ارائه خدمات 24 ساعت امداد رسانی
  • با ما تماس بگیرید

    ۰۵۱۳۸۰۸۹

  • ایمیل

    info@emdadyariran.ir

  • تماس فوری
 سر سیلندر چیست؟

سر سیلندر چیست؟

سر سیلندر چیست؟

سرسیلندر یکی از ویژگی‌های بی‌حرکت خاص انواع موتورهای احتراق داخلی است .
در بالای موتور قرار دارد و به بلوک موتور با استفاده از پیچ‌های مهم یا بسته‌ای که کالیبراسیون و آب‌بندی دقیق را تضمین می‌کند، ثابت می‌شود.
این عنصر پر بار در موتور است.
نقش اصلی آن محصور کردن بالای سیلندرها است و اجزای تشکیل دهنده آن در معرض دما و فشار بالا هستند.
نقص فنی در سرسیلندر عملکرد کل موتور را به خطر می اندازد.

سر سیلندر چیست؟

در موتورهای احتراق داخلی ، سرسیلندر در بالای بلوک موتوربلوک سیلندرقرار می گیرد و سقف محفظه احتراق را تشکیل می دهد.
با واشر سر در جای خود مهر و موم شده است.
در داخل موتور سوپاپ ، سر یک ورق فلزی ساده است.
در مقابل، در موتورهای مدرن‌تر سوپاپ سقفی و میل بادامک سقفی، سرسیلندر یک بلوک
پیچیده‌تر است که اغلب شامل مسیرهای ورودی و خروجی، مسیرهای خنک‌کننده، سوپاپ‌ها، میل بادامک ، شمع‌ها و انژکتورهای سوخت است.
اکثر موتورهای مستقیم دارای سر تک سیلندر هستند که بین همه سیلندرها مشترک است و اکثر موتورهای دارای سر دو سیلندر یکی در هر سیلندر هستند.
در همه موتورهایی که با آب خنک می شوند این برای همه موتورهای پرکینز صدق می کند سر سیلندر همچنین دارای مجراها و گذرگاه ها است.
اینها به مایع خنک کننده، متشکل از آب و ضد یخ اجازه می دهد تا جریان یابد و گرمای اضافی را از
بدنه اصلی موتور به رادیاتور منتقل کند و از خطر داغ شدن بیش از حد و آسیب جلوگیری کند.
جای تعجب نیست که سر سیلندر در معرض دمای شدید قرار می گیرد که باید در برابر آن مقاومت کند.

ساخت و ساز

سر سیلندرها از چدن یا چدن آلومینیوم ساخته می شوند.
تولید آلومینیوم ریخته‌گری گران‌تر است، اما نسبت به چدن، وزن قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و گرما را بهتر از بین می‌برد.
تقریباً همه موتورهای بنزینی تولیدی از سر آلومینیومی استفاده می کنند، در حالی که چدن به دلیل استحکام بالاتر هنوز معمولاً برای دیزل استفاده می شود.
فضای داخلی یک سرسیلندر شبکه پیچیده‌ای از گالری‌های روغن و گذرگاه‌های مایع خنک‌کننده است، حتی پیچیده‌تر از بلوک موتور.
برای تشکیل این حفره‌های داخلی، سرها اغلب با استفاده از روش ریخته‌گری فوم گمشده ریخته‌گری می‌شوند.

اجزای یک سر سیلندر

دونده های ورودی و خروجی اینها اطمینان حاصل می کنند که مخلوط هوا و سوخت وارد محفظه احتراق می شود و گازهای خروجی از سیلندرها تخلیه می شوند.
دریچه های ورودی و خروجی این سوپاپ ها به مخلوط هوا و سوخت اجازه ورود و خروج گازهای خروجی از سرسیلندر را می دهند.
میل بادامک وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ ها را بر عهده دارد.
شمع ها شروع کننده احتراق سوخت هستند

سر سیلندرها چگونه کار می کنند؟

سر سیلندر از بالای سیلندرها بسته می شود تا محفظه های احتراق را تشکیل دهند.
شمع ها از طریق سرسیلندر به داخل محفظه های احتراق بیرون زده و جرقه اشتعال می دهند.
دریچه ها به داخل سیلندرها باز می شوند.
یک سوپاپ ورودی باز می شود تا قبل از بسته شدن مجدد، مخلوطی از سوخت و هوا وارد هر سیلندر شود.
پیستون در داخل سیلندر به سمت بالا حرکت می کند تا مخلوط هوا سوخت را فشرده کند.
شمع سوخت فشرده شده را مشتعل می کندو با دور شدن پیستون از سرسیلندر به دلیل گازهای
در حال انبساط سریع ناشی از احتراق، دریچه اگزوز باز می شود تا گازها از موتور خارج شوند.
شفت بادامک اطمینان حاصل می کند که تمام این فعالیت ها در زمان بندی مناسب انجام می شود.

