نام قطعات خودرو
نام قطعات خودرو
وقتی صحبت از قسمتهای مختلف خودرو و کارهایی که انجام میدهند، چیزهای زیادی وجود دارد، اما شروع با اصول اساسی است.
داشتن دانش اساسی از اجزای اصلی و عملکردهای خودرو در وسیله نقلیه شما در دراز مدت به شما کمک خواهد کرد.
در اینجا قطعات اصلی یک خودرو آمده است:
موتور.
موتور ماشینی است که سوخت را می سوزاند و آن را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند.
اکثر وسایل نقلیه مدرن از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند که سوخت را مشتعل می کنند و از واکنش برای حرکت قطعات مکانیکی استفاده می کنند.
موتورهای بنزین یا سوخت دیزل می سوزانند تا پیستون ها را بالا و پایین کنند، میل لنگ را بچرخانند و در نهایت چرخ های خودرو را به حرکت در آورند.
تکنسین ها موتورها را با تعداد سیلندرها و حجم آن سیلندرها اندازه گیری می کنند.
به عنوان مثال، یک موتور 350 V8 یک موتور با هشت سیلندر است که به صورت V چیده شده اند و 350 اینچ مکعب جابجا می شوند.
غیرعادی نیست که کسی به موتور ماشین الکتریکی خود اشاره کند ، اما خودروهای برقی موتور ندارند.
آنها موتور دارند موتورها ماشین هایی هستند که انرژی الکتریکی را به حرکت تبدیل می کنند.
مهم نیست چه نوع موتوری دارید، ماشین شما بدون آن راه به جایی نخواهد برد!
انتقال.
یکی گیربکس خودرو از مهم ترین اجزای یک وسیله نقلیه است. این چیزی است که قدرت را از موتور به چرخ ها منتقل می کند.
انواع گیربکس خودرو وجود دارد.
هستند برخی از آنها اتوماتیک ، در حالی که گیربکسهای دستی در خودروهای تعویضکننده به راننده نیاز دارند تا مراحل بیشتری را برای عملکرد مؤثر خودرو انجام دهد.
گیربکس در خودرو کجا قرار دارد؟ به طور معمول، یک گیربکس بر روی شاسی یک وسیله نقلیه در جلو نصب می شود.
فکر کرده اید اگر در مورد نحوه عملکرد یک انتقال ، این فرآیند بسته به نوع انتقال متفاوت است .
هر نوع گیربکس که باشد، پاسخ به آنچه که گیربکس انجام می دهد این است که با کاهش
سرعت و افزایش سرعت خودرو، نسبت دنده بین چرخ های محرک و موتور را تنظیم کند.
هنگامی که یک وسیله نقلیه متوقف می شود، گیربکس موتور را از چرخ های محرک جدا
می کند تا زمانی که چرخ ها در حرکت نیستند، موتور بتواند در حالت آرام آرام بماند.
گیربکس ها همچنین شتاب گیری سریع از یک توقف را امکان پذیر می کنند و موتور را قادر
می سازند تا در زمانی که خودرو با سرعت ثابت رانندگی می کند، آهسته تر کار کند تا فرسودگی آن کاهش یابد.
مقالات مرتبط :
- گیربکس در خودرو چیست؟
- چگونه مایع گیربکس را تغییر دهیم؟
- لغزش گیربکس چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟
- بازسازی گیربکس چیست و چقدر هزینه دارد؟
- چگونه سیال گیربکس را بررسی کنیم؟
باتری.
باتری پایه و اساس سواری شما است – به تامین تکان برق لازم برای تامین انرژی تمام اجزای الکتریکی خودروی شما کمک می کند.
در مورد یک مسئولیت بسیار بزرگ صحبت کنید.
همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، بدون باتری، ماشین شما روشن نمی شود.
باتری خودرو بخشی از سیستم استارت است.
در این سیستم سه جزء اصلی وجود دارد:
- سوئیچ استارت یا همان دکمه استارتی است که فشار می دهید یا جایی که کلید خود را وارد می کنید.
- سوئیچ رله استارت (که به آن شیر برقی نیز گفته می شود) را کنترل می کند.
- هنگامی که احتراق را می چرخانید، جریان الکتریکی کمی به رله استارت می فرستد.
- این باعث بسته شدن یک جفت مخاطب می شود.
- هنگامی که این کنتاکت ها بسته می شوند، باتری ولتاژی را به موتور استارت می فرستد که برخی دنده ها را برای راه اندازی خودرو می چرخاند.
انتخاب باتری ماشین ممکن است کمی سخت باشد.
آمپرهای میل لنگ سرد، اندازه گروه، ظرفیت ذخیره – همه اینها به چه معناست؟ بیایید
برخی از اصطلاحات رایجی را که هنگام خرید باتری با آنها مواجه می شوید را بررسی کنیم:
- گروه باتری: اولین چیزی که هنگام انتخاب باتری جدید باید در نظر بگیرید، گروه باتری است. ابعاد، ولتاژ (6 یا 12 ولت) و محل ترمینال باتری شما را تعیین می کند.
- برای اطمینان از جا افتادن باتری، میخواهید گروه باتری خود را با خودروی خاص خود مطابقت دهید، که میتوانید آن را در دفترچه راهنمای مالک پیدا کنید.
- آمپرهای میل لنگ سرد اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، باید را در نظر بگیرید.
- این عدد با میزان عملکرد باتری در دماهای سرد مرتبط است.
- هرچه این عدد بیشتر باشد، قدرت راه اندازی باتری قوی تر است.
- ظرفیت ذخیره: ظرفیت ذخیره باتری به مدت زمانی که باتری می تواند بدون کمک سیستم شارژ به وسیله نقلیه شما انرژی برساند، اشاره دارد.
- هرچه ظرفیت ذخیره بزرگتر باشد، باتری مدت بیشتری می تواند انرژی خود را تامین کند.
باقی بمانید به من اعتماد کنید، شما نمی خواهید با باتری مرده ، این یک ناامیدی واقعی است.
اگر وقتی کلید را می چرخانید یا متوجه می شوید که چراغ های جلو کم نور می شوند، صدای کلیک را می شنوید، بهتر است از کسی بخواهید باتری را چک کند .
آلترناتور.
وقتی نوبت به برق رسانی به رادیو، چراغ های جلو و سایر اجزای الکترونیکی ماشین شما می رسد، ممکن است فکر کنید این باتری است که همه کار را انجام می دهد.
در واقع، این دینام شماست که کارها را به خوبی حفظ می کند.
در زیر کاپوت، یک دینام شبیه یک ژنراتور استوانهای کوچک است. شما معمولاً آن را به موتور پیچ شده خواهید یافت.
دینام خودرو به همراه باتری و تنظیم کننده ولتاژ یکی از سه بخش اصلی سیستم شارژ الکتریکی خودرو است.
کاری که دینام انجام می دهد تامین برق است تا در باتری خودرو ذخیره شود. وظیفه دینام
این است که نیروی مکانیکی را از یک تسمه مارپیچ موتور متصل به قرقره میل لنگ گرفته و
سپس این انرژی مکانیکی را به الکتریسیته تبدیل کند.
آلترناتورها توجه زیادی را طلب نمی کنند مگر اینکه البته در حال شکست باشند.
بیشتر دینام ها در شرایط ایده آل بین 7 تا 10 سال دوام خواهند آورد.
وجود دارد با این حال، راههایی برای تشخیص بد بودن دینام .
