سرویس باتری کمکی
سرویس باتری کمکی
خرابی باتری کمکی می تواند باعث مشکلات عملکرد سیستم های الکتریکی خودرو شود.
اینها شامل سیستم سرگرمی، و قابلیت می شود.
اگر سیستم کنترل نقصی را در سیستم باتری کمکی شناسایی کند، ممکن است پیام خطای نمایش داده شده در دسته ابزار یا مرکز اطلاعات خودرو را مشاهده کنید.
هر زمان که عیب تشخیص داده می شود، یک کد عیب تشخیصی ثبت می شود.
تکنسین خدمات شما دستگاهی برای خواندن این اطلاعات خواهد داشت.
با این حال، ممکن است بتوانید برخی از مراحل خدمات را به تنهایی انجام دهید.
به عنوان مثال، اگر نماد باتری کوچک ظاهر شود یا پیام را مشاهده کنید (در همه خودروها در
دسترس نیست)، به این معنی است که وضعیت شارژ باتری کمکی زیر آستانه است و سیستم سعی کنید آن را تقویت کنید
اگر برای راه اندازی سریع به باتری کمکی نیاز دارید، مانند خودروهای به دنبال باتری خود نباشید.
درعوض، برای اتصال شارژر یا کابلهای جامپر، در زیر کاپوت موتور جستجو کنید.
برای جزئیات به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید و به خاطر داشته باشید که همه باتری
های کمکی را نمی توان با خیال راحت در خانه راه اندازی کرد.
اگر در مورد وضعیت باتری کمکی خود یا این نکات خدمات مطمئن نیستید، به نزدیکترین مرکز خدمات خود مراجعه کنید .
یکی از تکنسین های ما در آنجا خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند.
نحوه شارژ باتری های کمکی
به جای استفاده از دینام برای شارژ باتری کمکی مانند وسایل نقلیه گازسوز، باتری های کمکی در و توسط باتری با استفاده از یک اینورتر/مبدل شارژ می شوند.
باتری های خودروهای گازسوز از طریق موتور و دینام شارژ می شوند.
باتری اصلی خودروهای الکتریکی از طریق سیم شارژ و ترمز احیا کننده شارژ می شود.
بنابراین، آیا باتری های کمکی در و به یک شکل شارژ می شوند؟ (از طریق موتور گازسوز برای و کابل شارژ/ترمز احیا کننده برای خودروهای برقی؟)
نه. از آنجایی که باتری های کمکی در یک با ولتاژ کمتری کار می کنند، نمی توانند مستقیماً از باتری ولتاژ بالا انرژی بگیرند.
اینجاست که یک مبدل وارد تصویر می شود. (این یک اشتباه تایپی مبدل نیست.)
مبدل ولتاژ را از یک سطح به سطح دیگر تغییر می دهد، بنابراین از باتری اصلی ولتاژ بالا به باتری کمکی ولتاژ پایین.
شما آن را در هر دو خودروهای برقی و پیدا خواهید کرد.
این جزء در خودروهای وجود ندارد.
انواع باطری کمکی 12 ولت
اغلب وقتی به انواع باتری فکر میکنیم، اولین ارتباطهایمان حول باتریهای دستگاههای کوچکمان، از تا حلقه میزند.
باتری ها در صنعت خودرو به طور متفاوتی از هم جدا می شوند، معمولاً سرب اسید و لیتیوم یون.
باتری اصلی خودروهای الکتریکی لیتیوم یونی است.
با این حال، خمیر کمکی یک خمیر سرب اسیدی است.
اکثر سیستمهای کمکی 12 ولتی از باتری شیشهای جاذب استفاده میکنند که نوعی باتری سرب اسیدی تنظیمشده با شیر است.
باتری های باتری های قابل شارژ سرب اسیدی هستند.
بر خلاف باتری های سرب اسیدی معمولی خودروها، کاملا آب بندی شده اند، یعنی نریزند.
علاوه بر این، ساخت آنها آنها را بدون نیاز به تعمیر و نگهداری می کند زیرا مایعات آنها هرگز نیازی
به شارژ ندارند، همچنین برخلاف باتری های معمولی.
باتری از تشک های فایبرگلاس نازک (از این رو نام آن) برای ذخیره اسید باتری استفاده می کند.
این ساختار عملکرد و دوام قدرتمندی را ارائه می دهد و همچنین نیازی به پر کردن مایعات ندارد.
تقریباً در هر جایی از خودرو میتوانید باتری کمکی خودروی برقی خود را پیدا کنید.
مکان های رایج عبارتند از:
-
در صندوق عقب
-
زیر کف دریچه عقب
-
زیر یک صندلی
-
در محفظه موتور
-
زیر تخته کف
از آنجایی که باتری 12 ولتی برای چرخاندن موتور استفاده نمی شود و به طور معمول فقط
برق لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی را تامین می کند، ظرفیت انرژی بسیار کمی دارد.
به دلیل این ظرفیت کم، در صورت وجود نقص در عملکرد شارژ مجدد باتری، باتری به سرعت تخلیه می شود.
چرا خودروهای برقی به باتری کمکی نیاز دارند؟
باتری کمکی از تمام سیستم های الکتریکی 12 ولت پشتیبانی می کند:
سیستم های جانبی
-
چراغ های جلو
-
سیستم های صوتی
-
کنترل های کامپیوتری