انواع سرسیلندر

  • سر سیلندر سر صاف اینها اولین نوع سرسیلندرها بودند.
  • سر سیلندرهای سر صاف به سادگی از بلوک سیلندر محافظت می کنند و هیچ قسمت متحرکی ندارند.
  • این سرسیلندرها اجازه جریان هوای کارآمد را نمی دهند و در نتیجه عملکرد ضعیف موتور را ارائه می دهند.
  • سرسیلندر سوپاپ های سقفی این سرسیلندرها نسبت به سرسیلندرهای مسطح برتری دارند.
  • سر سیلندر سوپاپ های بالای سر دارای میل بادامک در بالای خود هستند.
  • این هدها میله‌های فشار و دریچه‌های خود را به هم متصل می‌کنند تا جریان هوای صاف را فراهم کنند.
  • سرسیلندر میل بادامک سقفی اینها پیشرفته ترین طرح های سرسیلندر هستند.
  • سرسیلندرهای میل بادامک بالای سر دارای میل بادامک در داخل سرسیلندر هستند که نیاز به میله های فشاری را از بین می برد.
  • این جریان هوای بهتری را فراهم می کند و به نوبه خود کارایی موتور را افزایش می دهد.

چرا سر سیلندرها خراب می شوند؟

شایع‌ترین دلیل خرابی سر سیلندر، گرمای بیش از حد است که به‌عنوان مثال، از دست دادن مایع خنک‌کننده، خرابی واشر سر، یا جریان محدود مایع خنک‌کننده ایجاد می‌شود.
در موارد شدید، ترک خوردگی یا آسیب دیدن سر سیلندر می تواند منجر به آسیب نهایی به کل موتور شود شما باید در اسرع وقت با هر مشکلی مقابله کنید تا از این اتفاق جلوگیری کنید.
سر سیلندرها همچنین می توانند به دلیل فشار فوق العاده ای که در اثر تغییرات شدید دما بر روی آنها وارد می شود، تاب بخورند.
این بدان معنی است که دیگر سطح صافی برای نگه داشتن واشر سر در موقعیت مناسب فراهم نمی کند.
که می تواند بعداً به مشکلات گران قیمت به شکل تعمیرات اساسی یا نیاز به تعویض کامل موتور منجر شود.
تاب خوردگی یک مشکل خاص برای سرسیلندرهای ساخته شده از آلومینیوم است.
موتورهای مختلف دارای سطوح مختلف تحمل برای تاب برداشتن سرسیلندر هستند برخی از آنها می توانند مقدار زیادی تاب خوردگی را تحمل کنند در حالی که هنوز به طور موثر کار می کنند.
اگر سر سیلندر شما تاب می‌خورد، ممکن است بتوانید آن را نزد مکانیکی ببرید که متخصص در تنظیم مجدد آن‌ها است در غیر این صورت، احتمالاً به تعویض نیاز خواهید داشت.

علائم خرابی سرسیلندر چیست؟

علائم خرابی سرسیلندر متفاوت است مهم است که رانندگان بتوانند آنها را در سریع ترین زمان ممکن تشخیص دهند تا آسیب محدود شود.
اگر سرسیلندر از کار بیفتد، منجر به خرابی موتورو در نتیجه خودر می شود.
کاهش سطح مایع خنک کننده یا تغییر دمای مایع خنک کننده.
افت سطح روغن کاهش عملکرد موتوردود از اگزوز خارج می شود.
شایع ترین دلیل خرابی سرسیلندر، گرمای بیش از حد ناشی از از دست دادن مایع خنک کننده، خرابی واشر سر یا جریان محدود مایع خنک کننده است.
در موارد شدید، ترک خوردگی یا آسیب دیدن سر سیلندر می تواند منجر به آسیب نهایی به کل موتور شود.

هزینه تعمیر سرسیلندر در گاراژ چقدر است؟

میانگین هزینه تعویض سرسیلندر بین 3522 تا 3871 دلار است.
هزینه کار بین 1217 تا 1535 دلار تخمین زده می شود در حالی که قیمت قطعات بین 2305 تا 2337 دلار است.
یک سر سیلندر باید در طول عمر موتور دوام بیاورد.
عدم رعایت منظم تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده توصیه شده توسط سازنده به خصوص تعویض روغن می تواند منجر به آسیب به سر سیلندر، سوپاپ ها و موارد دیگر شود.
گرم شدن بیش از حد موتور نیز می تواند به سر سیلندر آسیب برساند.