سوسو زدن چراغهای جلو، چراغهای کمنور روی داشبورد، و مشکل در راهاندازی وسیله نقلیهتان تنها برخی از نشانههای جزئی هستند که نشان میدهد دینام شما با مشکل مواجه است.
مقالات مرتبط :
- آلترناتور چیست؟
- چگونه یک ماشین را پرش کنیم؟
- چگونه باتری خودرو را شارژ کنیم؟
- 7 چیزی که می تواند باتری ماشین شما را خالی کند؟
- رادیاتور در خودرو چیست؟
رادیاتور.
کامل یک سیستم خنک کننده در زیر کاپوت ماشین شما کار می کند که به آن کمک می کند بدون گرم شدن بیش از حد کار کند.
موتور در حین کار بسیار داغ می شود، بنابراین برای جلوگیری از آسیب باید دما را تنظیم کرد.
بسیاری از قطعات این سیستم خنک کننده را تشکیل می دهند، از جمله پمپ آب ، ترموستات ، شیلنگ ها، فن ها و رادیاتور.
رادیاتور . به از بین بردن گرمای اضافی از موتور کمک می کند این بخشی از سیستم خنک کننده موتور است .
که شامل یک خنک کننده مایع، شیلنگ هایی برای گردش مایع خنک کننده، یک فن و یک ترموستات است که دمای مایع خنک کننده را کنترل می کند.
مایع خنک کننده از طریق شیلنگ ها از رادیاتور، از طریق موتور برای جذب گرمای اضافی موتور حرکت می کند و به رادیاتور باز می گردد.
پس از بازگشت به رادیاتور، پرههای فلزی نازک، گرمای مایع خنککننده را به هوای بیرونی که مایع داغ از آن عبور میکند، آزاد میکند.
هوای خنک از طریق مشبک خودرو به داخل رادیاتور جریان مییابد تا به این فرآیند کمک کند، و زمانی که وسیله نقلیه در حال حرکت نیست، مانند زمانی که در ترافیک بیکار هستید.
فن سیستم هوا را میدمد تا به کاهش دمای مایع خنککننده گرم شده و دمیدن کمک کند.
هوای گرم خارج از ماشین پس از عبور مایع خنک کننده از رادیاتور، در موتور به گردش در می آید.
این چرخه تبادل حرارت برای حفظ دمای عملیاتی بهینه و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور، پیوسته است.
محور جلو.
اکسل میله یا شفتی است که چرخ ها را می چرخاند و وزن وسیله نقلیه شما را تحمل می کند.
محورها اجزای ضروری هر وسیله نقلیه هستند و در سه نوع اصلی وجود دارند: جلو، عقب و خرد.
همانطور که از نام آن پیداست، محورهای جلو در جلوی ماشین شما قرار دارند.
هدف محور جلو پشتیبانی از فرمان و پردازش شوک ایجاد شده توسط سطح ناهموار جاده است.
محورهای جلو ممکن است زنده یا مرده باشند.
محورهای جلو باید تا حد امکان محکم باشند و به همین دلیل است که معمولاً از فولاد کربنی یا فولاد نیکل ساخته می شوند.
فرمان و سیستم تعلیق جلو.
فرمان جلو و سیستم تعلیق اجزای ضروری یک وسیله نقلیه هستند که ایمنی و ثبات رانندگی را تضمین می کنند.
عملکرد اصلی سیستم های تعلیق و فرمان این است که به چرخ ها اجازه می دهند مستقل از خودرو حرکت کنند و در عین حال آن را معلق نگه می دارند و شوک جاده را از انتقال به دست راننده جذب می کنند.
سیستم فرمان چرخش وسیله نقلیه را طبق میل راننده، ثبات جهتی فراهم می کند و حرکت چرخشی فرمان را به چرخش زاویه ای چرخ های جلو تبدیل می کند.
دو نوع متداول سیستم فرمان عبارتند از که در اکثر خودروها استفاده می شود و توپ چرخشی که در کامیون ها و وسایل نقلیه کاربردی استفاده می شود.
ترمز.
با این حال، اگر برخی از اشیاء از جلوی اتومبیل شما بیرون می آیند، ممکن است به این فکر کنید.
که یک قسمت از اتومبیل چگونه کار می کند: ترمز . هنگامی که راننده ترمزها را محکم می زند، خوشحال خواهید شد که آنها به سرعت خودرو را متوقف می کنند.
و از برخورد بد شما جلوگیری می کنند.
ماشین در حال حرکت انرژی جنبشی زیادی دارد که انرژی حرکت است.
برای توقف یک ماشین، ترمزها باید از شر آن انرژی جنبشی خلاص شوند.
آنها این کار را با استفاده از نیروی اصطکاک برای تبدیل آن انرژی جنبشی به گرما انجام می دهند.
هنگامی که پای خود را روی پدال ترمز فشار می دهید، یک اهرم متصل، یک پیستون را به داخل سیلندر اصلی فشار می دهد که با مایع هیدرولیک پر شده است.
این مایع هیدرولیک در امتداد سیستمی از لولهها به سیلندرهای عریضتر دیگری که در کنار ترمزهای هر چرخ قرار دارند، پرتاب میشود.
این سیستم هیدرولیک نیروی پای شما بر روی پدال ترمز را به نیروی کافی برای اعمال ترمز و توقف خودرو چندین برابر می کند.
ترمزها معمولاً یکی از دو نوع هستند: ترمزهای دیسکی یا ترمزهای درام .
بسیاری از خودروهای مدرن دارای ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو و ترمزهای درام در چرخ های عقب هستند.
مدل های گران تر ممکن است دارای ترمز دیسکی در هر چهار چرخ باشند.
فقط ماشین های خیلی قدیمی یا خیلی کوچک ترمزهای طبلی روی هر چهار چرخ دارند.
مبدل کاتالیزوری
مبدل های کاتالیزوری اولین بار در اواسط دهه 1970 ظاهر شدند و به سرعت شروع به استفاده جهانی کردند.
این بخشی از سیستم اگزوز خودرو شما است که آلاینده های مضر اگزوز موتور را از طریق واکنش های شیمیایی به چیزی کمتر مضر برای محیط زیست تبدیل می کند.
بیشتر هیدروکربن ها، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن به دی اکسید کربن، نیتروژن و بخار آب «کمتر بد» تبدیل می شوند.
.صدا خفه کن وسیله ساده ای است که برای کاهش و دستکاری صدای ساطع شده توسط موتور احتراق داخلی استفاده می شود.
مهم است که صدا خفه کن ها را با رزوناتورها اشتباه نگیرید، زیرا صدا خفه کن ها نویز را در سراسر صفحه کنترل می کنند.
در حالی که رزوناتورها فرکانس های پایین را برای کاهش پهپاد و سایر مشکلات مربوط به صدا هدف قرار می دهند.
این بدان معنا نیست که رزوناتورها آیتم خوبی برای تنظیم نت یک موتور نیستند – این فقط با صدا خفه کن یکسان نیست.
صدا خفه کن چگونه این صدا را از بین می برد؟ اگر بخواهید صدا خفه کن را باز کنید، یک سری لوله، بافل و محفظه پیدا خواهید کرد.
این اجزا برای انعکاس امواج صوتی ایجاد شده توسط موتور کار می کنند. آنها به گونه ای منعکس می شوند که امواج در واقع یکدیگر را خنثی می کنند.
صدا خفه کن های مختلف طیف متفاوتی از صداها را ایجاد می کنند.
