اجزای ترمز خود را بررسی کنید
لنت های ترمز را بررسی کنید ساده ترین راه برای تخمین سایش این است که به ضخامت لنت پشتی نگاه کنید.
و اگر ضخامت سطح لنت ترمز باقیمانده با ضخامت صفحه پشتی برابر (یا کمتر از) باشد.
پد باید تعویض شودقسمت قابل مشاهده روتور را از نظر زنگ زدگی، خط خوردگی یا سایش ناهموار بررسی کنید.
مشخصات دفترچه راهنمای کارگاه این روتور را بررسی کرده و ضخامت آن را با میکرومتر خارجی اندازه گیری کنید.
اگر قرائت خارج از مشخصات سازنده است، ممکن است لازم باشد آن را توسط یک متخصص بررسی کنید.
به ترمزها دسترسی پیدا کنید
اول ایمنی چشمان خود را با چند عینک ایمنی و دستان خود را با مقداری دستکش ایمنی محافظت کنید .
خودرو را در پارک یا در دنده با ترمز دستی روشن کنید و هر کدام از چرخها را که نمیخواهید بردارید، ببندید.
حالا مهره های چرخ را در دو طرف وسیله نقلیه خود باز کنید.
انجام این کار با چرخ های روی زمین بسیار آسان تر است.
سپس جک واگن برقی خود را بگیرید، وسیله نقلیه را بالا بیاورید و مطمئن شوید که پایه های محور شما برای ایمنی در جای خود قرار دارند.
سینی چکه را زیر چرخی که قرار است روی آن کار کنید قرار دهید.
مهره های چرخ را تا آخر بچرخانید، چرخ ها را بردارید.
و زمان بازرسی سریع است.روتور را برای هر گونه نشانه گذاری عمیق یا سوختگی بررسی کنید.
همچنین لبه بیش از حد لب را احساس کنید.
هر چیزی بیش از چند میلی متر باشد و روتورهای شما باید ماشین کاری یا تعویض شوند.
شما همچنین به دنبال هر چیزی هستید که به وضوح شکسته یا شل شده است در اطراف روتور و کولیس. در صورت وجود شک و تردید در تماس با مکانیک تردید نکنید.
لنت های ترمز قدیمی را بردارید
کالیپر لنت های ترمز شما را نگه می دارد و به یک پایه متصل می شود.
مخلوط کردن پیچ و مهره ها و برداشتن کل پایه آسان است.
برای تعویض لنت ترمز فقط کالیپر باید جدا شود، بنابراین با دقت نگاه کنید تا مطمئن شوید که پیچ های مناسب را دریافت کرده اید.
هنگامی که آن پیچ ها بیرون آمدند، کالیپر فقط توسط شیلنگ ترمز به وسیله نقلیه شما متصل می شود.
شما به سادگی می توانید کولیس را با یک کابل کش از سر راه خود ببندید.
لنت های ترمز قدیمی شما اکنون به راحتی از پایه های خود خارج می شوند.
به جهت گیری آنها توجه کنید و آنها را با پدهای جدید خود مقایسه کنید.
ممکن است قطعاتی در پدهای جدید وجود نداشته باشد که باید از قطعات قدیمی تعویض شوند.
آماده سازی لنت ترمز جدید
با سایش تدریجی لنت ترمز، پیستون به سمت بیرون حرکت می کند تا فضا را پر کند.
برای تعویض لنت ترمز، این پیستون باید به داخل کالیپر فشار داده شود.
برای انجام این کار، با بستن شلنگ ترمز تا حد امکان به کالیپر شروع کنید.
یک تکه شیلنگ شفاف را روی نوک سینه تخلیه کنید و آن را با یک آچار باز کنید .
ممکن است کمی مایع شروع به جاری شدن کند، بنابراین آماده باشید تا آن را در یک قلع یا شیشه قدیمی بگیرید.
حالا پخش کننده ترمز را داخل کالیپر قرار دهید و شروع به پیچیدن نخ کنید.
این کار به آرامی پیستون را به داخل کالیپر برمی گرداند و مایع کثیف به جای برگشتن به سیستم ترمز، از طریق نوک سینه تخلیه می شود.