در سر سیلندر چیست؟

سرسیلندر یک مجموعه سه تکه متشکل از یک عضو پایینی است که شامل مجرای گاز است.
به عنوان پایه برای دریچه های انژکتور و دوشاخه احتراق عمل می کند و بخشی از محفظه احتراق را تشکیل می دهد.

کار سر سیلندر چیست؟

سر سیلندر این وظایف را بر عهده دارد آب بندی محفظه احتراق و بلوک سیلندر.
محفظه دریچه های ورودی و خروجی ایجاد شکل محفظه احتراق دفع گرمای حاصل از احتراق

مزایای سرسیلندر چیست؟

سرسیلندر عملکرد و عملکرد موتور را بهبود می بخشد و بهره برداری از انرژی احتراق را افزایش می دهد

خدمات

امداد باتری مشهد

امداد باطری در مشهد

باتری کمکی در مشهد

کابل به کابل باتری در مشهد

 تعمیر استارت در مشهد

 تعمیر دینام در مشهد

شارژ باتری در مشهد

تست باتری در مشهد

 تعویض باتری در مشهد

تعویض لامپ‌های چراغ‌های خودرو در مشهد

تعمیر فن خودرو در مشهد

تست ایسیو خودرو در مشهد

نصب سیستم صوتی و تصویری خودرو در مشهد

عیب یابی و رفع عیب برق خودرو در مشهد

فروش لوازم یدکی برق خودرو در مشهد

فروش تعویض باتری ۲۴ ساعته

فروش و تعویض استارت در محل

فروش و تعویض دینام در محل

فروش و تعویض باتری در محل

تعویض باطری خراب با باطری صفر در مشهد

خدمات

امداد فنی در مشهد امداد خودرو مشهد

امداد در محل مشهد

عیب یابی و تعمیر مکانیکی سیار در مشهد

سوخت رسانی در اسرع وقت در مشهد

تعمیر انواع خودروهای ایرانی و خارجی مکانیک سیار در مشهد

تعویض لاستیک پنچر شده در مشهد

پنچرگیری لاستیک در محل در مشهد

تعویض لنت‌های چرخ‌های جلو و عقب در مشهد

حمل خودرو با خودرو بر- جرثقیل – یدک‌کش در مشهد

 فروش لوازم یدکی خودرو در مشهد

فروش روغن در مشهد

خدمات رنگ خودرو  – تعمیرات صافکاری – در تعمیرگاه‌های طرف قرارداد در مشهد

تعویض و تعمیر رادیاتور آب در مشهد

تعویض پمپ بنزین در مشهد

باز کردن درب خودرو قفل شده در مشهد

تعمیر شیشه بالابر آینه برقی در مشهد

چکاپ خودرو  و سرویس در محل در مشهد

رفع مشکل سوئیچ تعریف کد سوئیچ در مشهد

باز کردن درب صندوق عقب خودرو در مشهد

تعمیرات سبک و رفع ایرادهای فنی خودرو در مشهد

عیب یابی به دستگاه دیاگ

خدمات

حمل خودرو در مشهد

حمل و نقل خودرو با خودروبر در مشهد

حمل و نقل خودرو با یدک‌کش – یدککش در مشهد

 حمل و نقل خودرو با خودرو سوار در مشهد

حمل و نقل خودرو با جرثقیل در مشهد

حمل و نقل خودرو با تریلر در مشهد

حمل اتومبیل‌های آسیب دیده در مشهد

حمل خودروهای تصادفی به مراکز بیمه و تعمیرگاه در مشهد

حمل و نقل خودروهای لوکس و مدل بالا در مشهد

 حمل و نقل خودروهای وارداتی از گمرک به مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری در مشهد

حمل و نقل خودروهای صفر به مراکز تعویض پلاک با خودروبر در مشهد

حمل و نقل خودروهای تصادفی با نیسان یدک‌کش در مشهد

حمل و نقل خودروهای آسیب دیده – نیسان چرخ‌گیر در مشهد

حمل و نقل خودروهای معیوب با خودرو سوار در مشهد

 حمل و نقل خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد

حمل و نقل خودروهای مسابقه‌ای و کلاسیک در مشهد

 حمل و نقل انواع خودروهای خارجی – ایرانی در مشهد

حمل و نقل خودرو بدون پلاک در مشهد

حمل و نقل ادوات کشاورزی از کارخانجات تولیدی در مشهد

آماده سازی خودروهای واژگون شده با جرثقیل در مشهد

درآوردن خودرو از دره یا رودخانه در مشهد

بیرون آوردن خودرو گیر کرده در گل و رودخانه در مشهد

کشیدن و درآوردن خودرو گیر کرده در رمپ و پارکینگ در مشهد

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس با مرکز امداد
WhatsApp icon
درخواست امداد به موقیت شما