برخی به گونه ای طراحی شده اند که بی صدا باشند در حالی که برخی دیگر به طور خاص
برای ایجاد صدایی طراحی شده اند که می تواند به عنوان صدای غرغر در نظر گرفته شود.
محور عقب.
همانطور که ممکن است حدس زده باشید محورهای عقب در عقب خودرو شما قرار دارند. این محور وظیفه انتقال نیرو به چرخ های محرک را بر عهده دارد.
این در دو نیمه به نام نیم شفت شناخته می شود که توسط دیفرانسیل به هم متصل می شوند .
در بیشتر موارد، محورهای عقب فعال هستند، به این معنی که با چرخ های خودرو می چرخند.
وجود دارد گاهی اوقات اکسل های خرد نیز در خودروهایی با دیفرانسیل عقب که به دو طرف محور جلو با پایه ها متصل است.
بسته به آرایش محور خرد و اجزای فرعی آن می توان محور خرد را به چهار نوع تقسیم کرد:
- الیوت: این نوع با استفاده از یوغ، کینگ پین و کاتر به محور جلو متصل می شود.
- الیوت معکوس: این محور خرد دارای آرایش معکوس محور خرد الیوت است.
- لاموئین: در محور خرد لاموئین، به جای یوغ از دوک و پایه L شکل استفاده می شود.
- معکوس لاموئین: دارای آرایش معکوس محور خرد لاموئین است.
سیستم تعلیق عقب.
سیستم تعلیق عقب خودرو، سیستم مکانیکی است که بدنه و قاب خودرو را به عنوان اتصال بین خودرو و جاده بالا نگه می دارد.
سیستم تعلیق عقب شامل قاب (یا اتصالات بدنه در خودروهای تک بدنه)، اتصالات، یاتاقان ها و بوش ها، میله ها، کمک فنرها، چرخ ها و لاستیک ها می باشد.
وظیفه سیستم تعلیق عقب این است که با سیستم تعلیق جلو کار کند تا خودرو را به آرامی در جاده هدایت کند و در حین حرکت آن را تحت کنترل نگه دارد.
در سطح اولیه، سیستم تعلیق عقب از تماس بدنه خودرو با زمین جلوگیری می کند و لاستیک ها را در تماس با جاده نگه می دارد.
سیستم هدایتگر.
از سیستم فرمان برای تغییر جهت خودرو استفاده می شود.
الزامات اصلی در هر مکانیزم فرمان این است که باید دقیق و آسان باشد و چرخ های جلو باید تمایل به بازگشت به حالت مستقیم را پس از یک پیچ داشته باشند.
در این سیستم از مکانیزم چرخ دنده ای که به عنوان دنده فرمان شناخته می شود برای افزایش تلاش فرمان توسط راننده استفاده شده است.
این سیستم فرمان خودرو را بسیار آسان می کند زیرا راننده مجبور نیست زحمت زیادی بکشد.
فرمان خودرو نه تنها در جاده های منحنی بلکه هنگام مانور در جاده های پرترافیک نیز ضروری است.
سیستم فرمان اجازه می دهد تا خودرو هدایت شود، یعنی به چپ یا راست بچرخد.
فرمان های مدرن نیز اغلب دارای عملکردهای جانبی داخلی هستند، مانند کروز کنترل ، انتخاب سیستم صوتی و صدا.
برخی از فرمان ها حتی به صورت الکتریکی گرم می شوند.
مقالات مرتبط :
- سیستم فرمان چیست؟
- سیستم فرمان رک و پینیون چیست؟
- فرمان برقی چیست؟
- کروز کنترل چیست؟
- کروز کنترل تطبیقی چیست؟
کمربند مارپیچ.
تسمه سرپانتین که به عنوان تسمه چند دنده یا پلی نیز شناخته می شود، تسمه محرکی است که چندین جزء را در موتور خودرو اجرا می کند.
معمولاً از لاستیک ساخته میشود، با طنابهای فایبرگلاس تقویت میشود و شکلی شبیه به مار دارد، از این رو نام آن را میدهند.
کمربند مارپیچ در جلوی بلوک موتور اکثر خودروها ظاهر می شود. این تسمه از دنده های متعددی تشکیل شده است که برای قرار گرفتن در شیارهای روی قرقره های لوازم جانبی و اجزای موتور طراحی شده اند.
تسمه انتقال قدرت کارآمدتری را از میل لنگ به ویژگی هایی که نیاز به تغذیه دارند، فراهم می کند.
تسمه سرپانتین همچنین به کاهش صدا و لرزش کمک می کند و امکان بسته بندی کارآمدتر قطعات در محفظه موتور را فراهم می کند.
تسمه سرپانتین که توسط قرقره میل لنگ هدایت می شود به موتور متصل می شود.
از آنجا به دور چندین قرقره دیگر میپیچد که اجزای مختلف موتور مانند دینام ، کمپرسور تهویه مطبوع، پمپ فرمان و پمپ آب را تامین میکنند .
سپس تسمه دوباره دور قرقره میل لنگ می پیچد و مسیر را کامل می کند.
تسمه طراحی شده برای کاهش ساییدگی و پارگی، تضمین می کند که تمام اجزای برق مناسب را دریافت می کنند.
تسمه سرپانتین از یک کشنده خودکار استفاده می کند که تغییرات تنش را به دلیل دما یا بار موتور تنظیم می کند.
کشنده تضمین می کند که تمام قطعات مقدار ثابتی از قدرت را دریافت می کنند که به حفظ عملکرد بهینه خودرو کمک می کند.
خرابی تسمه سرپانتین ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله تسمه
فرسوده یا تسمه سرپانتین خشک، فرسوده بودن قرقره یا تراز اشتباه قرقره، قرار گرفتن در
معرض مایع خنک کننده، هوای سرد، و تسمه نامناسب به دلیل نصب نامناسب.
سیستم خنک کننده.
یک وسیله نقلیه سیستم خنک کننده موتور نه تنها برای خنک نگه داشتن موتور، بلکه برای
گرم نگه داشتن دمای آن به اندازه کافی برای اطمینان از عملکرد کارآمد و تمیز کار می کند.
اجزای سیستم شامل یک رادیاتور برای دفع گرما، یک فن یا فن ها برای اطمینان از جریان
هوای کافی برای خنک کردن رادیاتور، یک دریچه ترموستات که با رسیدن به دمای کاری مورد
نظر باز می شود و یک پمپ آب (یا پمپ خنک کننده) برای گردش مایع خنک کننده در موتور، شیلنگ ها. و سایر اجزاء
در حال حاضر اکثر خودروها از یک مخزن انبساط استفاده می کنند که به مایع خنک کننده
اجازه می دهد تا در زمان گرم شدن از مدار خنک کننده منبسط شود و از مدار خنک کننده
خارج شود و هنگامی که خودرو خاموش است و موتور خنک می شود، برگردد.
سیستم خنک کننده همچنین عناصری از سیستم تهویه کابین را در خود جای داده است، زیرا از گرمای موتور برای گرم کردن فضای داخلی خودرو استفاده می شود.
سیستم روغن کاری.
یک موتور دارای قطعات متحرک زیادی است که در نهایت با حرکت آنها در برابر یکدیگر، سایش پیدا می کند.
وظیفه سیستم روغن کاری موتور توزیع روغن به قسمت های متحرک برای کاهش اصطکاک بین سطوحی است که به یکدیگر ساییده می شوند.
سیستم روغن کاری که توسط برادران رایت استفاده می شود بسیار ساده است.
