انرژی الکتریکی نیز نقش مهمی را در خودروها ایفا می کند.
علاوه بر مصرف کنندگان آشکار مانند لامپ های چراغ های جلو یا نشانگرها، به ویژه سیستم های ایمنی و راحتی اضافی هستند که نیاز برق را افزایش می دهند.
گرمکن های کمکی، صندلی، پنجره و آینه، فن مطبوع تهویه و همچنین تزریق الکترونیکی و سیستم های جرقه زنی نیز برای کار کردن نیاز به انرژی دارند.
ولتاژ توسط ژنراتور تامین میشود که معمولاً توسط موتور احتراقی با استفاده از یک تسمه شکل هدایت میشود.
برای اینکه بتواند این توان را به مدت یک ساعت تامین کند و توان مورد نیاز حدود 2000 وات را پوشش میدهد.
ژنراتور تقریباً 1 لیتر سوخت مصرف می کند. با این حال، برای اینکه رادیو یا سیستم ناوبری حتی در حالت آرام یا با موتور خاموش کار کند، خودرو به باتری نیاز دارد.
به عنوان یک بافر برای جذب انرژی الکتریکی تولید شده توسط دینام عمل می کند و در صورت لزوم آن را آزاد می کند.
با این حال، وظیفه اصلی آنها تامین انرژی استارت است تا بتواند در ابتدا فرآیند احتراق را شروع کند.
بنابراین باتری خودرو اغلب به عنوان باتری استارت شناخته می شود.
از آنجایی که قابل شارژ است، یک باتری است.
ساختار یک باتری ماشین معمولی
باتری سرب اسیدی مبتنی بر صفحات الکترود ساخته شده از دی اکسید سرب به علاوه صفحه و
سرب صفحه منهای از چندین سلول ها در یک سلول، صفحات تا حد امکان محکم ذخیره می شوند.
اما برای جلوگیری از اتصال کوتاه، توسط یک جداکننده معمولا از هم جدا می شوند. چنین سلولی ساخته شده از صفحات سربی ولتاژ 2 ولت را ارائه می دهد.
با اتصال 6 سلول به صورت سری، 12 ولت مورد نیاز خودرو حاصل می شود. صفحات و جداکننده ها با محلول الکترولیت اسید سولفوریک رقیق شده با غلظت 37٪ غرق می شوند.
فضای ذخیره الکترولیت در بالای صفحات قرار دارد و یک فضای لجن در زیر صفحات سرب جدا شده را جمع آوری می کند.
کل ساختار توسط یک جعبه بلوک محصور شده است که امکان اتصال آن به وسیله نقلیه را فراهم می کند.
باتری های سرب اسیدی ممکن است نشتی داشته باشند و بنابراین باید همیشه به صورت عمودی حمل و روی یک سطح صاف نگهداری شوند.
چگونه یک انباشته سرب کار می کند
هنگامی که شارژ می شود، صفحات مثبت باتری از دی اکسید سرب و صفحات منفی از سرب ساخته شده اند.
در طول تخلیه، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد که در آن هر دو صفحه به سولفات سرب تبدیل می شوند .
محصول این فرآیند آب است که غلظت اسید را کاهش می دهد.
بنابراین غلظت اسید نشانگر وضعیت شارژ باتری است. اگر به 17 درصد کاهش یابد، باتری کاملاً خالی می شود.
هنگام شارژ، فرآیند برعکس می شود به طوری که سولفات سرب و آب تولید سرب، دی اکسید سرب و اسید سولفوریک می کنند.
واکنش کلی به این صورت است تخلیه با آزاد شدن انرژی الکتریکی به سمت راست انجام می شود. شارژ با استفاده از منبع انرژی به سمت چپ اجرا می شود.
باتری مرطوب رایجترین شکل باتری در بخش خودروهای سواری است.
اگرچه باتریهای سرب اسیدی که هنوز به طور گسترده در اکثر خودروهای جدید استفاده میشوند با باتریهای کلسیمی جایگزین شدهاند .
در مقایسه با باتریهای سرب دیاکسید معمولی، این باتریها بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند و فقط خود تخلیه کمی دارند، اما امکان پر کردن مجدد با آب مقطر را نیز ندارند.
بنابراین، اتلاف سیال که در طول عمر باتری رخ می دهد، قابل جبران نیست.
در عوض، باتری به طور کامل تعویض می شود.
شکل خاصی از باتری مرطوب، باتریهای باتری سیلدار پیشرفته است که با افزودن افزودنیهای کربن در طول تولید صفحه الکترود، نوید چگالی چرخه بیشتر و عمر طولانیتر را میدهد.
آنها می توانند به سرعت شارژ و دشارژ شوند و بنابراین، بر خلاف سایر باتری های استارت، برای موتورهایی با سیستم استارت استاپ خودکار مناسب هستند.
