به شدت فرسوده شده اند باید داشته باشند 4 ⁄ 32 اینچ (0.32 سانتی متر) از آج اصلی دست نخورده باقی مانده است.
شرح مفصلی از آیتم ارائه دهید.
نام تجاری را در عنوان لیست به همراه مدل و ابعاد دقیق مانند عرض و قطر رینگ مشخص کنید.
این اطلاعات همچنین باید در توضیحات کامل گنجانده شود تا دید خریداران آسان تر شود.
پس از آن، به طور خلاصه وضعیت کلی تایر را توضیح دهید تا خریداران بالقوه بدانند چه انتظاری دارند.
وبسایتهایی مانند فرمی را در اختیار فروشندگان قرار میدهند که از آنها میخواهد تا هر یک از ویژگیهای شناسایی تایر را بهصورت جداگانه درج کنند.
فهرست شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد: «لاستیکهای تمام فصل با کارایی بالا مجموعه کامل (4 لاستیک)، وضعیت جدیدلاستیک های خود را با قیمت رقابتی بفروشید.
به طور کلی، بهتر است ببینید که سایر فروشندگان چقدر برای همان مدل هزینه می کنند و قیمت درخواستی خود را زیر این عدد نگه دارید.
در برابر وسوسه درخواست پول زیاد، به خصوص برای لاستیک های فرسوده مقاومت کنید.
قیمت های پایین، همراه با توضیحات صادقانه، دقیق و تعداد زیادی عکس با کیفیت بالا، فهرست شما را برای پیشنهاد دهندگانی که به دنبال بهترین معامله ممکن هستند، جذاب تر می کند.
مجموعه کاملی از لاستیکهای تورینگ ممکن است بین 240 تا 280 دلار یا حدود 60 تا 70 دلار برای هر لاستیک به فروش برسدفاکتور در هزینه حمل و نقل لاستیک های خودرو اقلام بزرگ و سنگینی هستند که هزینه حمل و نقل آن ها بالاست.
این واقعیت باید در قیمت درخواستی شما منعکس شود. آماده باشید تا در صورت لزوم مبلغ ذکر شده را تنظیم کنید تا معامله برای خریداران بالقوه قابل قبول تر باشد.
در غیر این صورت ممکن است هزینه اضافی را ارزش آن را ندانند و تصمیم بگیرند به جای دیگری بروند.
اگر برای حمل و نقل در بالای لیست قیمت بالا، حق بیمه دریافت کنید، لاستیک های شما به راحتی می توانند بسیار گران شوند.
خریداران در سایت هایی مانند تمایل دارند اقلامی را خریداری کنند که در همان منطقه ای که در آن زندگی می کنند فروخته می شوند.
در این موارد، میتوانید با پیشنهاد تحویل لاستیکها در فاصله کوتاه، کار را آسانتر کنید یا ترتیبی دهید که خریدار خودش آنها را تحویل بگیرد.
فروش لاستیک نو در نمایندگی یا فروشگاه قطعات خودرو
انواع برندهای مختلف را انبار کنید.
اطمینان حاصل کنید که فروشگاه شما دارای طیف گسترده ای از لاستیک ها است.
مردم زمانی که انتخابی به آنها داده می شود، برای خرید احساس قدرت بیشتری می کنند.
اگر محبوبترین مدلها را حمل نمیکنید، هیچ چیزی نمیتواند مانع از رفتن مشتریان بالقوه به سراغ شخصی شود.
چند پیشرو صنعت قابل توجه را به لیست تامین کنندگان خود اضافه کنید، از جمله شرکت هایی مانند بریجستون، گودیر و میشلین.
همچنین ایده خوبی است که چندین درجه مختلف از هر برند، از استاندارد تا لوکس، در دسترس قرار دهید.
این به شما این امکان را می دهد تا مشتریانی با نیازها و بودجه های متفاوت را هدف قرار دهید.
لاستیک های خود را در جایی در معرض دید قرار دهید.
مشتری که به تازگی در حال توقف است، ممکن است حتی نداند شما لاستیک می فروشید، اگر آنها در گوشه پشتی فروشگاه پنهان شده باشند.
نمایشگر خود را نزدیک در ورودی فروشگاه تنظیم کنید تا برای همه افرادی که وارد و خارج می شوند قابل مشاهده باشد.
شما هرگز نمی دانید که کسی که به یک مجموعه جدید نیاز دارد چه زمانی از راه می رسد.
اطمینان حاصل کنید که سهام شما از ویترین فروشگاه یا نمایندگی شما قابل مشاهده است تا توجه کسانی را که در خارج هستند جلب کنید.
ویژگی های اصلی محبوب ترین محصولات خود را بخوانید. برای آموزش جزئیات مهم مانند اندازه ها و مشخصات فشار، میانگین طول عمر و عملکرد الگوهای مختلف آج کمی زمان بگذارید.
به این ترتیب، میتوانید توصیههای آگاهانهتری به مشتریانی بدهید که مطمئن نیستند دقیقاً به چه نوع لاستیکی نیاز دارند.
اگر میخواهید مشتری را وادار کنید تا لاستیک گرانتری را ارتقا دهد، حتماً به او بگویید که چه مزایای اضافی برای افزایش قیمت دریافت خواهد کرد.
اکثر خریداران احساس می کنند که در حال فروش بالا هستند.قیمت ها و تخفیف های رقابتی را تبلیغ کنید.
ببینید رقبای شما برای مدلهای مشابه چه هزینهای دریافت میکنند و پیشنهاد دهید یا با آن مطابقت داشته باشید یا آن را با قیمت کمتر رها کنید.
لاستیک ها برای اکثر مردم خرید گرانی هستند، بنابراین هر کاری که بتوانید برای مقرون به صرفه نگه داشتن قیمت های خود انجام دهید، برای کسب و کار شما و همچنین مشتری شما مفید خواهد بود.
تخفیفات فروش ویژه و تخفیف برای خرید نوع خاصی از لاستیک در زمان معین نیز راه های موثری برای جلب نظر خریداران است.
معاملات خود را به صورت چاپی، رادیویی و آنلاین از طریق وب سایت خود تبلیغ کنید تا به بیشترین تعداد درایورهای ممکن دسترسی پیدا کنید.
با رها کردن تایرهایتان با قیمتی کمتر، میتوانید سهام خود را بیشتر بفروشید و در بلندمدت سود کنید.