یک پمپ روغن در پایین موتور، در سمت چپ شکل قرار دارد.
پمپ توسط یک چرخ دنده حلزونی از شفت بادامک دریچه خروجی اصلی هدایت می شود.
روغن به بالای موتور، در سمت راست، در داخل یک خط تغذیه پمپ می شود.
سوراخ های کوچک در خط تغذیه اجازه می دهد تا روغن در داخل میل لنگ چکه کند.
روغن در حین حرکت پیستون ها در سیلندرها روی پیستون ها چکه می کند و سطح بین پیستون و سیلندر را روان می کند.
سپس روغن در داخل میل لنگ به یاتاقان های اصلی نگه دارنده میل لنگ می رسد.
روغن برداشته شده و روی یاتاقان ها می پاشند تا این سطوح را روان کنند.
در امتداد قسمت بیرونی پایین میل لنگ یک لوله جمع آوری وجود دارد که روغن مصرف شده را جمع می کند و آن را به پمپ روغن برمی گرداند تا دوباره به گردش درآید.
سیستم احتراق.
وظیفه سیستم جرقه زنی این است که مخلوط هوا و سوخت را در یک موتور بنزینی مشتعل کند.
علاوه بر شمعهایی که در محفظههای احتراق جرقه میزنند ، سیستم احتراق از یک سیمپیچ احتراق تشکیل شده است که ولتاژ باتری را به ولتاژ بالاتر تبدیل میکند.
و سیمهای شمع که به این قطعات متصل میشوند.
پیشرفت ها نیاز به سرویس سیستم جرقه زنی را بسیار کاهش داده است.
در جاهایی که درپوشها و روتورهای توزیعکننده زمانی نیاز به تعویض داشتند، جرقهزنیهای الکترونیکی معمولاً به کار خود ادامه میدهند.
در وسایل نقلیه جدید، فواصل تعویض شمع ها اغلب حدود 100000 مایل است.
سیم های شمع هنوز هم نیاز به توجه و تعویض گاه به گاه دارند، اگرچه یک سیم پیچ روی شمع به طور کامل آن سیم ها را حذف می کند.
پیشرانه.
پیشرانه . مجموعه ای از هر جزء است که ماشین شما را به حرکت در می آورد این شامل موتور ، گیربکس ، میل محرک ، محورها و دیفرانسیل است .
هنگامی که مردم در مورد یک سدان اسپرت با عملکرد بالا صحبت می کنند، اغلب می شنویم.
که چگونه وسیله نقلیه می تواند فرمان، شتاب گیری و ترمز نرم و همچنین کنترل بدنه عالی و رانندگی ایمن را افزایش دهد.
خوب، این تکنیکها مهم هستند، اما «همه چیز و همه چیز» یک خودروی اسپورت موفق نیست.
اعداد عملکرد خیره کننده آن مانند صدها اسب بخار یا رسیدن به 0-100 کیلومتر در ساعت در ثانیه، از پیشرانه شما ناشی می شود، و هیچ جای دیگر.
به عنوان یک منبع تولید نیرو، یک پیشرانه با کیفیت خوب کلیدی برای برد عملکرد بهتر، شتاب و حداکثر سرعت است.
بنابراین، دفعه بعد که ماشین خود را از حالت سکون شتاب می دهید و فشار قدرت موتور خود را احساس می کنید، فقط بدانید که پیشرانه شما وسیله نقلیه شما را به حرکت در آورده است.
کلاچ.
آشنا هستید اگر تا به حال با ماشین تعویض دستی رانندگی کرده اید، احتمالاً با کلاچ . این سومین پدالی است که برای تعویض دنده باید فشار دهید.
این مکانیسم انتقال نیروی شما را از شفت محرک به شفت محرک هم درگیر می کند و هم از آن جدا می کند.
شفت های دوار را به هم متصل می کند و می تواند دو یا چند مورد از آنها در زیر کاپوت شما وجود داشته باشد.
رانندگی می کنید اگر گیربکس دستی ، کلاچ هم به شفت موتور و هم به شفت هایی که چرخ ها را می چرخاند وصل می شود.
در حالی که موتور قرار است دائما بچرخد، شما نمی خواهید چرخ ها به طور مداوم بچرخند.
شفت پروانه.
شفت پروانه که به آن شفت محرک نیز می گویند، جزء مهمی در صنایع خودروسازی و دریایی است.
انگیزه اصلی آن انتقال گشتاور و نیروی دورانی از موتور به چرخ ها یا پروانه است.
این اجازه می دهد تا وسایل نقلیه و کشتی ها به طور موثر و روان حرکت کنند.
شفت پروانه نقش مهمی در تبدیل نیروی موتور به انرژی جنبشی ایفا می کند
و در نتیجه پروانه را قادر می سازد تا با سرعت مورد نیاز بچرخد و خودرو را به جلو حرکت دهد.
یک خودروی دیفرانسیل عقب با موتور جلو باید یک محور محرک طولانی داشته باشد که
محور عقب را به گیربکس متصل می کند زیرا این قطعات در طرف مقابل خودرو قرار دارند.
شفتهای محرک در وسایل نقلیه مختلف بهطور متفاوتی استفاده میشوند،
و در خودروهایی با پیکربندیهای متمایز برای چرخهای جلو ، چهار چرخ متحرک ، و موتور جلو چرخمحرک که قبلا ذکر شد، بسیار متفاوت است.
دیفرانسیل.
دیفرانسیل . از قسمت های زیادی تشکیل شده است اجزای اصلی چرخ دنده های حلقه و پینیون هستند.
چرخ دنده حلقه ای به مجموعه کریر متصل است و داخل کریر مجموعه ای از چرخ دنده های کوچکتر قرار دارد.
این چرخ دنده های کوچکتر اغلب به عنوان چرخ دنده های عنکبوتی شناخته می شوند که از مجموعه دیگری از چرخ دنده های پینیون و چرخ دنده های جانبی تشکیل شده اند.
این مجموعه دنده است که عملکرد دیفرانسیل را تامین می کند.
به دنبال جریان قدرت در داخل دیفرانسیل، چرخ دنده پینیون چرخ دنده حلقه را به حرکت در می آورد که حامل را می چرخاند.
سپس حامل چرخ دنده های پینون کوچکتر را به حرکت در می آورد که به نوبه خود چرخ دنده های جانبی را به حرکت در می آورد.
محورهای محرک به چرخ دنده های جانبی متصل می شوند و سپس چرخ ها را به حرکت در می آورند.
این دیفرانسیل در مجموعه محور جلو یا عقب در تمام خودروها و کامیونهای مدل آخر دیده میشود.
در کاربردهای تمام چرخ متحرک دیفرانسیل مرکزی هم در مجموعه محور جلو و هم در محور عقب وجود خواهد داشت.
تعویض دنده اتومبیل.
تعویض دنده برای حرکت دادن خودرو به جلو، عقب یا خنثی بودن استفاده می شود. در خودروهایی با گیربکس دستی ، تعویض دنده در واقع یک تعویض دنده است.
دسته دنده، تعویض دنده یا شیفتر که به طور رسمی به عنوان اهرم انتقال شناخته می شود، یک اهرم فلزی است که به گیربکس خودرو متصل می شود.
اصطلاح گیربکس بیشتر به اهرم تعویض دنده گیربکس دستی اشاره دارد، در حالی که در گیربکس اتوماتیک ، اهرم مشابهی به عنوان انتخابگر دنده شناخته می شود.