هنگامی که پیستون به عقب فشار داده شد، می توانید آن نوک سینه را به سمت بالا بکشید، شیلنگ را بردارید. و گیره خط خود را بردارید.
روغن ترمز قدیمی را می توان با خیال راحت در محل شما دور انداخت.
یک سرش پاک کننده ترمز برای تمیز کردن گرد و غبار ترمز و هر مایعی که ممکن است ریخته شده باشد می آید.
همه چیز را آزادانه خیس کنید، اما از لاستیک و سطوح رنگ شده از اسپری بیش از حد محافظت کنید.
پاک کننده ترمز چیز وحشتناکی برای پوست و چشم شماست، پس آن دستکش ها و عینک های ایمنی را در دست داشته باشید.
هر گونه اسپری بیش از حد باید فوراً با احتیاط شسته شود تا از ورود آن به مجرای فاضلاب طوفان اطمینان حاصل شود.
در نهایت، مقداری روان کننده ترمز را به کالیپر و پایه خود بمالید.
یک لایه نازک را روی پین های لغزنده، بوش ها و هر جایی که لنت ترمز با کالیپر یا پایه تماس دارد پخش کنید.
یک برس کوچک رنگ بسیار مفید است.
بسیار مراقب باشید که روان کننده را روی روتور ترمز یا خیلی نزدیک به آن یا جایی که سطح اصطکاک لنت ترمز شما را آلوده می کند، استفاده نکنید.
تعویض لنت ترمز
آغشته کردن صدای جیغ در پشت لنت های ترمز جدید به ساکت ماندن همه چیز کمک می کند.
لنت ها را مانند لنت های قدیمی داخل کالیپر قرار دهید، مراقب باشید که روان کننده لکه دار نشود یا صدای جیغ روی سطوح ترمز متوقف شود.
اکنون کولیس را در پایه آن قرار دهید. با نصب آن پدهای بزرگ و تازه، ممکن است نیاز به کمی تکان دادن در جای خود داشته باشد.
پیچ و مهره های کولیس را عوض کنید و آنها را ببندید، هنوز خیلی سفت نشده اند.
دفترچه راهنمای کارگاه خود را بگیرید و گشتاور توصیه شده برای پیچ و مهره های کولیس را پیدا کنید.
آن پیچ ها را به داخل کولیس بپیچانید و آنها را مطابق مشخصات بچرخانید.
این برای ایمنی خود بسیار مهم است.
و دیگران در جادهآخرین بار روی روتور را با دستمال و مقداری پاک کننده ترمز پاک کنید و چرخ می تواند دوباره روشن شود.
سپس می توانید کل فرآیند را از طرف دیگر تکرار کنید و از مرحله 1 شروع کنید.
تکمیل تعویض لنت ترمز
هنگامی که هر دو طرف را انجام دادید، مهره های چرخ را به اندازه ای سفت کنید که چرخ ها را نگه دارید، سپس پایه های محور را بردارید و خودرو را پایین بیاورید.
با تماس چرخها با زمین، میتوانید از آن دفترچه راهنمای کارگاه و آچار گشتاور برای سفت کردن مهرههای چرخ طبق مشخصات استفاده کنید.
از آنجایی که هنگام فشرده کردن پیستون های ترمز کمی روغن ترمز برداشته اید، باید کاپوت را باز کنید و سطح مایع را بررسی کنید.
سپس باید روی صندلی راننده بپرید و پدال ترمز را فشار دهید.
احتمالاً تا کف زمین خواهد رفت. این کاملاً طبیعی است، زیرا پیستونهای ترمز باید در برابر لنتهای ترمز جدید محکم به سمت بالا حرکت کنند.
کافی است پدال را چند بار پمپ کنید تا سفت شود.
حالا چون پیستون های شما حرکت کرده اند، سطح روغن ترمز دوباره پایین می آید.
یک بررسی و شارژ دیگر درست است.
اگر بعد از این کار ترمزهای شما نرم و اسفنجی باقی می ماند، احتمالاً باید سیستم ترمز را تخلیه کنید.
و قبل از اینکه برای خرید یک قرص نان به مغازه ها بروید، مطمئن شوید که ترمزهای خود را چند بار در راهرو تست کنید.
این بسیار ایمن تر از کشف هر گونه اشتباه در سرعت بزرگراه است.
خدمات