در باتریهایی از این نوع، الکترولیت دیگر مایع نیست و با افزودن سیلیس باتریهای سیلیکون ژل یا به صورت ژل به هم متصل میشود.
یا درون یک فلیس میکروفیبرباتریهای حصیر شیشهای جذبکننده.
این ویژگی خاص این امکان را فراهم می کند که صفحات مثبت و منفی را به طور خاص در داخل باتری بسته بندی کرده و مقاومت داخلی را کاهش دهد.
با توجه به طراحی بسته، گازهای حاصل در یک نوترکیب اکسیژن دوباره به آب تبدیل میشوند، به طوری که این باتریها ماندگاری طولانی دارند و فقط خود تخلیه کمی دارند.
آنها ضد نشتی هستند و به طور کلی در برابر ضربه مقاوم تر از باتری های مرطوب هستند.
مزیت دیگر این است که حمل و نقل آنها راحت تر است و می توان آنها را با انعطاف بیشتری نصب کرد.
مناسب هستند باتری های به دلیل چگالی چرخه بالایی که دارند، به ویژه برای سیستم های استارت-استاپ خودکار .
باتری های حتی می توانند به راحتی با تامین انرژی کوتاه مدت، مانند هنگام ترمزگیری، شارژ شوند. با این حال، آنها به نسبت گران هستند.
ذخیره سازی مناسب باتری ماشین
باتری استارت معمولاً فقط در صورتی باید از خودرو خارج شود که مدت زمان طولانیتری از کار
افتادگی قریبالوقوع باشد و خطر تخلیه عمیق 80 درصد ظرفیت اسمیبه دلیل تخلیه خودکار وجود داشته باشد.
بسته به طراحی، خود تخلیه می تواند تا 1٪ از ظرفیت اسمی در روز باشد و به غلظت اسید، سطح اسید و دما بستگی دارد.
باتری باید خنک تقریباً 10 درجه سانتیگراد و خشک، روی سطح صاف و در وضعیت عمودی نگهداری شود.
تهویه منظم از تجمع گازهای سمی محافظت می کند.
میزان شارژ و اسید نیز به طور منظم بررسی می شود در زمستان بیشتر از تابستان، یعنی هر 1-2 ماه.
در صورت لزوم، باتری را با استفاده از یک شارژر دارای کنترل شارژ الکترونیکی شارژ کنید و سطح اسید را شارژ کنید.
این ممکن است فقط با آب مقطر انجام شود، زیرا پر کردن باتری با اسید سولفوریک رسانایی انباشته را کاهش می دهد.
علاوه بر این، کریستال های بزرگ سولفات تشکیل می شود که منجر به سولفاته شدن می شود و ظرفیت باتری را تا حدی کاهش می دهد که غیرقابل استفاده می شود.
شارژ در برابر سولفاته شدن
می توان فهمید تشکیل سولفات در آکومولاتورهای سرب یک فرآیند کاملاً طبیعی است، همانطور که از نحوه عملکرد آن .
اما اگر کریستال های بزرگ سولفات تشکیل شود، دیگر نمی توان آنها را به عقب تبدیل کرد و ظرفیت باتری کاهش می یابد.
تنها راه جلوگیری از این امر جلوگیری از تشکیل کریستال های بزرگ است.
مانند تمام کریستال ها، آنها تنها زمانی رشد می کنند که مواد کافی وجود داشته باشد و تبدیل سولفات به سرب و دی اکسید سرب با استفاده از شارژ از این امر جلوگیری می کند.
اگر باتری را خارج نکنید و به طور منظم ماشین را رانندگی نکنید، اگر تولید ولتاژ و تنظیم ولتاژ در خودرو به درستی کار کند، با باتری کمی مشکل خواهید داشت.
ولتاژ شارژ مورد نیاز برای شارژ کامل باتری به دما بستگی دارد و در زمان سرد بیشتر از زمانی است که گرم است.
با این حال، از آنجایی که اکثر خودروها از ولتاژ شارژ وابسته به دما استفاده نمی کنند و هدف جلوگیری از شارژ بیش از حد در تابستان است.
ولتاژ شارژ در زمستان معمولا برای تبدیل کامل سولفات سرب بسیار کم است.
اگر می خواهید این کار را متوقف کنید، باید این کار را انجام دهید علاوه بر این، شارژر را با تنظیم ولتاژ وابسته به دما تقریباً هر 1 تا 2 هفته به باتری وصل کنید تا به شارژ کامل برسید.
هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کرد؟
بسته به فناوری، شرایط استفاده و مراقبت، عمر باتری متوسط تقریباً 6 سال است .
با این حال، محصولات ارزان قیمت از فروشگاه سخت افزار می توانند پس از 2-3 سال آنقدر ظرفیت خود را از دست بدهند که دیگر نتوانند عملکرد خود را انجام دهند.