معمولاً از یک دنده برای تعویض دنده با پای چپ فشار دهید استفاده می شود در حالی که پدال کلاچ را تا موتور از پیشرانه و چرخ ها جدا شود.
خودروهای گیربکس اتوماتیک، از جمله گیربکس های هیدرولیک ( مبدل گشتاور فیزیکی
ندارند )، گیربکس های اتوماتیک دستی، و گیربکس های نیمه اتوماتیک قدیمی (مخصوصاً
گیربکس های دستی بدون کلاچ)، مانند تیک و آن هایی که دارای گیربکس های دائما متغیر هستند، نیازی به پدال کلاچ .
تسمه تایم.
تسمه تایم از لاستیک با دندانه های سخت ساخته شده است که قادر به قفل شدن با میل بادامک و میل لنگ چرخ دنده است .
این جزء جدایی ناپذیر یک موتور احتراق داخلی است که وظیفه همگام سازی چرخش میل بادامک و میل لنگ را بر عهده دارد.
این امکان باز و بسته شدن مناسب سوپاپ های موتور را در هر دو حرکت ورودی و خروجی هر سیلندر فراهم می کند.
تسمه تایم همچنین نقش مهمی در جلوگیری از برخورد پیستون به سوپاپ ها در موتورهای تداخلی دارد.
تسمه تایم معمولاً یک تسمه دندانه دار با دندانه هایی در یک یا دو طرف سطح است.
سیستم تعلیق.
خودروی شما سیستم تعلیق یک شبکه محافظ از اجزای ضربه گیر مانند فنرها و دمپرها است.
سیستم تعلیق خودروی شما با جذب انرژی ناشی از دست اندازهاهای مختلف جاده و سایر ضربه های جنبشی به اطمینان از ایمن و روان بودن رانندگی شما کمک می کند.
علاوه بر این، با افزایش اصطکاک لاستیک ها به لاستیک های شما کمک می کند تا با جاده در تماس باشند.
تعلیق خودروی خود را به عنوان نوعی کالسکه در نظر بگیرید که کابین اصلی خودرو روی آن قرار دارد.
کابین شما به دلیل قرار گرفتن روی سیستم تعلیق که به چرخهای خودرو متصل است، راحتتر شده است.
خودرو و کابین آن در برابر ضربههایی که هنگام رانندگی حتی در جادههای آسفالتشده معمول است، عایق هستند.
قسمت های اصلی سیستم تعلیق خودرو عبارتند از:
- فنرهایی که به کنترل ارتفاع و بار سیستم تعلیق و کابین کمک می کنند.
- شوک (که دمپر نیز نامیده می شود)، که تکانه های انرژی جنبشی مختلفی را که تایرهای شما هنگام تماس با جاده منتقل می کنند را جذب و کاهش می دهند.
سیستم تعلیق خودروی شما نیز احتمالاً دارای یک نوار ضد نوسان است. نوار ضد نوسان می تواند به تغییر حرکت چرخ ها نسبت به فرمان کمک کند.
این به طور موثر جهت ماشین شما را هنگام حرکت در جاده تثبیت می کند.
خودروی شما احتمالاً دارای سیستم تعلیق هم برای چرخهای جلو و هم برای چرخهای عقب است. سیستم های تعلیق می توانند مستقل یا وابسته باشند:
- سیستم های تعلیق مستقل زمانی استفاده می شوند که چرخ های عقب یا جلو شما به ترتیب مستقل از محور جلو یا عقب حرکت کنند.
- در طرف مقابل، سیستمهای تعلیق وابسته زمانی استفاده میشوند که جهت چرخ توسط حرکت محور محدود شود.
ضربه گیر.
کمک فنرها دستگاه های پمپ مانندی هستند که با کنترل برگشت فنرهای تعلیق، لاستیک های وسیله نقلیه شما را در تماس با سطح جاده نگه می دارند.
تا زمانی که لاستیک های وسیله نقلیه شما با جاده در تماس باشند، فرمان، کنترل جاده و واکنش ترمز بهینه خواهد بود و به حفظ ایمنی شما کمک می کند.
اساسا کمک فنرها دو کار را انجام می دهند.
کمک فنرها جدا از کنترل حرکت فنرها و سیستم تعلیق، لاستیک های شما را همیشه در تماس با زمین نگه می دارند.
در حالت استراحت یا در حال حرکت، سطح پایین تایرهای شما تنها قسمتی از وسیله نقلیه شما است که با جاده در تماس است.
هر زمان که تماس لاستیک با زمین شکسته یا کاهش یابد، توانایی شما در رانندگی، هدایت و ترمز به شدت به خطر می افتد.
علیرغم باور عمومی، کمک فنرها وزن خودرو را تحمل نمی کنند.
مخزن سوخت.
مخزن سوخت بخشی از سیستم موتور است که در آن سوخت ذخیره شده و به داخل موتور رها می شود.
اگرچه هر مخزن ذخیره سوخت ممکن است به این نام خوانده شود، این اصطلاح معمولاً به
بخشی از سیستم موتور که در آن سوخت ذخیره میشود و رانده میشود یا به داخل موتور رها میشود، اطلاق میشود.
ممکن است تعجب کنید که مخازن گاز از چه چیزی ساخته شده اند.
مخزن سوخت را می توان از پلی اتیلن با چگالی بالا پلاستیکی ساخت که می تواند به
شکل های پیچیده در بیاید، فضا را ذخیره کند و ایمنی تصادف را بهبود بخشد.
مخزن گاز همچنین می تواند از فولاد یا آلومینیوم ساخته شود که از ورق های مهر شده جوش داده می شود.
لوله اگزوز.
لوله اگزوز آخرین پیوند در سیستم اگزوز است – گازهای خروجی را که توسط مبدل کاتالیزوری تمیز شده است را از خودرو دور کرده و به جو هدایت می کند.
چرخ/لاستیک.
اصطلاحات “لاستیک” و “چرخ” ممکن است گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده شوند، اما آنها یکسان نیستند.
” چرخ ها ” دایره های فلزی کاملی هستند که تایرها به آنها متصل می شوند.
هر چرخ استاندارد شامل دو بخش اصلی است: دیسکهای مرکزی و رینگها (در ادامه به
رینگها باز میگردیم)، با اهداف و طرحهای خاصی برای ایجاد مجموعهای از لاستیکها و چرخها.
لاستیک ها بیضی لاستیکی هستند که برای محافظت از چرخ ها و اطمینان از کشش کافی خودرو طراحی شده اند.
اگر وسیله نقلیه کشش کافی داشته باشد، راننده به راحتی می تواند آن را کنترل کند.
هر مدل لاستیک از مخلوط متفاوتی از لاستیک ساخته شده است که دارای سختی و خواص مقاوم در برابر دما است.
لاستیکها علاوه بر لاستیک بیرونی (قسمتی که با جاده تماس میگیرد) و قسمت داخلی (قسمتی که با چرخ تماس میگیرد)، دارای یک توری فولادی در بین لاستیک هستند.
این باعث می شود لاستیک سخت تر و بادوام تر شود، که احتمال باد شدن را کاهش می دهد.
مقالات مرتبط :
- 7 نوع مختلف لاستیک و کاربردهای مختلف آنها
- چگونه لاستیک پنچر شده را تعمیر کنیم؟ و چگونه تایر را صاف کنیم؟
- چرخش تایر چیست و چرا مهم است؟
- بالانس تایر چیست و چرا ضروری است؟
- تراز چرخ چیست و چقدر هزینه دارد؟
سیستم اگزوز.
