تعویض لاستیک پنچر شده
تعویض لاستیک پنچر شده
تعویض لاستیک تصور هیچ کس از یک زمان خوب نیست، به ویژه به این دلیل که در کمترین زمان
مناسب رخ می دهد: به ناچار، زمانی است که باید بچه ها را به مدرسه ببرید یا زمانی که در راه
مصاحبه شغلی یا قرار اول هستید.
اگر خودرویی با لاستیک های ران فلت یا سیستم کنترل فشار لاستیک دارید ، می توانید از این کار
طاقت فرسا اجتناب کنید.
شاید ماشین شما اصلاً زاپاس نداشته باشد، اما در عوض یک کیت تعمیر لاستیک به همراه دارد . بدون دردسر نیست، اما به عضلات کمتری نیاز دارد.
طرحهای امداد جادهای از سوی خودروسازان یا باشگاههای خودرو نیز میتواند شما را از دردسر نجات دهد.
در صورت عدم موفقیت در تمام این اقدامات، ممکن است روزی مجبور شوید با تعویض لاستیک کنار جاده مقابله کنید.
لازم نیست تجربه بدی باشد. ویدیوی ما را ببینید و ادامه دهید.
آیا ارزش خودروی شما تغییر کرده است؟
ارزش خودروهای مستعمل دائما در حال تغییر است.
به شما امکان می دهد ارزش وسیله نقلیه خود را در طول زمان پیگیری کنید تا بتوانید تصمیم
بگیرید که چه زمانی بفروشید یا معامله کنید.
به یک نقطه امن برسیم
می شنوید شما در حال رانندگی هستید، و ناگهان صدای انفجاری بلند و صدای کوبنده لاستیک مرده را .
با احتیاط به سمت شانه جاده حرکت کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ راننده دیگری
قصد ندارد شما را زیر پا بگذارد، از ماشین پیاده شوید و لاستیک را بررسی کنید.
لاستیک زاپاس، جک و اتو لاستیک خود را پیدا کنید
اولین قدم این است که لاستیک زاپاس، جک و اتو لاستیک خودرو خود را پیدا کنید. لاستیک زاپاس
تقریباً همیشه در زیر کفپوش در صندوق عقب قرار دارد.
اگر صاحب یک شاسی بلند ، مینی ون یا پیکاپ هستید، لاستیک زاپاس اغلب در پشت درب
صندوق عقب یا زیر خود خودرو نصب می شود.
هنگامی که لاستیک زاپاس را پیدا کردید، آن را از خودرو خارج کنید.
اگر فشار سنج هوا دارید، باید فشار باد لاستیک زاپاس را چک کنید. اگر این لاستیک نیز پنچر است، کمی در مشکل هستید.
اما بیایید فرض کنیم که از سلامت لاستیک زاپاس مراقبت کردهاید و فشار باد آن عالی است.
از آنجایی که مرحله بعدی شامل برداشتن لاستیک پنچر است، مطمئن شوید که خودرو در “پارک” (یا در صورت داشتن گیربکس دستی در دنده است).
ترمز اضطراری را تنظیم کنید. ماشین باید روی یک قطعه صاف از پیاده رو پارک شود. اگر ماشین
روی سراشیبی است یا اگر روی خاک نشسته است، سعی نکنید یک آپارتمان را عوض کنید.
همچنین ایده خوبی است که لاستیک را در مقابل لاستیک پنچر مسدود کنید. بنابراین، اگر لاستیک
جلو سمت چپ صاف است، ایده خوبی است که یک آجر یا یک جسم بزرگ و سنگین دیگر را پشت
لاستیک عقب سمت راست قرار دهید.
مسدود کردن لاستیک باعث میشود که وقتی ماشین را بالا میبرید کمتر حرکت کند.
گیره چرخ ها را شل کنید
استفاده کنید از اتوی لاستیک (نوار L شکلی که روی گیرههای چرخ قرار میگیرد) تا هر گیره چرخ را شل کنید .
گیره های چرخ تقریباً به طور قطع بسیار سفت هستند.