بنابراین، هنگام خرید باتری جدید، باید کالاهای مارک با کیفیت بالا را انتخاب کنید تا در هزینه ها و هزینه ها صرفه جویی شود و در آخر، محافظت از محیط زیست باشد.
باتری را معمولاً می توان توسط یک فرد غیرمجاز جایگزین کرد، اگرچه توصیه می شود در صورت
معیوب بودن باتری، هم ژنراتور و هم رگولاتور ولتاژ را بررسی کنید تا نقص در منبع ولتاژ رد شود.
هنگام خرید باتری باید به ویژگی های باتری فعلی خود ولتاژ اسمی، ظرفیت و جریان تست سرد توجه کنید و بر اساس آن باتری جدید را انتخاب کنید.
اندازه نصب، ریل های نصب و موقعیت قطب نیز باید درست باشد تا بتوان باتری استارت را به طور ایمن وصل کرد.
تعویض باتری
هزینه تعویض باتری در کارگاه بسته به خودرو بین 150 تا 600 یورو است، البته خود باتری و البته هزینه نیروی کار می تواند بسیار متفاوت باشد.
به عنوان یک قاعده، با کمی مهارت می توانید خودتان آن را نیز مبادله کنید.
ابتدا بررسی کنید که منبع ولتاژ سالم باشد، یعنی ژنراتور وقتی موتور روشن است، تقریباً 14 ولت را تامین کند.
ولتاژ با استفاده از یک مولتی متر که به قطب مثبت و منفی باتری متصل است بررسی می شود.
سپس مولتی متر را بردارید تا یک شارژر با تعمیر ولتاژ متصل شود.
این از از بین رفتن تنظیمات در واحد کنترل، ساعت یا رادیو در هنگام تعویض باتری جلوگیری می کند. به قطبیت اتصالات توجه کنید.
اگر باتری دارای توزیع کننده مثبت باشد، شارژر به آن وصل می شود زیرا توزیع کننده مثبت اولین چیزی است که حذف می شود.
با این حال، قبل از تعویض، تمام مصرف کنندگان برق و البته موتور را خاموش کنید.
جدا کردن باتری
باتری خودرو معمولاً در محفظه موتور قرار دارد، اما بسته به وسیله نقلیه می تواند در عقب نیز قرار گیرد. این روش قطع ارتباط را تغییر نمی دهد.
ابتدا کابل قطب منفی برداشته می شود. برخلاف کابل قرمز پلاس، معمولاً مشکی است. تنها پس از جدا شدن کابل منفی می توان کابل مثبت را از باتری جدا کرد.
قرار دادن باتری جدید
قبل از نصب، یکپارچگی ساختاری باتری ها باید دوباره بررسی شود.
اندازه، موقعیت قطب و البته ظرفیت باید یکسان باشد. هر گونه میله اضافی برای چسباندن را می توان برداشت.
آنها گاهی اوقات حضور دارند تا بتوانند از یک نوع باتری در مدل های مختلف خودرو استفاده کنند.
حالا باتری را در جای مناسب قرار دهید و کنتاکت های روی کابل ها را تمیز کنید.
اتصال باتری ماشین
هنگام اتصال، کابل قرمز پلاس ابتدا به قطب مثبت متصل می شود.
کمی گریس قطب از خوردگی زودرس جلوگیری می کند. سپس کابل منفی را می توان به قطب منفی وصل کرد.
اگر ماشین توزیع کننده مثبت داشته باشد، این نیز دوباره پیچ می شود.
سپس شارژر با نگهداری ولتاژ را می توان جدا کرد.
در نهایت، باتری مجدداً به نگهدارندههای ارائه شده وصل میشود و درپوشهای قطب روی آن قرار میگیرد.
خرید باتری ارزان در 24
هنگام خرید باتری، افراد عادی محصولات ارزانتری را از فروشگاه سختافزار یا پمپ بنزین انتخاب میکنند، در حالی که برای مثال، حرفهایها به کیفیت برند اعتماد میکنند .
اگر فروشنده مناسب را به عنوان شریک خود بشناسید، حتی محصولات قابل اعتماد و باکیفیت نیز نباید گران باشند.
در فروش قطعات یدکی و پوشیدنی خودروها تخصص دارد و باتری های استارت تقریباً برای هر وسیله نقلیه را ذخیره می کند.
ارسال کالا در اسرع وقت پس از سفارش انجام می شود، بنابراین زمان تحویل 1 الی 2 روز کاری قانون است.
اگر تصادفاً باتری را سفارش دادید که با ماشین شما مناسب نیست، مطمئناً می توانید آن را پس دهید.
به لطف سیاست بازگشت 365 روزه، شما هیچ خطری در فروشگاه ما نمی پذیرید.