یک سیستم اگزوز برای هدایت واکنش گازهای خروجی به دور از احتراق کنترل شده در داخل موتور یا اجاق گاز استفاده می شود.
کل سیستم گازهای سوخته را از موتور منتقل می کند و شامل یک یا چند لوله اگزوز است.
اگر سیستم اگزوز شما نشت یا آسیب دیده باشد، سموم مضر می توانند وارد کابین شوند و شما و مسافرانتان را در معرض گازهای کشنده قرار دهند.
در نتیجه، در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر ضروری است که به مکانیک مجاز مراجعه کنید:
- لرزش بیش از حد
- از دست دادن قدرت
- افزایش مصرف سوخت
- دود غلیظی از اگزوز شما می آید.
- سر و صدایی از صدای غرش (معمولاً ناشی از نشت اگزوز)، ضربه زدن یا بهم زدن
- (اغلب به دلیل شکسته شدن صدا خفه کن)، و صدای تلق بلند (علائم مشکل با مبدل کاتالیزوری)
سنسور اکسیژن
سنسور O 2 وظیفه اندازه گیری میزان اکسیژن نسوخته در اگزوز را بر عهده دارد.
با واحد کنترل الکترونیکی وسیله نقلیه شما ارتباط برقرار می کند تا به شما کمک کند نسبت هوا به سوخت مناسب برای بهترین عملکرد موتور چقدر باشد.
از طریق نظارت بر این سطوح اکسیژن، سنسور O2 نقش مهمی را در اندازه گیری این مخلوط انجام می دهد تا سیستم تزریق سوخت بتواند مطابق با آن تنظیم شود.
سنسورهای O2 می توانند به بگویند که آیا یک مخلوط سوخت خیلی کم چرب است (به این معنی که اکسیژن زیادی وجود دارد) یا خیلی غنی (اکسیژن کافی نیست).
سنسورهای O2 از سال 1981 برای وسایل نقلیه اجباری شد و بسیاری از وسایل نقلیه ساخته شده پس از سال 1996 باید چندین سنسور اکسیژن داشته باشند.
سنسورهای O2 اضافی برای نظارت بر نحوه عملکرد مبدل کاتالیزوری استفاده می شود.
طنین انداز.
صدا خفه کن نمی تواند از صدای اگزوز که در داخل ماشین شما شنیده می شود مراقبت کند.
به همین دلیل است که با یک رزوناتور جفت می شود تا اگزوز را برای صدایی جذاب تر تنظیم کند.
رزوناتورها در سیستم اگزوز خودرو، اساساً بین مبدل کاتالیزوری و صدا خفه کن قرار دارند.
در حالی که همه کامیون ها و اتومبیل ها دارای طنین انداز نیستند، همه لکسوس و سایر مدل های لوکس آن را دارند.
رزوناتور مکمل صدا خفه کن است که صداهای بلند را به همراه زمزمه ها و وزوزهای آزاردهنده حذف می کند.
نت اگزوز نرمتری ایجاد میکند، اما بر حجم آن تأثیری نمیگذارد.
تشدید کننده برای حذف صداهایی با فرکانس خاص طراحی شده است که از داخل دستگاه خارج می شوند و یکدیگر را خنثی می کنند.
این همان چیزی است که باعث خلاص شدن از شر پهپاد آزاردهنده می شود و یک یادداشت خوشایند اگزوز ایجاد می کند.
برای دارندگان خودروهایی که هنگام رانندگی یک پهپاد را در محدوده خاص می شنوند، یک تشدید کننده ممکن است پاسخی برای اصلاح آن باشد.
واحد کنترل الکترونیکی.
واحد کنترل الکترونیکی یک دستگاه کوچک در داخل یک وسیله نقلیه است که یک یا چند سیستم الکتریکی را در آن وسیله نقلیه کنترل می کند.
به سیستم های الکتریکی می گوید که چه کاری انجام دهند و چگونه کار کنند. هسته یک میکروکنترلر است و توسط نرم افزار تعبیه شده کنترل می شود.
چگونه کار می کند؟ یک واحد کنترل الکترونیکی ورودی یک یا چند قسمت از خودرو را دریافت می کند و از آن اطلاعات برای انجام اقدامات لازم در صورت نیاز استفاده می کند.
به عنوان مثال، یک کیسه هوا اطلاعاتی را از سنسورهای تصادف و سنسورهای صندلی دریافت می کند.
هنگام تصادف، تصمیم می گیرد بسته به محل نشستن مسافران، کدام کیسه هوا را باز کند. سپس به محرک ها می گوید که آنها را مستقر کنند.
سپس عملگرها با استفاده از سوپاپ ها، انژکتورها یا رله ها، سیگنال الکتریکی را به مقدار فیزیکی مورد نیاز تبدیل می کنند.
وسایل نقلیه ممکن است حاوی بیش از 100 باشند که علاوه بر عملکردهای ضروری
مانند عملکرد موتور و فرمان برقی، ویژگیهای راحتی و امنیتی مانند کمک پارک، صندلیهای حافظه و باز شدن کیسه هوا را کنترل میکنند.
فیلتر هوا.
همانطور که انسان برای تنفس به اکسیژن نیاز دارد، ماشین برای فرآیند احتراق به اکسیژن نیاز دارد.
فیلتر هوا در ماشین شما نقشی حیاتی در اطمینان از دریافت هوای تمیز موتور برای احتراق دارد.
یک فیلتر هوای موتور در ماشین شما آلودگی، زباله و سایر ذرات را که می تواند به موتور آسیب برساند را فیلتر می کند.
هدف فیلتر هوای موتور اطمینان از ورود هوای تمیز به موتور خودرو است.
فیلترهای هوای خودرو به اشکال مختلف وجود دارند: پانل، دایره ای یا استوانه ای.
آنها از مواد چین دار ساخته شده اند که هوا را فیلتر می کند و ممکن است از پنبه، کاغذ مصنوعی یا فوم ساخته شوند.
کیسه های هوا
ایربگ ها بالشتک های بادی هستند که در خودرو تعبیه شده اند و از سرنشینان در برابر
برخورد با داخل خودرو یا اشیاء خارج از خودرو (به عنوان مثال، وسایل نقلیه دیگر یا درختان) در هنگام برخورد محافظت می کنند.
به محض شروع تصادف، سنسورها شروع به اندازه گیری شدت ضربه می کنند.
اگر تصادف به اندازه کافی شدید باشد، حسگرها به بادکننده ها سیگنال می دهند که در کسری از ثانیه کیسه ها را پر از گاز کنند.
ایربگ ها معمولاً به تعمیر و نگهداری نیاز ندارند مگر اینکه در تصادف باز شوند.
در این صورت، آنها باید در تعمیرگاهی که از قطعات جایگزین سازنده تجهیزات اصلی استفاده می کند، تعویض شوند تا اطمینان حاصل شود که ایربگ جدید تقلبی نیست.
کیسه های هوای تقلبی ممکن است در حین باز شدن شکسته شوند یا ترکش های فلزی را رها نکنند.
کمربند ایمنی.
کمربند ایمنی یک بند است که به صندلی خودرو متصل می شود.
شما آن را در سراسر بدن خود ببندید تا در صورت حرکت ناگهانی از پرت شدن خود از صندلی به بیرون جلوگیری کنید.
هدف اصلی کمربند ایمنی محافظت از مسافران در هنگام تصادف است.