شما باید از زور وحشیانه استفاده کنید. آنها را با چرخاندن آنها در خلاف جهت عقربه های ساعت شل کنید.
در این مرحله، شما واقعاً نمی خواهید گیره ها را بردارید.
شما فقط آنها را شل می خواهید.
پس از انجام این کار، جک را در زیر ماشین حرکت دهید.
اگر نمی دانید نقاط جک مناسب کجا هستند، آنها را در دفترچه راهنمای مالک جستجو کنید.
چنین لحظاتی دلیلی است که شما دفترچه راهنما را در ماشین نگه می دارید نه در خانه.
ماشین را جک بلند کن
جک را در زیر نقطه جک مانور دهید و شروع به بالا بردن جک کنید.
این روزها اکثر جکهای خودرو از نوع قیچی پیچی هستند ، به این معنی که به سادگی دکمه
انتهای جک را با استفاده از میل لنگ دستی فلزی بچرخانید.
جک را بالا بیاورید تا با فریم ماشین تماس پیدا کند.
به گسترش جک ادامه دهید. ماشین را با جک بالا بیاورید تا لاستیک پنچر کاملا از روی زمین بلند شود.
لاستیک پنچر را بردارید
پس از اتمام کار، گیره های چرخ را به طور کامل جدا کنید.
بسته به اینکه چله ها چقدر محکم هستند، ممکن است بتوانید آنها را با دست جدا کنید.
گیره ها را در مکانی امن قرار دهید که نتوانند دور شوند.
سپس، لاستیک پنچر را بردارید و آن را در مکانی امن نیز کنار بگذارید
یدکی را نصب کنید
لاستیک زاپاس را روی ناودانی چرخ قرار دهید .
این از نظر فیزیکی چالش برانگیزترین بخش کل فرآیند است.
باید لاستیک را بالا نگه دارید و سعی کنید سوراخهای چرخ را با میخهای بیرون زده چرخ که روی توپی ترمز قرار دارد، ردیف کنید.
یکی از ترفندهایی که ممکن است به شما کمک کند این است که تایر را روی پای خود متعادل کنید، در حالی که آن را در موقعیت خود قرار می دهید.
ممکن است مجبور شوید ماشین را کمی بالاتر از آنچه که داشتید جک کنید تا لاستیک جدید را روی
آن قرار دهید، زیرا لاستیک پنچر پایین تر از لاستیک کاملا باد شده است.
بعد از اینکه لاستیک زاپاس را روی میخ چرخ آویزان کردید، هر یک از گیرههای چرخ را دوباره پیچ کنید. شما می خواهید آنها را با دست شروع کنید.
مطمئن شوید که آنها را با نخ متقاطع نکنید.
شاخک ها باید به راحتی پیچ شوند.
هنگامی که هر یک از آنها به خوبی محکم شد و نمی توانید آنها را بیشتر با دست سفت کنید، از اتو تایر برای اتمام کار استفاده کنید.
در این مرحله، نیازی نیست که گیره ها را خیلی سفت کنید.
شما فقط می خواهید آنها در حال حاضر راحت باشند. مطمئن شوید که چرخ با توپی ترمز هم سطح شده است.
ماشین را پایین بیاورید و گیره چرخ ها را کاملا سفت کنید
پس از روشن شدن لاستیک زاپاس، جک را با احتیاط پایین بیاورید. جک را از خودرو دور کنید.
مرحله آخر سفت کردن کامل لگ ها است.
دلیل اینکه اکنون گیره ها را سفت می کنید این است که لاستیک روی زمین است و مانند زمانی
که هنوز در هوا معلق بود نمی چرخد.
گیرههای چرخ دارای درجهبندی گشتاور خاصی هستند که باید به آن سفت شوند، اما تقریباً هیچ
راهی وجود ندارد که بتوانید با استفاده از یک اتو لاستیک ساده آن را بفهمید.
قاعده کلی در اینجا این است که تا جایی که ممکن است لنگ ها را سفت کنید.