ارائه خدمات 24 ساعت امداد رسانی
  • با ما تماس بگیرید

    ۰۵۱۳۸۰۸۹

  • ایمیل

    info@emdadyariran.ir

  • تماس فوری
 باطری مناسب برای سمند

باطری مناسب برای سمند

تاریخچه سمند

پس از رشد صنعت خودروسازی در کشور کره که تقریباً همزمان با ایران شروع به فعالیت نموده بود، تقاضای طراحی و تولید خودرو در افکار مردم ایران زیاد شد؛باطری مناسب برای سمند

اولین بار در اوایل دهه هفتاد شمسی، طرح خودروی ملی در سازمان های رسمی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی، وزارت صنایع سنگین وقت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح گردید.

در سال 72 مرکز تحقیقات و خدمات خودکفایی ایران در مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مامور شد تا در چهارچوب یک برنامه تحقیقاتی، بر پایه مهندسی معکوس برای اولین بار در ساختار صنعت خودروسازی ایران، فرآیند طراحی و ساخت خودرو به شیوه مقرون به صرفه را طراحی و تعریف کند.

اصطلاح خودروی ملی اولین بار به یک خودروی مفهومی که در چهارچوب همین برنامه در این مرکز تحقیقاتی طراحی شده بود اطلاق گردید. پروژه خودروی ملی پروژه‌ای موفق و نسبتاً کم هزینه بود.

که از طرف شهردار وقت تهران غلامحسین کرباسچی و وزارت صنایع سنگین وقت حمایت می‌شد. نمونه‌های اولیه این خودرو که به صورت آزمایشی بر پایه پلتفورم خودروی شورلت رویال باقی مانده از قبل از انقلاب طراحی و ساخته شده بود،باطری مناسب برای سمند باطری مناسب برای سمند قطعا باطری 74 تا 90 آمپر بهترین گزینه برای سمند میباشند.

این خودرو در ابتدا قرار بود جایگزین خودرو پیکان شود که با توجه به هزینه طراحی آن این امر محقق نشد.

 

انواع مدل های خودرو سمند :

سمند ELسمند LXسمند ساحلی سمند سریر سمند SE

 

باطری مناسب برای سمندچند آمپر است :

کارخانه ایران خودرو بر روی خودرو های سمند باطری ۶۶ آمپر نصب میکند .
ولی در هنگام تعویض باطری شما میتوانید۷۴ آمپر یا ۹۰ آمپر روی سمند نصب کنید . سیستم برق خودرو سمند تا ۹۰ آمپر را جواب میدهد . ولی توصیه میشود زیر ۷۴ آمپر نصب نکنید . چون زودتر خراب میشود .

 

برای سمند باطری اسیدی بخریم یا اتمی؟

قطعا برای خودرو سمند باطری اتمی توصیه میشود. چون هم طول عمرشان بیشتر است وهم ایجاد آلودگی نمیکنند.

چرا باطری روی سمند تاکسی گارانتی کمتری دارد؟

کلا باطریهایی که روی خودرو های عمومی نصب میشود گارانتی کمتری دارد چون به علت استفاده شدن ماشین در اکثر اوقات شبانه روز فشار زیادی به باطری میاید و باعث داغ شدن شدید صفحات باطری میشود . و احتمال این که باطری زودتر خراب شود بسیار زیاد است . برای همین تولید کنندگان اکثر باطریها برای خودرو های عمومی گارانتی کمتری میدهند .

باطری مناسب برای سمند چیست ؟

باطری مناسب برای سمند قطعا باطری 74 تا 90 آمپر بهترین گزینه برای سمند میباشند.

 

جهت ارسال امدادگر روی نوشته کلیک کنید

جهت خرید باطری روی نوشته  کلیک کنید

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با مرکز امداد
WhatsApp icon
درخواست امداد به موقیت شما