این کار را با مهار حرکت سرنشینان، جلوگیری از پرتاب شدن آنها به دلیل توقف های ناگهانی یا تغییر حرکت انجام می دهد.
در غیاب کمربند ایمنی، اینرسی خودرو، تمایل طبیعی آن به حرکت، می تواند باعث پرت
شدن سرنشینان به داخل وسیله نقلیه و یا حتی پرتاب شدن از آن در صورت برخورد شود.
کمربندهای ایمنی نقش مهمی در مقابله با این اینرسی ایفا میکنند و اطمینان حاصل
میکنند که سرنشینان در جای خود ثابت میمانند و خطر آسیب را به حداقل میرسانند.
چراغ های جلو.
چراغهای جلو یکی از ضروریترین بخشهای خودرو هنگام رانندگی در جادههای تاریک و کثیف هستند.
چراغ جلو لامپی است که به جلوی وسیله نقلیه وصل می شود تا جاده پیش رو را روشن کند.
هدلامپ ها اغلب چراغ جلو نیز نامیده می شوند، اما در دقیق ترین کاربرد، هدلامپ برای
خود دستگاه و چراغ جلو به پرتو نور تولید و توزیع شده توسط دستگاه گفته می شود.
عملکرد چراغهای جلو به طور پیوسته در طول عصر خودرو بهبود یافته است، که ناشی از اختلاف زیاد بین تلفات ترافیکی در روز و شب است:
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده بیان میکند که تقریباً نیمی از تلفات ناشی از ترافیک در تاریکی اتفاق میافتد، با وجود تنها 25 درصد ترافیک.
چراغ های عقب
چراغ های عقب در قسمت عقب خودرو و بالای سپر نصب شده اند.
رنگ آنها قرمز است و چراغهای سفید همراهی در کنار خود دارند که نشان میدهد خودرو چه زمانی در عقب است.
وقتی در جاده هستید، چراغ های عقب خودروی دیگر را از حضور شما آگاه می کند تا بتوانید با خیال راحت در تاریکی سفر کنید.
مقالات مرتبط :
- 7 نوع مختلف چراغ جلو اتومبیل
- چگونه چراغ های جلوی خودرو را تمیز کنیم؟
- چگونه یک چراغ جلو کم نور را تعمیر کنیم؟
- چگونه لامپ چراغ جلو را تعویض کنیم؟
- در مقابل نور پایین : چه زمانی باید از آنها استفاده کنم؟
شیشه جلو / شیشه جلو.
جلوپنجره یا شیشه جلو پنجره جلویی است که ضمن محافظت از سرنشینان در برابر عوامل، دید را فراهم می کند.
شیشه جلو سرنشینان خودرو را در برابر باد و زباله های پرنده مانند گرد و غبار، حشرات و
سنگ ها محافظت می کند و پنجره ای با شکل آیرودینامیکی به سمت جلو ایجاد می کند.
پوشش ممکن است برای غربالگری اشعه ماوراء بنفش مضر اعمال شود.
با این حال، این معمولاً غیر ضروری است زیرا اکثر شیشههای جلو اتومبیل از شیشه ایمنی چند لایه ساخته میشوند.
اکثر توسط خود شیشه جذب می شود و هر باقی مانده همراه با بیشتر توسط لایه پیوند جذب می شود.
برف پاک کن.
برف پاک کن شیشه جلو یا برف پاک کن وسیله ای است که برای پاک کردن باران، برف، یخ، مایع لباسشویی، آب و/یا زباله از جلوی شیشه خودرو استفاده می شود.
تا اپراتور خودرو بتواند بهتر ببیند چه چیزی در جلوی آنهاست.
تقریباً تمام وسایل نقلیه موتوری از جمله اتومبیل، کامیون، اتوبوس، لوکوموتیو قطار و کشتی
های آبی دارای کابین و برخی از هواپیماها به یک یا چند برف پاک کن مجهز هستند که معمولاً یک الزام قانونی است.
یک برف پاک کن معمولا از یک بازوی فلزی تشکیل شده است. یک انتها می چرخد و سر دیگر یک تیغه لاستیکی بلند به آن متصل است.
این بازو توسط یک موتور، اغلب یک موتور الکتریکی، تغذیه می شود، اگرچه نیروی پنوماتیک نیز برای برخی از وسایل نقلیه استفاده می شود.
سنسورهای مجاورت
سنسور مجاورت برای خودروها ابزاری برای شناسایی موارد نزدیک است.
این حسگرها با استفاده از سیگنال الکتریکی کار می کنند و می توانند یک شی را بدون تماس فیزیکی حس کنند.
سنسورهای خودرو در صورتی که فردی بخواهد به وسیله نقلیه ای که معمولاً در سیستم های امنیتی استفاده می شود، نفوذ کند یا آن را دستکاری کند، هشدار می دهد.
کلیدهای هوشمند می توانند قفل درها را باز کنند و با پیدا کردن مکان های باز در زمانی که مالک نزدیک است، به پارکینگ کمک کنند.
ما گاهی از این سنسورها برای تخمین مسافت و جلوگیری از آسیب رساندن به وسیله نقلیه، شخص یا حیوان استفاده می کنیم.
کاپوت ماشین.
که کاپوت خودرو در برخی کشورهای دیگر به آن کاپوت نیز میگویند، پوشش لولایی است که روی موتور خودروی موتور جلو قرار میگیرد.
هدف آن دسترسی به موتور برای تعمیر و نگهداری است.
معمولاً از یک چفت پنهان برای نگه داشتن کاپوت استفاده می شود.
در خودروهای دارای کاپوت پس از فروش و در خودروهای مسابقهای، میتوان از پینهای کاپوت برای نگه داشتن کاپوت خودرو استفاده کرد.
هودها گاهی اوقات حاوی یک اسکوپ هود، جت برف پاک کن، برآمدگی برق و/یا تزئینات هود هستند.
کاپوت خودرو معمولا از فولاد و گاهی از آلومینیوم ساخته می شود.
منابع بیشتر: هود خودرو چیست؟
تنه.
به طور معمول، صندوق عقب خودرو محل نگهداری اولیه بار یا چمدان در خودروهای سدان، کوپه یا کانورتیبل است.
کلمه “تنه” در درجه اول در آمریکای شمالی استفاده می شود، در حالی که کلمه “چکمه” اغلب در سایر کشورهای انگلیسی زبان استفاده می شود.
قبل از معرفی خودروها، چکمه محفظه ای بود که در یک کالسکه اسبی تعبیه شده بود. معمولاً از آن به عنوان محل نشیمن کالسکه استفاده می شد.
بعداً برای اهداف ذخیره سازی مورد استفاده قرار گرفت.
صندوق عقب خودرو به طور معمول در اکثر مدل ها در عقب خودرو قرار دارد.
در برخی خودروها که موتور در وسط عقب خودرو و صندوق عقب خودرو در جلو قرار دارد.
در برخی مدل ها دو محفظه صندوق وجود داشته است.
سرعت سنج.
سرعت سنج، ابزاری که سرعت یک وسیله نقلیه را نشان می دهد، معمولاً با وسیله ای به نام کیلومتر شمار که مسافت طی شده را ثبت می کند ترکیب می شود.
سرعت سنج یا سرعت سنج گیجی است که سرعت لحظه ای وسیله نقلیه را اندازه گیری و نمایش می دهد.
در حال حاضر به طور جهانی بر روی وسایل نقلیه موتوری نصب شده است، آنها شروع به در
دسترس بودن به عنوان آپشن در اوایل قرن 20، و به عنوان تجهیزات استاندارد از حدود 1910 به بعد.
سرعت سنج ها برای سایر وسایل نقلیه دارای نام های خاصی هستند و از ابزارهای دیگری برای سنجش سرعت استفاده می کنند.
برای یک قایق، این یک سیاهه گودال است.
برای یک هواپیما، این یک نشانگر سرعت هوا است.
نشانگر سوخت.
گیج سوخت وسیله ای است که سطح سوخت موجود در خودرو را اندازه گیری می کند.
این شامل یک حسگر یا یک واحد ارسال است که به اندازه گیری مقدار سوخت کمک می کند.
یک گیج یا نشانگر که در خارج از مخزن سوخت قرار می گیرد از اطلاعات واحد سنجش برای اندازه گیری سوخت استفاده می کند.
خطوط روی گیج گاز با افزایش 1/4 نشان دهنده سطح سوخت باک بنزین شما هستند.
هر چیزی بین 2 خط یک هشت خواهد بود.
اگر سوزن بین 1/2 و 3/4 بود، به این معنی است که 5/8 بنزین در باک خود دارید.
منابع بیشتر: گیج سوخت چیست و چگونه گیج سوخت بد را تعمیر کنیم؟
پمپ سوخت.
پمپ سوخت یک جزء ضروری در اکثر سیستم های موتور احتراق داخلی است. این وظیفه اصلی انتقال سوخت از مخزن به موتور است.
بدون این جزء حیاتی، سوخت لازم برای احتراق به موتور نمی رسد و آن را غیرفعال می کند.
اصل کار پمپ بنزین نسبتاً ساده است.
فشار مثبتی در خطوط سوخت ایجاد می کند و سوخت را به سمت موتور سوق می دهد.
در اکثر خودروهای مدرن، پمپ بنزین به صورت الکتریکی کار می کند و در داخل باک سوخت قرار دارد.
این طراحی جریان یکنواخت تر سوخت را تضمین می کند و به حفظ فشار مورد نیاز در سیستم سوخت کمک می کند.
دماسنج.
گیج دما در وسیله نقلیه شما برای اندازه گیری دمای مایع خنک کننده موتور شما طراحی شده است.
این گیج به شما می گوید که آیا مایع خنک کننده موتور شما سرد، معمولی یا بیش از حد گرم است.
این یک شماره گیری مهم است که روی داشبورد وسیله نقلیه شما قرار دارد.
وقتی موتور کار می کند و مایع خنک کننده کار خود را انجام می دهد، سوزن دماسنج باید جایی در وسط بین نشانگرهای سرد و گرم باشد.
خوانش دمای “عادی” می تواند از وسیله نقلیه ای به وسیله نقلیه دیگر متفاوت باشد، بنابراین نگران مکان شما نباشید.
متر سفر با ماشین.
Trip meter ابزاری است که برای اندازه گیری مسافت طی شده توسط یک وسیله نقلیه مانند دوچرخه یا اتومبیل استفاده می شود.
این به احتمال زیاد کیلومتر شمار سفر است که مایل های طی شده برای سفر A را نشان می دهد.
دکمه را در نزدیکی سرعت سنج فشار دهید و باید مسافت پیموده شده برای سفر B را نشان دهد.
آن را دوباره فشار دهید و باید “مسافت پیموده شده کلی” فعلی خودرو را نشان دهد.
برای خواندن کیلومتر شمار، به دنبال مستطیل کوچکی باشید که معمولاً شامل پنج یا شش عدد است.
معمولاً در نزدیکی سرعت سنج قرار دارد.
اگر وسیله نقلیه شما جدیدتر است، ممکن است دیجیتال باشد.
اگر وسیله نقلیه شما قدیمی تر یا کمتر لوکس باشد، مجموعه ای فیزیکی و مکانیکی از اعداد خواهد بود.
دور شمارنده
سرعت سنج (دور سنج، تاچ، شمارشگر دور، گیج دور بر دقیقه) ابزاری است که سرعت چرخش شفت یا دیسک را اندازه گیری می کند، مانند موتور یا ماشین های دیگر.
این دستگاه معمولاً دور در دقیقه را روی صفحه آنالوگ مدرج نشان می دهد، اما نمایشگرهای دیجیتال به طور فزاینده ای رایج هستند.
یک دور شمارنده به سادگی تعداد دورهای چرخش میل لنگ موتور (این بیت چرخشی است
که حرکت رفت و برگشتی [در خودرو، حرکت بالا و پایین میلهها و پیستونها] را به حرکت دایرهای تبدیل میکند) در دقیقه نشان میدهد.
معمولاً بر 1000 تقسیم می شود.
برچسب پلاک/سپر.
پلاک در تصویر یک علامت آبی و سفید است.
هر ماشینی برای شناسایی باید پلاک داشته باشد.
این خودرو همچنین دارای برچسب های سپر زیادی است.
اینها تزئیناتی هستند که می توانید روی ماشین خود قرار دهید.
این لیستی از قطعات خودرو است که بیشتر برای وسایل نقلیه ای است که از موتورهای احتراق داخلی هستند .
استفاده می کنند که اجزای سازنده خودروها
تجهیزات جانبی.
خودروهای مدرن از طیف گسترده ای از لوازم جانبی برای ایمن تر و راحت تر رانندگی استفاده می کنند.
نمونههای معمولی چراغهای راهاندازی خودکار و چراغهای سیگنال مانند چراغهای جلو ،
چراغهای عقب، چراغهای ترمز، چراغهای پارکینگ، برف پاک کنها، بوقها، نشانگرها، رادیو، گرمایش، سیستمهای تهویه مطبوع، فرمان برقی و غیره هستند.
اگر شما فردی هستید که توسط موتور قدیمی خود شکنجه شده اید، ما سرویس حذف ماشین های آشغال را از توصیه می کنیم.
آنها از سال 2007 در سراسر ایالات متحده فعالیت داشته اند. با خدمات یک روزه، برای ماشین قدیمی خود دریافت کنید!
فیلم قطعات خودرو
سوالات متداول
بخش اساسی یک ماشین چیست؟
اجزای ضروری خودرو شامل موتور، گیربکس، کلاچ، باتری، ترمز، رادیاتور، فرمان و سیستم تعلیق است. دانش اولیه در مورد این قطعات می تواند به عنوان یک مالک خودرو مفید باشد.
قسمت اصلی یک ماشین چیست؟
منطقی است که از مهمترین قسمت زیر کاپوت یک وسیله نقلیه که موتور است شروع کنید.
اکثر خودروهای مدرن با موتورهای احتراق داخلی کار می کنند که با احتراق مخلوطی از هوا و سوخت که پیستون ها را به حرکت در می آورد، انرژی تولید می کنند.
دو بخش اصلی یک ماشین چیست؟
یک قاب فولادی که بخش اصلی آن است.
بدنه و سایر لوازم جانبی که در حرکت وسیله نقلیه دخالتی ندارند.
سایر اجزای اصلی عبارتند از موتور، سیستم انتقال، محور جلو و عقب، سیستم فرمان، سیستم تعلیق، چرخ ها، لاستیک ها و ترمزها.
چند قطعه ماشین در یک ماشین وجود دارد؟
به طور معمول، شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 30000 قطعه در ماشین شما وجود داشته باشد، از ریزترین مهره ها و پیچ ها گرفته تا بلوک موتور.
این فقط یک رقم تقریبی است، بنابراین ماشین شما احتمالاً بیشتر یا کمتر خواهد داشت.